|

A horvátoknál is a Gripen az egyik esélyes

Egyelőre úgy tűnik, a svédek adták a legvonzóbb ajánlatot a horvát MiG-21-esek leváltására. A másik esélyes meglepő módon Dél-Koreát képviseli.

A horvát elnök asszony, Kolinda Grabar-Kitarović közölte, 2017 végéig döntést hoznak arról, hogy mely típussal váltják le az ukránokkal kisebb-nagyobb sikerrel felújíttatott, de lassan kiöregedő MiG-21-eseket. A keleti technikát nyugati repülőeszközzel tervezik leváltani, és így tesznek majd a helikoptereknél is, ahol konkrétan megnevezésre került a Black Hawk, mint beszerzendő típus (bár már nem először).

Hamarosan a horvát tengerparton is gyakori látvány lehet a Gripen | Fotó: Cseh Fegyveres Erők ,

A merevszárnyúak esetében négy opció került megnevezésre: használt izraeli F-16-osok, francia Dassault Rafale, amerikai-dél-koreai FA-50 Golden Eagle, valamint a svéd Saab JAS-39 Gripen. A védelmi minisztérium szakértői bizottsága a hírek szerint utóbbi két típust ajánlja megvételre, gazdasági részt tekintve pedig a svédek viszik a pálmát, ezzel a Gripen a legnagyobb esélyes a horvát megrendelés elnyerésére.

A skandinávok ajánlata 15 éves lízingszerződésre szól, melynek első három évében a horvátok mentesülnének a fizetési kötelezettség alól. Emellett a megrendelt gépek érkezéséig felkínáltak a Svéd Légierő állományából 4 darab példányt ingyen (természetesen az üzemeltetési költségeket a horvátoknak kell állniuk).

Fórum hozzászólások

  • kamm
    Mi van itt, bazz? Egy momplett Hercules kell hozza meg egy tucat ember? :D

    A Gripennel ez harom ember meg egyetlen truck plusz egy masik teherauto a benyoval. 10-15 perc alatt fegyverxik es tankoljak ujra, maris szallhat fel.
    Sehol a vilagon nincs a kozeleben sem egyik amerikai sem ilyesminek.
    Egy Hercules bazz, nagyon jo, es meg te akarsz leoktatni, szenzációs. :D
    Ez nem sima újratöltés, hanem forward refueling, azaz ellenséges területre vagy annak peremére való kitelepüléssel egybekötött újratöltés. Gyakorlatilag egy minibázis létesítése. Ezért kezdődik azzal, hogy először fegyveres gyors mozgású erők, homokfutóval és motorral hagyják el a szállítógépet és kezdnek őrjáratba a terület körül.
    Hiába lehet egy gépet biztonságos területen egy tartálykocsiból is feltölteni pár emberrel, ha az újratöltési pont több ezer kilométerrel odébb, ellenséges tűz közelében van. Erre kell a Hercules és az élőerő.
  • altx
    ahogy lattom, inkabb a sotetseget hozza, mert csak az van a 2 fulle kozt..
    Nagyjából...

    Úgy tesz, mintha a Gripen gyors fordulóideje egy földöntúli csoda lenne és nem lett volna szempont 40+ éve is és lehetetlen lenne.
    20 perc. És nem egy szutyok kis Gripen, egy batárnagy F-15.


    Mai napig elfog a röhögés, amikor repnapon vetített a svéd marketinges, hogy a Gripen gépen egy gombnyomás és légi harcról alkalmas lesz csapásmérése és ez micsoda csoda. Basszus, az F-16C mastermode és override módok ezt akkor már régen tudták sőt, a SOI (sensor of interest) megközelítés is tudták. Tehát, ahova nézett a radarkurzor, akkor oda nézett később már p. a LANTIRN. Ha HTS pod befogott valamit, akkor oda nézett irányban a TGP is.

    Az MFD-k is előre konfigurálhatóak voltak és minden mode esetén az jött fel, amit előre beállítottál. Block 25-ön. 80-as évek közepén. A svéd meg húzta az ívet 2002-ben...

