|

Japán a Dél-Kínai-tengerre küldi legnagyobb hadihajóját

Időtartamban és távolságban is hosszú útra indul Japán legnagyobb helikopter-hordozó rombolója: a JS Izumo-nak júliusban az Indiai-óceánon lesz dolga egy amerikai-indiai-japán hadgyakorlat apropóján, ám úgy tűnik Tokió Kína felé is üzenni kíván azáltal, hogy hadihajója huzamosabb, több forrás szerint is mintegy 3 hónapot időt tölt majd a Dél-Kínai-tengeren. Ennek részeként pedig felkeres több olyan nemzet is, melyeknek komoly területi vitái vannak Kínával. Azaz lényegében az Izumo osztály hosszú bevetési idejű képességeinek tesztelése van összekötve némi diplomáciai odaszúrással.

Légifotón egy Nimitz osztályú repülőgép-hordozóval kötelékben hajózó JS Izumo.

A JS Izumo egy Nimitz osztályú repülőgép-hordozóval kötelékben 2017 elején. Az egyáltalán nem romboló méretekkel bíró Izumo-osztály két tagját Japán hivatalosan helikopter-hordozó rombolóként tartja nyilván. Az ismert történelmi okokból még napjainkban is igyekeznek kerülni, hogy repülőgép-hordozó besorolású hadihajóik legyenek. 海上自衛隊,

A 2 évvel ezelőtt, 2015. márciusában hadrendbe állított JS Izumo Japán legnagyobb hadihajója a 2. világháború óta, mely tényt Peking igyekezett maximálisan kihasználni, leplezett repülőgép-hordozó építéssel vádolva Tokiót. 2017. március 22-én áll hadrendbe a hajóosztály második tagja, a Kaga. Ami egy korábbi, a Pearl Harbor elleni támadásban is részt vett repülőgép-hordozójuk neve volt egyébként.

Az Izumo osztály 2 tagja, az Izumo és a Kaga ugyan akár alkalmas lehetne az F-35B üzemeltetésére, de csak erős megkötésekkel, szóval valóban inkább helikopter-hordozóról van szó. Kaijō Jieitai / Japan Maritime Self-Defense Force,

A Reuters értesülései szerint a szóban forgó hadihajó a Kínával területi vitákkal bíró nemzetek közül kikötőlátogatást tesz majd a Fülöp-szigeteken és Indonéziában. Ezen felül benéz majd Szingapúrba és ha már úgyis az Indiai-óceán a végső cél, akkor Srí Lankára is, mely szintén Kína figyelmét élvezi. A Dél-Kínai-tengeren természetesen Japán és Kína között nincs területi ellentét – nekik a Kelet-kínai-tengeren vannak rendezetlen ügyeik, Tokiónak szimplán nem tetszik Kína agresszív területi követelése a régióban.

A Dél-kínai-tenger után az Izumo áthajózik az Indiai-óceánra, ahol Júniusban Japánt képviseli majd az évente megrendezett, Malabar nevet viselő hadgyakorlaton. Ez egy amerikai-indiai hadgyakorlatból nőtte ki magát 3 szereplőssé, melyben Japán korábban időszakosan vett részt, ám 2015 óta már állandó résztvevő.

Az elérhető információk szerint az Izumo Augusztus folyamán érkezhet majd vissza honi kikötőjéként szolgáló Yokosukaba.

Fórum hozzászólások

  • Tamás A Lokomotív
    Örömteli hír hogy egy demokrácia megerősíti pozícióját ilyen eszközökkel. Lehet a 2. világháborús ellenségei ezért vették békülékenyebbre a közelmúltban a hangnemet? Ha megkapják az új gépeket a legerősebb erőkivetítése lesz a térségben Japánnak. Talán még a jogtalanul elrabolt területeiket is visszakapják.
    Csak a PLA navy ellensúlyozása (amihez hozzá számíthatjuk az ott állomásozó CVNt is) kapják meg ezeket.
    A szigetekhez nem fognak nyúlni, ruszkikat nem macerálják, felesleges, azok úgyse mondanak le egyetlen virágládányi elfoglalt területről sem, náluk ez a mindset. Japánnak inkább Kína a fogfájás, arra meg ezek megfelelőek (bár gaikokujin mindenki számukra XD).

