|

Megerősítve a Gripen és a Falcon harca Indiában

Az új év első napjaiban újabb információk láttak napvilágot az Indiai Légierő vadászgépekkel történő ellátása kapcsán: a tavaly októberi, a hazai Tejas aktuálisan gyártható változatának jelenleg elégtelen képességei miatt kiírandó újabb tenderről szóló hírekhez kapcsolódóan Manohar Parrikar védelmi miniszter arról beszélt, hogy a Tejas mellé beszerzendő típus mindenképpen egy hajtóműves lesz és a Make in India programba lesz becsatornázva.

Ezen közlemények teljes mértékben egyeznek a tavaly októberi híresztelésekkel és a svéd Gripenre, illetve az amerikai F-16-osra szűkítik le a mezőnyt, véres harcokat előrevetítve ezáltal. Komoly küzdelemnek nézne elébe a 2 gyártó és az indiai félnek sem lesz könnyű dolga, lévén mindkét fél igen csábító ajánlatot dolgozott ki.

Vipera a Griff ellen – ki nevet majd a végén Indában? A fotó természetesen csak illusztráció, Kecskeméten készült a Load Diffuser 2010 hadgyakorlat ideje alatt. U.S. Air Force,

A csúfos kudarcba fulladt MMRCA tenderből korán kieső svédek anno jól éreztek rá, hogy az nevet, ki utoljára nevet, így folyamatosan puhították az indiaiakat, napirendi ponton tartva a Gripen kérdését. Az aktuális ajánlatuk vélhetően nem változott a tavaly óta: indiai Gripen gyártósor mellett a szubkontinensnyi ország bele is szólhatna a svéd típus fejlesztésébe. Ezen felül valószínűleg szóba jöhet azon korábbi ajánlatuk is, miszerint besegítenének az indiaiak évtizedek óta csak döcögő Tejas programjába.

A Lockheed Martin állítólagos ajánlata ezzel szemben az, hogy Washington jóváhagyása esetén egy az egyben áttelepítenék az Egyesült Államokban lassan leállítandó gyártású F-16 gyártósorát Indiába, esetleg korlátozott beleszólást biztosítva Indiának a típus exportjába.

Fórum hozzászólások

  • ms07
    Mennyire régi hír, hogy a svájci tenderről kizárták a Gripent? Miért? (mostani AS-ben volt rövidhír)
    Csak olyan gép indulhat, ami már rendszerben áll. A Gripen E/F nem ilyen. A svéd nyilatkozat szerint akkora a különbség a C/D és az E/F között, hogy az előbbi teszteredményei nem lennének relevánsak az utóbbi teljesítményére, ezért nem indulnak.
  • ms07
    Mennyire régi hír, hogy a svájci tenderről kizárták a Gripent? Miért? (mostani AS-ben volt rövidhír)
    2019 június közepe.
  • Igen, komoly és a nagylátószög is kiemeli az új futómű "sutaságát", de ez a gép valójában a szebb. Ugyanis itt az együléses sárkány hossza a mostani kétülésesekével azonos. Ha nem így lenne, a valamivel nagyobbra nőtt új fesztáv miatt sokat terebélyesedett volna a gép. Így viszont arányaiban a kabin ment össze, amitől talán kecsesebb lett a gép.
    Már ha nincsenek kinn a futói :)
  • Allesmor Obranna
    Igen, komoly és a nagylátószög is kiemeli az új futómű "sutaságát", de ez a gép valójában a szebb. Ugyanis itt az együléses sárkány hossza a mostani kétülésesekével azonos. Ha nem így lenne, a valamivel nagyobbra nőtt új fesztáv miatt sokat terebélyesedett volna a gép. Így viszont arányaiban a kabin ment össze, amitől talán kecsesebb lett a gép.
    Már ha nincsenek kinn a futói :)

