Az észak-amerikai ország egy századnyi vadászbombázóról kért be ajánlatot a Boeing vállalattól.
A múlt héten Kanadában is léptek egyet a típusváltás felé vezető úton, igaz, az CF-188 Hornet gépek vészes üzemidő-fogyása és az elhúzódó utódlás miatt először a réskitöltést akarják megoldani. Ehhez pedig első körben egyszázadnyi, azaz 18 darab Boeing F/A-18E/F Super Hornet típusú vadászbombázót szereznének be a korszerűsítés és üzemidő-hosszabbítás miatt kieső gépek pótlására. Hivatalos levelet írtak az amerikai vezetésnek, melyben a típus képességeinek részletes ismertetését kérték, emellett hivatalos állásfoglalást a szállítási határidőkről és némi információkat a gazdasági kérdésekben. (Bizonyos infók korábban már kiszivárogtak.)
Csöppet sem zökkenőmentes a kanadai vadászbombázó-géppark megújítása, a csúszások miatt kérdésessé vállt az F-35A beszerzése és új, igazságosnak és átláthatónak nevezett tendert terveznek kiírni.
Kanada ennek ellenére nem kívánja megszüntetni az F-35 programban betöltött partneri státuszát, ám megbízható szövetséges megítélésének fenntartása érdekében mielőbb szüksége van a kiöregedő Hornet géppark modernizálására. A gépek élettartamának kitolása egyébként nagyobb lehetőséget enged az utódlás kérdésében is, több idejük marad így a megfelelő váltótípus kiválasztására és hadrendbe állítására.
A Kanadai Királyi Légierő (RCAF) számára 138 darab CF-18 típusú vadászbombázó készült. A McDonnell Douglas F/A-18A/B Hornet átalakításával létrehozott alváltozatból 138 gépet (98 együléses és 40 oktató változat) rendeltek 1980-ban. A típus erős reflektort kapott (elfogáskor azonosításhoz), melyet a kabin bal oldalán, a gépágyú tárazását segítő egyik szerelőnyílás ajtajába építettek be. A kanadai Hornetek alsó részére emellett megtévesztésként “álkabintetőt” festettek. A 2000-es évek elején komoly modernizációs programot kezdtek a 80 gépen (62 együléses és 18 oktató változat), melynek köszönhetően elérték a C/D változat szintjét.