    A svédek tényleg szép és jó dolgokat csinálnak, csak a marketing gépezetük és elvakult hívek vannak túl az irritáló szinten.
    Amikor Quorán is jön egy svéd balfasz és erővel bizonygatja, hogy a Gripen E AG konfigban szupercirkál, akkor az ember nem tudja, hogy sírjon vagy röhögjön.
    Azt mikor megmutatja neki a valóságot, hogy a Gripennél jobb mutatókkel rendelkező gép sem tudja ezt, közelében nincs, akkor persze lepereg róla az areodinamika is, a hullámellenállástól kezdve bármi, meg hogy a C sem tud semmi ilyet.

    A Gripen marketingje olyan károkat okozott, mint az ökobarmok tevékenysége energetika terén.
  • molnibalage
    Nagyjából...

    Úgy tesz, mintha a Gripen gyors fordulóideje egy földöntúli csoda lenne és nem lett volna szempont 40+ éve is és lehetetlen lenne.
    20 perc. És nem egy szutyok kis Gripen, egy batárnagy F-15.


    Mai napig elfog a röhögés, amikor repnapon vetített a svéd marketinges, hogy a Gripen gépen egy gombnyomás és légi harcról alkalmas lesz csapásmérése és ez micsoda csoda. Basszus, az F-16C mastermode és override módok ezt akkor már régen tudták sőt, a SOI (sensor of interest) megközelítés is tudták. Tehát, ahova nézett a radarkurzor, akkor oda nézett később már p. a LANTIRN. Ha HTS pod befogott valamit, akkor oda nézett irányban a TGP is.

    Az MFD-k is előre konfigurálhatóak voltak és minden mode esetén az jött fel, amit előre beállítottál. Block 25-ön. 80-as évek közepén. A svéd meg húzta az ívet 2002-ben...

    A svédek tényleg szép és jó dolgokat csinálnak, csak a marketing gépezetük és elvakult hívek vannak túl az irritáló szinten.
    Amikor Quorán is jön egy svéd balfasz és erővel bizonygatja, hogy a Gripen E AG konfigban szupercirkál, akkor az ember nem tudja, hogy sírjon vagy röhögjön.
    Azt mikor megmutatja neki a valóságot, hogy a Gripennél jobb mutatókkel rendelkező gép sem tudja ezt, közelében nincs, akkor persze lepereg róla az areodinamika is, a hullámellenállástól kezdve bármi, meg hogy a C sem tud semmi ilyet.

    A Gripen marketingje olyan károkat okozott, mint az ökobarmok tevékenysége energetika terén.
    Ugyan már! Magyarországon sokak szerint a MiG-29 és még a MiG-21 is jobb gép, mint a Girpen. A Gripen meg sz@r, drága, műanyag és "nem is a miénk". 10 év mantrának meg lett a hatása. A 2012-re a javuló üzemeltetés és utána a képességek fejlődése 8 év alatt sem győzte meg őket.

    Külföldön meg mindenkinek a saját típusa a legjobb.

    Egyébként minden időszaknak meg voltak a szlogenjei. A 80-as években a Hornetet reklámozták úgy hogy egy kapcsoló átkapcsolásával vadászból csapásmérővé válik. A Gripen marketingesei meg kitalálták hogy akkor a Gripen "vadász-csapásmérő-felderítő" egyszerre és gombnyomásra vált feladatkört. "Kicsi ezért olcsóbb", "okos és egyszerű, ezért kevés sorállományú emberrel üzemeltethető autópályákról is". És ment a keverés a generációk számozásával. Amikor megjelent az YF-22, akkor utána a marketing anyagokban minden más gép is "csökkentett észlelhetőségű" és "szupercirkáló" lett, még az M346 is. Azután jött a "szenzorfúzió" és a "lopakodókat is látjuk". Utána már nem tudtak mit kitalálni, így mindenre azt mondták hogy "gamechanger" lesz. Most meg "future-proof" az új varázsszó...
  • Terminator
    Ugyan már! Magyarországon sokak szerint a MiG-29 és még a MiG-21 is jobb gép, mint a Girpen. A Gripen meg sz@r, drága, műanyag és "nem is a miénk". 10 év mantrának meg lett a hatása. A 2012-re a javuló üzemeltetés és utána a képességek fejlődése 8 év alatt sem győzte meg őket.