    Én az orr tetajére szerelt szenzor kinézetére gondoltam...
  • Terminator
    Én az orr tetajére szerelt szenzor kinézetére gondoltam...
    Az első felszálláskor még nem volt rajta és a maketteken sem így nézett ki.
  • Terminator
    Az első felszálláskor még nem volt rajta és a maketteken sem így nézett ki.
    Pedig még a HTKA is beszámolt róla hogy lesz a Gripen E-n IRST és már javában tesztelik.
    Szerintem ez a Skyward G IRST legalább olyan fontos szenzor mint a radar.
    A Svédek már megrendelték saját gépeikre és várhatóan a Brazilok is így tesznek.
    [​IMG]
  • rudi
    Pedig még a HTKA is beszámolt róla hogy lesz a Gripen E-n IRST és már javában tesztelik.
    Szerintem ez a Skyward G IRST legalább olyan fontos szenzor mint a radar.
    A Svédek már megrendelték saját gépeikre és várhatóan a Brazilok is így tesznek.
    [​IMG]
    Csak én azt gondoltam, hogy ha nem utólag lesz felszerelve, hanem szériatartozék lesz, akkor valahogy szebben lesz megoldva.

    [​IMG]

    [​IMG]
  • Legyen meg itt is:

    https://saabgroup.com/media/news-pr...razilian-gripen-e-completes-its-first-flight/

    "The first Saab Gripen E for Brazilian Air Force flew today. Saab's test pilot Richard Ljunberg piloted the jet during a flight from Linkoping that lasted 65 minutes. Serialled 39-6001, the jet will have the FAB tail no, 4100. Its the fourth Gripen E to fly."

    [​IMG]




    (Nem értem, hogy egy ilyen fontos eseményről hogy sikerült ilyen rossz videót csinálni a gyártónak.)
  • Terminator
    (Nem értem, hogy egy ilyen fontos eseményről hogy sikerült ilyen rossz videót csinálni a gyártónak.)
    Ez a kínai módi, szép fokozatosan lessz jó minőség :)
  • Meg magyar nyelven is:
    2019. augusztus 26-án teljesítette szűzfelszállását az első, Brazília részére készülő Gripen E, mely 65 percet töltött a levegőben a repülés során. Az új Gripen a svédországi Linköping repülőteréről emelkedett a levegőbe.

    2019. augusztus 26-án teljesítette szűzfelszállását az első, Brazília részére készülő Gripen E, mely 65 percet töltött a levegőben a repülés során. Az új Gripen a svédországi Linköping repülőteréről emelkedett a levegőbe.

    A mérföldkövet jelentő első repülést Richard Ljungberg tesztpilóta teljesítette: különböző magasságokban és sebességek mellett ellenőrizték a Gripen irányíthatóságát, aerodinamikai jellemzőit, a fedélzeti berendezések és rendszerek működését. A 39-6001 jelzésű repülőgép az első olyan Gripen, mely már az új felszereltségű kabinnal repül (pl.szélesebb képernyők, új HUD). Már a Brazil Légierő színeiben repülő Gripen E szűzfelszállását követően csatlakozik a tesztprogramhoz, a harcászati rendszer és a különböző szenzorok tesztelésében segédkezik majd. A gyártó Saab azt is bejelentette, hogy ezt megelőzően már három Gripen E tesztpéldány repült.

    Brazília már hadrendből kivont Dassault Mirage 2000-esei, továbbá még aktív Northrop F-5-ösei és Alenia/Embraer A-1M-jei leváltására 2013 decemberében válaszotta ki a Saab Gripen E/F típusát. Az 5,8 milliárd dolláros szerződés értelmében 28 JAS-39E és 8 JAS-39F változat kerül a Brazil Légierő flottájába, a gépek leszállítása várhatóan 2024-ig befejeződik. A típusátképzésen résztvevő első két brazil pilóta 2015 januárjában teljesítette szólórepülését a Gripennel a svédországi Satenas-ban.
    https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/video-repult-az-elso-brazil-gripen-e
  • Terminator
    Mi van a képen pirossal bekeretezve? A beömlő alattit sem ismerem fel.
    Mit lehet tudni a kép történetéről?
    pl. hogy milyen gépről (Svéd, Thai, d.afrikai ?) készült és mikor?
  • rudi
    Mit lehet tudni a kép történetéről?
    pl. hogy milyen gépről (Svéd, Thai, d.afrikai ?) készült és mikor?
    Viszonylag régi kép, 2015-16-os cikkekben lehet látni, a fegyver kisztásos grafikonok szerint valami ECM pod lehetett

Ugrás a fórum topichoz