    Inkább legalább valami értelme lesz annak a nyomorult B verziónak, ha már beleöltek annyi pénzt. Lehet minden vasteknőre tenni belőle a nyugati világban egy értelmes repülőgépet (nekem a harrier/jak-38 vonal nettó pénzkidobásnak számított).
  • angelsoul
    Inkább legalább valami értelme lesz annak a nyomorult B verziónak, ha már beleöltek annyi pénzt. Lehet minden vasteknőre tenni belőle a nyugati világban egy értelmes repülőgépet (nekem a harrier/jak-38 vonal nettó pénzkidobásnak számított).
    Én tökre örülök, hogy megcsinálták a B-t. Még, ha emiatt az A-C kárt is szenvedett. Mert így lett egy jelentősebb számú és hadrendbe állított szuperszonikus V/STOL gép, egy repüléstörténeti kuriózum, amihez hasonló valószínűleg soha nem lesz már sehol. Így meg most örülhet a tengerészgyalogság, meg pár más ország, akiknek jól jön ez a képesség, amit a gép tud. A haditengerészet és a légierő meg úgy is nemsokára új játékszereket kap, ott meg már nem lesz közösködés sem egymással, de pláne nem a tengerészgyalogsággal, szóval ez utóbbi haderőnem speciális igényei nem fognak az új típusok számukra lényeges képességeink kárára menni.
  • wolfram
    Én tökre örülök, hogy megcsinálták a B-t. Még, ha emiatt az A-C kárt is szenvedett. Mert így lett egy jelentősebb számú és hadrendbe állított szuperszonikus V/STOL gép, egy repüléstörténeti kuriózum, amihez hasonló valószínűleg soha nem lesz már sehol. Így meg most örülhet a tengerészgyalogság, meg pár más ország, akiknek jól jön ez a képesség, amit a gép tud. A haditengerészet és a légierő meg úgy is nemsokára új játékszereket kap, ott meg már nem lesz közösködés sem egymással, de pláne nem a tengerészgyalogsággal, szóval ez utóbbi haderőnem speciális igényei nem fognak az új típusok számukra lényeges képességeink kárára menni.
    Hát ha az F/A-XX-ből lesz valami értelmes gép - mert a NAVY repülős téren ha lehet a szokásosnál is nagyobb kretén tud lenni...
    De tekintve, hogy a Pacific régió lesz a következő nagy műveleti zóna, nem baj, ha minél több merev szárnyú gépet lehet laposra tenni - tekintve az irdatlan távolságokat. Mivel pedig maga az F-35 egy nagyon jó alap (be van kábelezve, felkészítve a következő 30+ év fejlesztéseire), alapvetően a végeredmény nem rossz.
    (Ne felejtsük el, hogy a gépre rászállt a nyugati és a keleti sajtó egyaránt - más-más okból, így a negatívhírek vannak túlsúlyban. )
  • angelsoul
    Hát ha az F/A-XX-ből lesz valami értelmes gép - mert a NAVY repülős téren ha lehet a szokásosnál is nagyobb kretén tud lenni...
    Azért már csak ők lesznek a felelősek, ha azt elcseszik. Most már nem lesz kire mutogatniuk. :D

