|

Újabb tankereket rendelt az USAF

Január végén adtuk hírül, hogy a Boeing kénytelen volt újból eltolni az első KC-46A Pegasus légi-utántöltő repülőgép átadását az Amerikai Egyesült Államok Légierejének. Az öreg KC-135-ösök helyét majdan átvevő tanker berepülési programja ettől függetlenül relatíve jól halad, amit az is mutat, hogy a USAF nemrég megrendelte a harmadik szériát belőle. A 15 újabb példányért, valamint jelentős mennyiségű pótalkatrészért 2,1 milliárd dollárt kap a Boeing. Az alacsony ütemű sorozatgyártás keretében készülő repülőgépekkel együtt így már 34 darabra nőtt a megrendelt KC-46A-k száma.

Tanker-triumvirátus: egy KC-46A Pegasus éppen üzemanyagot készül vételezni egy KC-10 Extenderből, amit távolról figyel egy KC-135R | Fotó: Christopher Okula, USAF ,

Fórum hozzászólások

  • Ha jól tudom, az USAF legrégebbi gépei pont a KC-135-ösök, melyek még a B-52H flottánál is öregebbek. Ezek közül is a felajánlott, nem CFM56-osra áthajtóművezett példányok elfogadása valóban ostobaság lett volna.
  • Az utolsó B-52H-kat 62 táján szállították le. Ennél volt sokkal korábbi KC-135 repül, de hogy mennyi, az jó kérdés...

    Idei hír.

    http://www.afcent.af.mil/news/story.asp?id=123349771
  • Pedig az "R" változatok sem fiatalabbak az "E" változatoknál. Üzemeltetési költségek és hatótávolság tekintetében azonban már nagy a különbség a korszerűbb hajtómű miatt....

    A KC-46A-ra viszont még várni kell....
  • Mint a cikkből is látható, Izraelnek nem sürgős. Ellenkező esetben már vettek volna néhány használt /és olcsón beszerezhető/ Boeing 767-200ER-t melyeket a már gyakorlattal rendelkező Israel Aerospace Industries könnyedén átalakít tankerré /767 MMTT/....

    Persze a gyári új KC-46A-val nehéz versenyezni...!
  • , "Varsóban nem szeretnének a közös flottától függeni, így 4 darab légiutántöltő repülőgép beszerzésére írtak ki közbeszerzési eljárást"

    Mire kell nekik tanker? mikor élvezik az egész nyugat támogatását?
  • , "Varsóban nem szeretnének a közös flottától függeni, így 4 darab légiutántöltő repülőgép beszerzésére írtak ki közbeszerzési eljárást"

    Mire kell nekik tanker? mikor élvezik az egész nyugat támogatását?
    Ha mindenki arra várna hogy majd a másik támogatja akkor nem lenne senkinek semmije. A lengyelek próbálnak úgy viselkedni mint egy európai középhatalom és ehhez hozzátartozik például a 4 leendő tanker is.
  • Ha 4-6 darab Atlast vennének tanker kiegészítőkkel azt rugalmasabban tudnák használni mint a KC-46A-t. Költséghatékonyabbnak tűnik mint egy dedikált tanker gép.
  • Tanker feladatra olyan gép kell ami elsősorban tanker. Van a lengyeleknek tehergépük éppen meg lehetne oldani, hogy 3-4 C-130-ból tankert csináljanak. Egyébként a KC-46 se csak tankergép.
  • Ezek szerint a KC-46 is vegyes feladatú mint a A330MRTT. Azért úgy gondolom az Atlas sokoldalúbb mint a pályázaton szereplő két gép. Majd kiderül melyik választják a végén a Lengyelek. Nyilván én az A330-nek örülnék mert akkor a pénz Európában marad.
  • KC-46A mindig is többfeladatu volt, de elsődlegesen tanker.
    Atlas elsődlegesen nem tanker.
    Kérdés mit szeretnének elsődlegesen ÉS mennyit szánnak rá. 20éves TCOra biztos, hogy az atlas a legdrágább, KC46/A330MRTT olcsobb és szinte biztos, hogy az Izraeli ajánlat a legolcsobb.

    roni: Hude Magyar gondolkodás. Minek nekik tüzérség? Légvédelem? tankok? Jahogy nekünk max mutatóban van és ez az üdvözítő megoldás mert eljött az örök béke kora? Most így, hogy kissebbségek még ha lokálisan többségben is vannak "szerveznek" felkeléseket ipp aktuális.

    A tanker a legolcsobb megoldás, hogy megtöbbszörözd harci szituációban a légierőd méretét. kb ököl szabály, hogy 4 tankerral majd dupla ideig fogják tudni fenttartani a 48db F-16 épp repülő részét. (Tudtommal se a 30+ Mig29, 20-30 Su22hoz nem akarják használni csak majd 2020után F35höz)
  • Egyetértek Fade-del!
    Mint a cikkből is kiderült, a lengyelek elsősorban tankert szeretnének. A kérdés csak az: A gyári új építésű tanker - KC-46A - mennyivel "jobb" az olcsóbb /és átalakított/ 767MMTT-nél. A tenderben szereplő legnagyobb és a legdrágább A330MRTT meg talán épp az ára miatt fog kipottyanni....
  • "Jahogy nekünk max mutatóban van és ez az üdvözítő megoldás mert eljött az örök béke kora?"

    NATO tagok vagyunk és a lenygelek is, ha megtámadnak minket akkor a nyugati országok segítségünkre sietnek.
    Ha komoly a baj akkor a jenkik partra szállnak ha úgy tetszik az adriai tengerfelől .
    De a gagyi orosz haderőt meg az f-35 szétvágják.
    Még awacs gépeket is küldhetnek a lengyeleknek csak egy szavukba kerül.

    "Most így, hogy kissebbségek még ha lokálisan többségben is vannak "szerveznek" felkeléseket"

    Ez a rész kacagni való.

    "Minek nekik tüzérség? Légvédelem? tankok?"

    Nem azt mondtam hogy minek hanem hogy minek nekik saját fejlesztésű persze brit segítséggel mikor olcsóbb lenne venni pzh-2000, ha modern tankra vágynak akkor ott a leo 2 revulotion.
    Kína jól távol van mert ha amiatt menne a hiszti az megértem.
  • A330MRTT mennyivel nagyobb?
    "Az A330-200-as változat nagyjából 45 százalékkal nagyobb, mint a B767-200-as repülőgép, ha a saját tömeget és a szállítható hasznos terhelést nézzük."
    http://htka.hu/2011/03/02/kc-46a-tenyek-es-velemenyek-egy-tankertender-kapcsan/
  • December 28-án eloszor szállt fel Everettben(Washington állam) a KC-46A Pegasus(Boeing 767-2C) elso prototípusa(gyári szám 41273, szériaszám 1065) két Pratt & Whitney PW4062 hajtomuvel. A gép 3 óra 32 percet toltott a levegoben.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  • arbalest
    A tanker Boeing-767-esek miért nem kapnak winglet-et? Zavart okozna az örvénylés a gép mögött? Az Airbus MRTT-ken pl van.
    Minden winglet-nek pont az a célja, hogy csökkentse a szárnyvégi indukált örvények kialakulását, úgyhogy ez nem lehet az ok.
  • arbalest
    A tanker Boeing-767-esek miért nem kapnak winglet-et? Zavart okozna az örvénylés a gép mögött? Az Airbus MRTT-ken pl van.
    Lehet, hogy kimaradt.

Ugrás a fórum topichoz