    Külföldön meg mindenkinek a saját típusa a legjobb.

    Egyébként minden időszaknak meg voltak a szlogenjei. A 80-as években a Hornetet reklámozták úgy hogy egy kapcsoló átkapcsolásával vadászból csapásmérővé válik. A Gripen marketingesei meg kitalálták hogy akkor a Gripen "vadász-csapásmérő-felderítő" egyszerre és gombnyomásra vált feladatkört. "Kicsi ezért olcsóbb", "okos és egyszerű, ezért kevés sorállományú emberrel üzemeltethető autópályákról is". És ment a keverés a generációk számozásával. Amikor megjelent az YF-22, akkor utána a marketing anyagokban minden más gép is "csökkentett észlelhetőségű" és "szupercirkáló" lett, még az M346 is. Azután jött a "szenzorfúzió" és a "lopakodókat is látjuk". Utána már nem tudtak mit kitalálni, így mindenre azt mondták hogy "gamechanger" lesz. Most meg "future-proof" az új varázsszó...
    A felderítő Gripenen és a gombnyomáson azért röhögök főleg, mert ahhoz még konténer is kell a gépen. Szóval egyszerre az a mesében, légiharcol, bombáz és felderít.

    A svédek a 90-es években olyan mélységet értek el, hogy szerintük a Gripen - amikor még csak "A" változat létezett - a világ első 4. generációs vadászgépe. Amikor az YF-22 már repült és épült az első F-22A. Meg CRT volt a gépekben - emlékeim szerint - , amikor a Block 25 F-16-ban csak 10+ éve LCD...

    Minden tiszteletem és le a kalappal a svéd ipar előtt. De a svéd és marketing szavak nálam virutális padlóra köpéssel érnek véget.
  • altx
    ahogy lattom, inkabb a sotetseget hozza, mert csak az van a 2 fulle kozt..
    Fulle... :D Atfutva a kommentjeid, hijjnye, kisoreg, te aztan egy igazi eszkombajn lehetsz, a falu hulyeje, lefogadom. :)
  • altx
    te nem hogy csak szemtelen vagy hanem full buta is.

    hogy a fenebe akarsz egy truckal es teherautoval betankolni es felfegyverezni egy repulot a vilag barmeik tajan (mert azt irtad) ?
    Jezusom, teged sem az eszedert fognak ellopni... :D A vilag barmely pontjan? Mi van? :D

    tan a svedek is vinnek azt az uzemanyagot meg fegyverzetet egy nagyobb repulovel ha a vilag masik reszere menenek bevetesre...
    egy ilyen gyakorlathoz ott svedorszagban napokig keszulnek, a vilag masik tajara meg el sem birnak menni.

    10 perc az egesz?

    ilyen butasagokat elolvasni mint amiket te nyomsz itt...

    amugy meg hol volt a gripen bevetve harci korulmenyek kozt es hol volt ilyen elotolatott repteren tankolva 10 perc alatt haborus korulmenyek kozt?

    ja sehol.

    elobb fogjuk latni a f35 egy komoly bevetesen mint azt a repulocsket.

    Hijjnye, de azan egy igazi sotet, faragatlan, raadasul ordenare modon buta gyerek vagy. :D
    Belekaffogsz egy vitaba nagyhangon, amihez lovesed nincs - molni legalabb tudja, mire utaltam, meg ha kinjaban melle is beszel, szokasahoz hiven.