    angelsoul
    De tekintve, hogy a Pacific régió lesz a következő nagy műveleti zóna, nem baj, ha minél több merev szárnyú gépet lehet laposra tenni - tekintve az irdatlan távolságokat. Mivel pedig maga az F-35 egy nagyon jó alap (be van kábelezve, felkészítve a következő 30+ év fejlesztéseire), alapvetően a végeredmény nem rossz.
    (Ne felejtsük el, hogy a gépre rászállt a nyugati és a keleti sajtó egyaránt - más-más okból, így a negatívhírek vannak túlsúlyban. )
    Itt molni utálja nagyon a B-t, amit teljesen megértek persze, de attól én még örülök, hogy lett. Aztán, hogy mennyire válik be a gyakorlatban ez a változat, majd az idő eldönti.
  • angelsoul
    Csak a PLA navy ellensúlyozása (amihez hozzá számíthatjuk az ott állomásozó CVNt is) kapják meg ezeket.
    A szigetekhez nem fognak nyúlni, ruszkikat nem macerálják, felesleges, azok úgyse mondanak le egyetlen virágládányi elfoglalt területről sem, náluk ez a mindset. Japánnak inkább Kína a fogfájás, arra meg ezek megfelelőek (bár gaikokujin mindenki számukra XD).

    Inkább legalább valami értelme lesz annak a nyomorult B verziónak, ha már beleöltek annyi pénzt. Lehet minden vasteknőre tenni belőle a nyugati világban egy értelmes repülőgépet (nekem a harrier/jak-38 vonal nettó pénzkidobásnak számított).
    Falklandnál azért eldöntötték a csatát angol irányba a Harrier-ek.Nagy hordozóra meg nem mindenkinek van pénze.Szerintem van értelme az F35Bnek.
  • wolfram
    Én tökre örülök, hogy megcsinálták a B-t. Még, ha emiatt az A-C kárt is szenvedett. Mert így lett egy jelentősebb számú és hadrendbe állított szuperszonikus V/STOL gép, egy repüléstörténeti kuriózum, amihez hasonló valószínűleg soha nem lesz már sehol. Így meg most örülhet a tengerészgyalogság, meg pár más ország, akiknek jól jön ez a képesség, amit a gép tud. A haditengerészet és a légierő meg úgy is nemsokára új játékszereket kap, ott meg már nem lesz közösködés sem egymással, de pláne nem a tengerészgyalogsággal, szóval ez utóbbi haderőnem speciális igényei nem fognak az új típusok számukra lényeges képességeink kárára menni.
    Az ilyen kis hordozók szerintem teljesen jók mondjuk flottakötelékek légvédelmére, vagy kiterjedtebb szigetcsoportok, hosszabb partvidékű országok számára.
  • A hozzászólások szerint a Saseboi hadikikötő amerikaiak által használt oldalán készült a kép, a Kaga állítólag F-35-ös tesztek miatt érkezett, a helikopterei az Ise fedélzetén vannak, a három romboló pedig saseboi kísérő flottillák állományába tartoznak (a Kagának Kuréban van a honi kikötője).

    [​IMG]
  • arbalest
    Passzentosan, de bemegy az MV-22 az Izumo hangárába. :D

    [​IMG]
    És milyen szép lesz egy ilyen kép F-35 Lightning II-kel! :)
  • arbalest
    Úgy néz ki, hogy eleinte amerikai F-35B-k (és pilóták) üzemelnek majd az Izumoról és a Kagáról. Egyrészt, mivel a hajók átépítése hamarabb kész lesz, minthogy teljesen hadrafoghatóak lennének a japán példányok és pilóták, másrészt oktatási célból, hiszen Japánban közel 75 éve megszűnt a hordozó fedélzeti repülőüzem.

    https://foxtrotalpha.jalopnik.com/japans-getting-its-first-aircraft-carriers-in-75-years-1838379183
    Nem hittetek nekem amikor azt mondtam,hogy csak "átfesteni" kell a két hajót ahhoz,hogy üzemeltetni lehessen róluk az F-35-öst...
  • dudi
    Nem hittetek nekem amikor azt mondtam,hogy csak "átfesteni" kell a két hajót ahhoz,hogy üzemeltetni lehessen róluk az F-35-öst...
    Hát, aztán lehet. :D Kíváncsi vagyok, tényleg kapnak-e síugró sáncot. 2 év különbséggel mennek szárazdokkba, úgyhogy valószínűleg 1,5-2 évig tarthat az átépítésük, a kezdetétől az átadási.

Ugrás a fórum topichoz