Három nagy hajtóműgyártó küzdhet meg a B-52 Stratofortress típusú bombázók újrahajtóművezéséért.
Újra és újra felmerül az ősöreg típus újrahajtóművezésének lehetősége, de ezúttal a korábbi elképzelésektől kissé eltérőbben közelítenek a feladat felé. Eddig a nyolc öreg, nagy karbantartásigényű és fogyasztású Pratt&Whitney TF33 típusú hajtóművet négy darab nagy kétáramúsági fokú és gazdaságos(abb) erőforrásra cserélték volna le. Ez azonban a hajtóműfelfüggesztő pilonok átalakításával, adott esetben a szárnyak megerősítésével is járt volna, ráadásul a módosult volna a gép körüli áramláskép is, amely hatással lehetett volna a szárny alatti pilonra függeszthető nukleáris fegyverekre.
Az új koncepció szerint tehát továbbra is nyolc hajtóművel képzelik el a B-52-eseket, a 7700-8600 kilogramm tolóerejű erőforrást elsősorban a polgári piacról reméli a Boeing és az USAF, ahol fontos az alacsony karbantartási és üzemeltetési költség, valamint a kis fogyasztás.
A General Electric a TF34/CF34 típuscsaládból kínálná a CF-34-10 verziójú hajtóművet, melyet a brazil EMBRAER E-190, E-195 és Lineage 1000, valamint kínai COMAC ARJ21 típusú regionális utasszállító repülőgépekről ismerhetnek az Olvasók. A konstrukció kistesója, a TF34-100 hajtja egyébként a Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II csapásmérő repülőgépet is.
A Pratt&Whitney elsősorban a jelenlegi TF33 erőforrás korszerűsítésében látja az utat, szerintük a kategóriában megtalálható hajtóművek nem rendelkeznek megfelelő rendszerekkel ahhoz, hogy megfelelően táplálják a B-52-esek elektronikai és hidraulikus rendszereit, valamint egy eltérő hajtómű kiterjedt integrációs és tesztprogramot igényelne. Emellett a kereskedelmi forgalomban is használt, digitális vezérlőrendszerrel ellátott erőforrásokat ellenállóvá kellene tenni a nukleáris robbanás okozta elektromágneses hullámokkal szemben.
Azt azért elismerik, hogy adott esetben fejlesztenének új erőforrást az USAF számára, mely sokkal kisebb fogyasztást eredményezne, a nagyobb megtakarítás mellett nőne a hatósugár, de csökkenne a karbantartási költség is.
A Rolls-Royce a BR700 típuscsaládot ajánlja, mely nem ismeretlen az USAF számára, hisz a Gulfstream V/C-37A magángépeket, valamint a Bombardier E-11A harcászati légi kommunikációs központokat is a brit gyártó termékei emelik a levegőbe. Az igényelt teljesítménykategóriának a BR715 és BR725 is megfelel, de a vállalat nem közölte, melyikkel száll ringbe, de valószínűleg ők sem döntöttek, megvárják a tender kiírását és a leírt műszaki követelményeket.
A jelenleg szolgálatban álló 76 darab B-52H bombázóhoz 608 darab új erőforrásra lenne szükség, nem számolva a repülési tesztekhez szállított példányokat, valamint a tartalékhajtóműveket.