    A tema az volt, te szerencsetlen, hogy feleannyi infra ill ktg sem kell a Gripenekhez, mint az amerikai gepekhez, azaz fundamentalis okorseg rudi egyszeru arcu hazugsaga, miszerint nincs kulonbseg a Gripenek melle uj E/F vagy mas gyarto gepet venni - ez egy meretes, vaskos, buta hazugsag.

    Molni razhatja magat meg jatszhatja a szemantikai felreertelmezos, hatodikos jatekat, a lenyeg ugyanaz, ezt amugy mindenki tudja - well, rajtad kivul, lathatoan. :D

    Ha mar a 10-15 perces ujrafegyverzes - ezt kellene ismerned, mert ez kozismert a temaban - persze ha halovany fogalmad lett volna egyaltalan a temarol, amibe ideokadtad az inkoherens agymenesed.
  • Horizon
    Ez nem sima újratöltés, hanem forward refueling, azaz ellenséges területre vagy annak peremére való kitelepüléssel egybekötött újratöltés. Gyakorlatilag egy minibázis létesítése. Ezért kezdődik azzal, hogy először fegyveres gyors mozgású erők, homokfutóval és motorral hagyják el a szállítógépet és kezdnek őrjáratba a terület körül.
    Hiába lehet egy gépet biztonságos területen egy tartálykocsiból is feltölteni pár emberrel, ha az újratöltési pont több ezer kilométerrel odébb, ellenséges tűz közelében van. Erre kell a Hercules és az élőerő.
    De nem is errol volt szo. Kinjaban ezt hozta, mert - szokasos idiota gyerekes 'felremagyarazzuk es arra valasszolunk' strawman vitatechnikajanal ragadva - egy rendes bazison 2-3x annyi az infra az amerikai rendszerekhez, mint a Gripenhez, tovabb is tart minden, mert eleve nem ilyesmire tervezik az amerikaiak es nem kis ktg a szempont es ezt mind tudja o is nagyon jol.

    molnibalage
    A felderítő Gripenen és a gombnyomáson azért röhögök főleg, mert ahhoz még konténer is kell a gépen. Szóval egyszerre az a mesében, légiharcol, bombáz és felderít.
    Yes, it's called multirole - leforditsam?

    A svédek a 90-es években olyan mélységet értek el, hogy szerintük a Gripen - amikor még csak "A" változat létezett - a világ első 4. generációs vadászgépe. Amikor az YF-22 már repült és épült az első F-22A. Meg CRT volt a gépekben - emlékeim szerint - , amikor a Block 25 F-16-ban csak 10+ éve LCD...

    Minden tiszteletem és le a kalappal a svéd ipar előtt. De a svéd és marketing szavak nálam virutális padlóra köpéssel érnek véget.
    Hat igen, a szakbarbarok magabiztossaga. :) Gyanitom, te azert az egesz elektronikai tema alapjait nem erted igazan. Reszeit erted, pl a radarokat latom, hogy tanulmanyozod, de szerintem nem vilagos neked az egesznek az alapja, ezert is irsz gyakran ilyen vicces dolgokat EW kapcsan (pl az igen vicces "internet a tranzisztor kovetkezo verzioja" vagy mit is irtal?)
    Ugy tunik, egyszeruen keptelen vagy elfogadni ill egyaltalan elkepzelni, hogyan tarthatnanak a svedek elorebb, mint az amerikaiak - mikozben ha ertened az elektronikai alapokat ill a svedek lassan szazeves hozzaallasat, akkor tudnad, hogy mindig is elol jartak ezugyben.
    A svedek mar networked gepeket repultek a hatvanasokban (!!), analog VHF data link volt a gepek es a strategically-geographically dispersed bazisok, legvedelem ill es refueling stb helyek kozott, sajat messaging protocol, minden korrektul megvolt a STRIL60-ban - a kornak megfelelo technikara epitve a Draken nagyon innovativ elektro-mechanikus rendszert hasznalt erre. Mindezt akkor, amikor az amerikaiak eppen elkezdtek hasznalhato fightereket gyartani (szamomra az F-4 az elso valamelyest epkezlab amerikai jet.) A hetvenesekben a Viggenben meg mar teljesen csucstechnikas CPU volt, klasszikus IC panelekbol epitve stb, az mar atvette a kalkulaciokat a foldi ravezetestol, volt HUD, sot CRT is (ugye), minden stb (elvileg ez volt az elso gep, amelyik kepes volt levadaszni a Blackbirdot.)
    Igazabol az E/F keveset tudni, ugye ezek a dolgok mindig sokkal kesobb szivarognak ki, de nekem mar onmagaban az, hogy kb szetvalasztottak - 'virtulizaltak' - az egyeb rendszert (pl fegyverrendszereket) a kritikus avionikai rendszerktol, ez rengeteget elarul: tutira sokkal gyorsabb dev ciklusokkal dolgoznak, mint a hagyomanyos gyartok ti. igy ha kell, par honap alatt tudnak uj dolgokat (raketakat, fegyvereket, csalit, extra eszkozt, podot, akarmit) stb integralni, mikozben a repulesi rendszereket nem is erintik az upgradek alatt azaz lerovidul a teszteles es sokkal kisebb a margin of error.
  • kamm
    De nem is errol volt szo. Kinjaban ezt hozta, mert - szokasos idiota gyerekes 'felremagyarazzuk es arra valasszolunk' strawman vitatechnikajanal ragadva - egy rendes bazison 2-3x annyi az infra az amerikai rendszerekhez, mint a Gripenhez, tovabb is tart minden, mert eleve nem ilyesmire tervezik az amerikaiak es nem kis ktg a szempont es ezt mind tudja o is nagyon jol.



