|

Négyhajtóműves B-52-es? NEM!

Három nagy hajtóműgyártó küzdhet meg a B-52 Stratofortress típusú bombázók újrahajtóművezéséért.

Újra és újra felmerül az ősöreg típus újrahajtóművezésének lehetősége, de ezúttal a korábbi elképzelésektől kissé eltérőbben közelítenek a feladat felé. Eddig a nyolc öreg, nagy karbantartásigényű és fogyasztású Pratt&Whitney TF33 típusú hajtóművet négy darab nagy kétáramúsági fokú és gazdaságos(abb) erőforrásra cserélték volna le. Ez azonban a hajtóműfelfüggesztő pilonok átalakításával, adott esetben a szárnyak megerősítésével is járt volna, ráadásul a módosult volna a gép körüli áramláskép is, amely hatással lehetett volna a szárny alatti pilonra függeszthető nukleáris fegyverekre.

A B-52 Stratofortress 8 db Pratt & Whitney TF33-as hajtóművei közül kettő a jellegzetes páros elrendezésben. U.S. Air Force photo by Staff Sgt. Benjamin Gonsier,

Az új koncepció szerint tehát továbbra is nyolc hajtóművel képzelik el a B-52-eseket, a 7700-8600 kilogramm tolóerejű erőforrást elsősorban a polgári piacról reméli a Boeing és az USAF, ahol fontos az alacsony karbantartási és üzemeltetési költség, valamint a kis fogyasztás.

A General Electric a TF34/CF34 típuscsaládból kínálná a CF-34-10 verziójú hajtóművet, melyet a brazil EMBRAER E-190, E-195 és Lineage 1000, valamint kínai COMAC ARJ21 típusú regionális utasszállító repülőgépekről ismerhetnek az Olvasók. A konstrukció kistesója, a TF34-100 hajtja egyébként a Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II csapásmérő repülőgépet is.

A Varacskos Disznó hajtóművei is a TF34/CF34 típuscsaládból származnak ,

A Pratt&Whitney elsősorban a jelenlegi TF33 erőforrás korszerűsítésében látja az utat, szerintük a kategóriában megtalálható hajtóművek nem rendelkeznek megfelelő rendszerekkel ahhoz, hogy megfelelően táplálják a B-52-esek elektronikai és hidraulikus rendszereit, valamint egy eltérő hajtómű kiterjedt integrációs és tesztprogramot igényelne. Emellett a kereskedelmi forgalomban is használt, digitális vezérlőrendszerrel ellátott erőforrásokat ellenállóvá kellene tenni a nukleáris robbanás okozta elektromágneses hullámokkal szemben.

Azt azért elismerik, hogy adott esetben fejlesztenének új erőforrást az USAF számára, mely sokkal kisebb fogyasztást eredményezne, a nagyobb megtakarítás mellett nőne a hatósugár, de csökkenne a karbantartási költség is.

A Gulfstream V magángép C-37A típusjelzéssel áll hadrendben | Fotó: Cory W. Watts ,

A Rolls-Royce a BR700 típuscsaládot ajánlja, mely nem ismeretlen az USAF számára, hisz a Gulfstream V/C-37A magángépeket, valamint a Bombardier E-11A harcászati légi kommunikációs központokat is a brit gyártó termékei emelik a levegőbe. Az igényelt teljesítménykategóriának a BR715 és BR725 is megfelel, de a vállalat nem közölte, melyikkel száll ringbe, de valószínűleg ők sem döntöttek, megvárják a tender kiírását és a leírt műszaki követelményeket.

A jelenleg szolgálatban álló 76 darab B-52H bombázóhoz 608 darab új erőforrásra lenne szükség, nem számolva a repülési tesztekhez szállított példányokat, valamint a tartalékhajtóműveket.

Fórum hozzászólások

  • Ay USA visszahozta Davis-Monthan Air Force Base-en lévő repülőgéptemetőből és újra szolgálatba állította a 60-034 es sorozatszámú "Wise Guy" becenevű B-52H bombázó gépet.
    [​IMG]
    A 60-as szám a sorozatszámban azért érdekes mert azt mutatja hogy a gépet az 1960-as költségvetési évben rendelték meg. Az utolsó B-52H 1962-ben gördült le a szerelősorról, úgyhogy a most újra szolgálatba állított gép legkevesebb 57 éves és a soron következő komplett felújítás és korszerűsitést követően még vagy további 30 évig szolgálatban is marad.
    A gépet egy balesetben megsemmisült másik B-52 pótlására hozták vissza azért hogy meglegyen a START szerződésben engedélyezett 76 db-os keret.
    [​IMG]
  • A videó nem mai, de borzalmas. Óvodás narrálás, többszörös ismétlés, bullshit hegyek, semmi részlet.
    Egy bombázó, ami környezetbarát, csendes, takarékos és hatékony lesz.
    Mindehhez polkorrekt, gendersemleges ábrázolásmód.
    Gyanítom, hogy ez a prezentáció a pénzügyeseknek, a fulfillment csapatoknak és a HR-nek készült...

  • Allesmor Obranna
    A videó nem mai, de borzalmas. Óvodás narrálás, többszörös ismétlés, bullshit hegyek, semmi részlet.
    Egy bombázó, ami környezetbarát, csendes, takarékos és hatékony lesz.
    Mindehhez polkorrekt, gendersemleges ábrázolásmód.
    Gyanítom, hogy ez a prezentáció a pénzügyeseknek, a fulfillment csapatoknak és a HR-nek készült...

