Tavaly decemberben írtunk róla, hogy Dél-Korea megkapta második négy AW159 Lynx Wildcat helikopterét, amivel a Leonardo teljesítette Szöul nyolcdarabos megrendelését. A Koreai Köztársaság Haditengerészete azonban még több új, modern haditengerészeti helikoptert szeretne, mivel a jelenlegi mennyiséget kevésnek találják ahhoz, hogy megfelelően ellensúlyozni tudják a folyamatosan növekvő észak-koreai tengeralattjáró-aktivitást.
A katonai beszerzésekért felelős állami ügynökség keddi bejelentésére hivatkozva, helyi napilapok arról írtak, hogy Dél-Korea 2022-re további 12 helikoptert kíván rendszerbe állítani a haditengerészet számára. A teljes projektre a jelenlegi tervek szerint 768 millió dollárt szán a dél-koreai kormány. Szóvivőjük szerint tendert fognak kiírni, amelynek győztesével 2018 végéig alá akarják írni a szerződést, a helikoptereket pedig 2020 és 2022 között kívánják átvenni. Így 20 modern és új gyártású forgószárnyassal rendelkeznek majd, amik beérkezése után elkezdődhet a Westland Lynx Mk.99 és Super Lynx Mk.99A leváltása (ezekből 23 példányt tartanak rendszerben jelenleg).
A beszerzési eljárás során három típus mérettetik majd meg egymással: a már jól ismert Leonardo AW159 Lynx Wildcat, a Sikorsky MH-60R és az NHIndustries NH90. Kérdés, hogy Dél-Korea mennyire szeretne homogén, kizárólag AW159-esekből álló flottát, vagy inkább egy nagyobb kapacitású típussal egészítené ki a Lynx Wildcat állományt. Az MH-60R és az NH90 (amelynek minden bizonnyal NFH változatát kínálja majd a gyártó) ugyanis méret és terhelhetőség tekintetében is az AW159 fölött állnak. Egy biztos: Szöul igyekszik majd a tervezett határidőn belül dönteni, így minden bizonnyal alapos próbáknak vetik alá a három típust.