    Yes, it's called multirole - leforditsam?



    Hat igen, a szakbarbarok magabiztossaga. :) Gyanitom, te azert az egesz elektronikai tema alapjait nem erted igazan. Reszeit erted, pl a radarokat latom, hogy tanulmanyozod, de szerintem nem vilagos neked az egesznek az alapja, ezert is irsz gyakran ilyen vicces dolgokat EW kapcsan (pl az igen vicces "internet a tranzisztor kovetkezo verzioja" vagy mit is irtal?)
    Ugy tunik, egyszeruen keptelen vagy elfogadni ill egyaltalan elkepzelni, hogyan tarthatnanak a svedek elorebb, mint az amerikaiak - mikozben ha ertened az elektronikai alapokat ill a svedek lassan szazeves hozzaallasat, akkor tudnad, hogy mindig is elol jartak ezugyben.
    A svedek mar networked gepeket repultek a hatvanasokban (!!), analog VHF data link volt a gepek es a strategically-geographically dispersed bazisok, legvedelem ill es refueling stb helyek kozott, sajat messaging protocol, minden korrektul megvolt a STRIL60-ban - a kornak megfelelo technikara epitve a Draken nagyon innovativ elektro-mechanikus rendszert hasznalt erre. Mindezt akkor, amikor az amerikaiak eppen elkezdtek hasznalhato fightereket gyartani (szamomra az F-4 az elso valamelyest epkezlab amerikai jet.) A hetvenesekben a Viggenben meg mar teljesen csucstechnikas CPU volt, klasszikus IC panelekbol epitve stb, az mar atvette a kalkulaciokat a foldi ravezetestol, volt HUD, sot CRT is (ugye), minden stb (elvileg ez volt az elso gep, amelyik kepes volt levadaszni a Blackbirdot.)
    Igazabol az E/F keveset tudni, ugye ezek a dolgok mindig sokkal kesobb szivarognak ki, de nekem mar onmagaban az, hogy kb szetvalasztottak - 'virtulizaltak' - az egyeb rendszert (pl fegyverrendszereket) a kritikus avionikai rendszerktol, ez rengeteget elarul: tutira sokkal gyorsabb dev ciklusokkal dolgoznak, mint a hagyomanyos gyartok ti. igy ha kell, par honap alatt tudnak uj dolgokat (raketakat, fegyvereket, csalit, extra eszkozt, podot, akarmit) stb integralni, mikozben a repulesi rendszereket nem is erintik az upgradek alatt azaz lerovidul a teszteles es sokkal kisebb a margin of error.
    Elmondanád, hogy a hozzád hasonló idősebb ιák miért gondolják azt, ha random angol szavakat írkálnak a mondanivalójukba akkor hitelesebb lesz? Mindig is kiváncsi voltam rá. Mert szerintem szánalmasan röhejes...
  • kamm
    De nem is errol volt szo. Kinjaban ezt hozta, mert - szokasos idiota gyerekes 'felremagyarazzuk es arra valasszolunk' strawman vitatechnikajanal ragadva - egy rendes bazison 2-3x annyi az infra az amerikai rendszerekhez, mint a Gripenhez, tovabb is tart minden, mert eleve nem ilyesmire tervezik az amerikaiak es nem kis ktg a szempont es ezt mind tudja o is nagyon jol.
    Forrást továbbra sem adsz semmire. Beszélsz a levegőbe.