    Az index és egy rakás más oldal színvonalához képest ez a videó egy mesterdarab. Egyébként legalább szám van benne több is,
  • molnibalage
    Az index és egy rakás más oldal színvonalához képest ez a videó egy mesterdarab. Egyébként legalább szám van benne több is,
    Ja, szám az van benne, kb pont semmi jelentőségük. :)
  • Allesmor Obranna
    Ja, szám az van benne, kb pont semmi jelentőségük. :)
    A kisebb fogyasztásnak nincs jelentősége, ha az -30%...?
    Ha neked -30% lenne a kocsid fogyasztása annak semmi jelentősége...?
    :confused::eek:

    Egy B-52-nél interkontinentális távon eggyel kevesebb tankolást jelent, vagy azonos távolságon ennyivel kisebb fogyasztást. Ha meglépték volna 25+ éve, akkor már régen megtérült volna.
  • molnibalage
    A kisebb fogyasztásnak nincs jelentősége, ha az -30%...?
    Ha neked -30% lenne a kocsid fogyasztása annak semmi jelentősége...?
    :confused::eek:

    Egy B-52-nél interkontinentális távon eggyel kevesebb tankolást jelent, vagy azonos távolságon ennyivel kisebb fogyasztást. Ha meglépték volna 25+ éve, akkor már régen megtérült volna.
    Na ezaz. High level bullshit az egész. Te se hiheted el, hogy egy ilyen bugyuta prezentációban rámondják, hogy 30 százalék, akkor az egy egzakt adat.
    Ezek tipikusan azok az egydimenziós prezentációs értékek, melyekkel a laikusokat meg lehet szédíteni.
    Egy nyolchajtóműves stratégiai csapásmérő repülőgép egyetlen gázturbinája ennél komplexebb egyenlet.
    Inkább a leendő típusokról kellett volna beszélni.
  • Kedden Avianoban a hazaindulásunk előtti utolsó percekben az éves spotter szerencsénket elhasználva beesett egy, az Astral Knight gyakorlaton amúgy részt sem vevő B-52-es:
    [​IMG]
  • Allesmor Obranna
    Na ezaz. High level bullshit az egész. Te se hiheted el, hogy egy ilyen bugyuta prezentációban rámondják, hogy 30 százalék, akkor az egy egzakt adat.
    Ezek tipikusan azok az egydimenziós prezentációs értékek, melyekkel a laikusokat meg lehet szédíteni.
    Egy nyolchajtóműves stratégiai csapásmérő repülőgép egyetlen gázturbinája ennél komplexebb egyenlet.
    Inkább a leendő típusokról kellett volna beszélni.
    Mi a bullshit? Ez egy átlagosan várható érték és ennyi. Komolyan mondom, hogy nem ismerek rá. Ennél végtelenül szarabb, orbitiális faszságokat tesznek ki n+1 oldalon, erre ekézel egy videót, ami az átlagpolgárnak elmagyarázza, hogy ez mire lenne jó.
    Egyeseknek folyamatosan az a baja, hogy túl magas szintű még a HTT is, az átlagember nem érti meg, erre te teljes erővel támadsz egy videót, amit az átlagpolgárnak elmagyarázza, hogy arányaiban miről van szó.

    Vagy akkor a te hajtóműves kommenteddel kéne elmagyarázni, hogy mi ez? Az átlagember abból mit értene?

    Komolyan mondom, hogy nem értelek, hogy miért és minek rugózol pont ezen a videón.
  • molnibalage
    Mi a bullshit? Ez egy átlagosan várható érték és ennyi. Komolyan mondom, hogy nem ismerek rá. Ennél végtelenül szarabb, orbitiális faszságokat tesznek ki n+1 oldalon, erre ekézel egy videót, ami az átlagpolgárnak elmagyarázza, hogy ez mire lenne jó.
    Egyeseknek folyamatosan az a baja, hogy túl magas szintű még a HTT is, az átlagember nem érti meg, erre te teljes erővel támadsz egy videót, amit az átlagpolgárnak elmagyarázza, hogy arányaiban miről van szó.

    Vagy akkor a te hajtóműves kommenteddel kéne elmagyarázni, hogy mi ez? Az átlagember abból mit értene?

    Komolyan mondom, hogy nem értelek, hogy miért és minek rugózol pont ezen a videón.
    Ne legyél már ennyire eszetlen. Ez a videó a Boeingtől szánalmas önlejáratás, ami háromszoros önismétléssel publikálja retardáltak szinjére lebutítva a környezetbarát és csöndes nukleáris nehézbombázót.
    Ez nem az a téma, ez nem egy új generációs B777-es.
    Idióta rajzfilm fejfájdító süket hablattyal.
    9 évig ilyen szarokat néztem, tudom, miről beszélek.
    Nézd meg a Boeing többi videóját, azok normális, érett gondolkodású felnőtteknek készült anyagok, melyek szakmailag is korrektek.
    Ez meg egy bugyuta infografika, valótlan számokkal.
  • weasel007
    Szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy a kép nagyobb felbontásban készült :hadonaszos:
    Valóban, viszont szeretném a korlátlan terjedésének elejét venni a kicsinyített mérettel.
  • T.Tom
    Valóban, viszont szeretném a korlátlan terjedésének elejét venni a kicsinyített mérettel.
    Rendben, tudomásul vettem.
    [​IMG]
  • T.Tom
    Kedden Avianoban a hazaindulásunk előtti utolsó percekben az éves spotter szerencsénket elhasználva beesett egy, az Astral Knight gyakorlaton amúgy részt sem vevő B-52-es:
    [​IMG]
    Van ennek a hadgyakorlatnak valami különös jelentősége vagy magyar vonatkozása? Vagy miért mentetek? Ez volt közel vagy útba esett valahonnan valahová?

Ugrás a fórum topichoz