    Yes, it's called multirole - leforditsam?
    Az F-15A és F-16A is az volt. Mindig is. Vágod?
    Arcod picit nagy.

    Ugy tunik, egyszeruen keptelen vagy elfogadni ill egyaltalan elkepzelni, hogyan tarthatnanak a svedek elorebb, mint az amerikaiak - mikozben ha ertened az elektronikai alapokat ill a svedek lassan szazeves hozzaallasat, akkor tudnad, hogy mindig is elol jartak ezugyben.
    Te jöttél azzal a marketing dumával, hogy csak a Gripen fordul gyorsan, mert arra tervezték. Aztán megmutattam neked, hogy az F-15 gépet is, ami 15 évvel korábbi megfordítják 20 perc alatt úgy, hogy annak belső keró kapacitása is nagyobb... És pár ember.

    A svedek mar networked gepeket repultek a hatvanasokban (!!), analog VHF data link volt a gepek es a strategically-geographically dispersed bazisok, legvedelem ill es refueling stb helyek kozott, sajat messaging protocol, minden korrektul megvolt a STRIL60-ban - a kornak megfelelo technikara epitve a Draken nagyon innovativ elektro-mechanikus rendszert hasznalt erre.
    Ehm, a 2010-es Gripen FAQ is tartalmazta már ezt, de a 2012-es biztosan.
    A networked gép meg a földi rávezetés volt, nem a gépek egymással. Ok, hogy digitális volt, de kb. azt tudta, mint a Lazur tudomásom szerint. Semmik újat nem mondtál nekem.

    Mindezt akkor, amikor az amerikaiak eppen elkezdtek hasznalhato fightereket gyartani (szamomra az F-4 az elso valamelyest epkezlab amerikai jet.) A hetvenesekben a Viggenben meg mar teljesen csucstechnikas CPU volt, klasszikus IC panelekbol epitve stb, az mar atvette a kalkulaciokat a foldi ravezetestol, volt HUD, sot CRT is (ugye), minden stb (elvileg ez volt az elso gep, amelyik kepes volt levadaszni a Blackbirdot.)
    A viggen a mesében volt képes levadászni az SR-71-et. Úgy nem volt képes, hogy a Balti expresszről pontosan tudták mikor jön és merre megy.
    Amúgy az F-15A is ilyen volt. Az is IC kártyákat használt már és CRT radar kijelzés volt, ahol csak digitális céljelek jelentek meg.

    Szóval ez a komment is nagy 0 volt..
  • lattom megerkezett a gripen bohoc :D:D:D

    nem ertem mit kell molnit fikazni.

    lehet sokszor ideges egy kicsit de o legalabb letett valamit az asztalra.

    es te?

    osszevissza irkalason meg sertegetesen kivul nem mutatal be semmit.

    de SEMIT.

    Meg nincs egy baszott pdf hogy nesze olvasatok, itt vannak a tenyek leirva arol amirol beszelek...

    ures duma az egesz...

    mehetnel marketingesnek a saabhoz...

    nyilt karal varnanak, kicsit buta..de legalabb hangos.
  • Terminator
    Gripen in Brazil...

    Kiváncsi vagyok, hogy a sós tengeri levegő mit tett vele.
    Amikor az F-86-okat Koreába szállították, le kellett kaparni róluk a korrodált réteget.
  • "Az elhúzódó járvány elsősorban a Gripen E / F program alvállalkozóit és anyagellátását érinti, amelynek következményei vannak a fejlesztési, ellenőrzési és gyártási munkára" - mondja Saab. "

    A vállalat ellátási láncának jelenlegi gyengesége az utazási korlátozások hatásával együtt megnehezítette a Saab alvállalkozókkal való együttműködést. "Nem mehetünk el meglátogatni beszállítóinkat - nem cserélhetünk bizalmas információkat és nem dolgozhatunk szoftvereken" - jegyzi meg Johansson.
    ...
    "Továbbra is együttműködünk ügyfeleinkkel, és továbbra is szállítunk repülőgépeket" - mondja Johansson. "És abszolút nem okoz problémát Finnország és Kanada tekintetében."

    https://www.saab.com/newsroom/press-releases/2020/saabs-results-january-september-2020
  • rudi
    ...
    Ezek közül 4 század kap új E / F gépeket (magyarán: lesz (van) négy századnyi használt eladó C /D...;))
    ...
    Nem az volt, hogy a C/D-ket szetszedik es amit lehet azokbol raknak az E/F-be?
  • yangwenli
    Nem az volt, hogy a C/D-ket szetszedik es amit lehet azokbol raknak az E/F-be?
    Régen ejtették. Drága és öszvér öreg gépnek semmi értelme, amivel 30-40 évig számolnak, hacsak nem kukázzák stealth oltárán..
  • Terminator
    "Az elhúzódó járvány elsősorban a Gripen E / F program alvállalkozóit és anyagellátását érinti, amelynek következményei vannak a fejlesztési, ellenőrzési és gyártási munkára" - mondja Saab. "

    A vállalat ellátási láncának jelenlegi gyengesége az utazási korlátozások hatásával együtt megnehezítette a Saab alvállalkozókkal való együttműködést. "Nem mehetünk el meglátogatni beszállítóinkat - nem cserélhetünk bizalmas információkat és nem dolgozhatunk szoftvereken" - jegyzi meg Johansson.
    ...
    "Továbbra is együttműködünk ügyfeleinkkel, és továbbra is szállítunk repülőgépeket" - mondja Johansson. "És abszolút nem okoz problémát Finnország és Kanada tekintetében."

    https://www.saab.com/newsroom/press-releases/2020/saabs-results-january-september-2020
    Errol volt elemzes a Weekly Defense Podcastban, ha valakit érdekel, pont reggeli zuhany hosszúságú :D és konkrétan az episode elejen van: https://pca.st/episode/5db887f0-d0aa-494f-b4aa-5e83f973ccf5
  • Jair Bolsonaro részt vett pénteken a Brazil Légierő új Gripen vadászgépének bemutató ünnepségén. Az elnök pezsgővel keresztelte meg a Dilma Rousseff-kormány 2014-ben a svéd Saabtól megrendelt 35 gép közül az elsőt. Annak ellenére, hogy a PT adminisztrációjának eredménye, Bolsonaro méltatta a vásárlást.

    „2020 figyelemre méltó év lesz a brazil légierő számára, a két stratégiai repülőgép, a KC-390 és a Gripen visszafordíthatatlanul átalakíthatjuk működőképességünket és logisztikai képességünket, és megerősíthetik felsőbbrendűségünket a szuverenitásunkhoz nélkülözhetetlen 22 millió km2 légtérben. Teljes bizonyíték, hogy szabadságunkkal és elkötelezettségükkel népünk álma mindenki számára elérhető. ”- mondta beszédében Bolsonaro.



    https://www.saab.com/newsroom/press-releases/2020/gripen-officially-presented-in-brazil

Ugrás a fórum topichoz