|

A horvátoknál is a Gripen az egyik esélyes

Egyelőre úgy tűnik, a svédek adták a legvonzóbb ajánlatot a horvát MiG-21-esek leváltására. A másik esélyes meglepő módon Dél-Koreát képviseli.

A horvát elnök asszony, Kolinda Grabar-Kitarović közölte, 2017 végéig döntést hoznak arról, hogy mely típussal váltják le az ukránokkal kisebb-nagyobb sikerrel felújíttatott, de lassan kiöregedő MiG-21-eseket. A keleti technikát nyugati repülőeszközzel tervezik leváltani, és így tesznek majd a helikoptereknél is, ahol konkrétan megnevezésre került a Black Hawk, mint beszerzendő típus (bár már nem először).

Hamarosan a horvát tengerparton is gyakori látvány lehet a Gripen | Fotó: Cseh Fegyveres Erők ,

A merevszárnyúak esetében négy opció került megnevezésre: használt izraeli F-16-osok, francia Dassault Rafale, amerikai-dél-koreai FA-50 Golden Eagle, valamint a svéd Saab JAS-39 Gripen. A védelmi minisztérium szakértői bizottsága a hírek szerint utóbbi két típust ajánlja megvételre, gazdasági részt tekintve pedig a svédek viszik a pálmát, ezzel a Gripen a legnagyobb esélyes a horvát megrendelés elnyerésére.

A skandinávok ajánlata 15 éves lízingszerződésre szól, melynek első három évében a horvátok mentesülnének a fizetési kötelezettség alól. Emellett a megrendelt gépek érkezéséig felkínáltak a Svéd Légierő állományából 4 darab példányt ingyen (természetesen az üzemeltetési költségeket a horvátoknak kell állniuk).

Fórum hozzászólások

  • Chimera x
    Azt olvastam valahol hogy a bisz-ekben volt egy panel meg kikábelezés az atomfegyverhez.
    Szerintem ezt titkolhatták . Az is lehet hogy urban legend csak az egész!
    Valószínűleg csak bizonyos gyári számú gépekben lehetett meg a kábelezés (mint ahogy a 21F-13 gépekben is a 0-ra és 5-re végződő gyári számú gépekben a bal szárny-fényszóró helyére felderítő-kamerát lehetett beépíteni, a pilóták gyakoroltak is vele. Az atombomba-kezelőpanel a magyar 21bisz-ekben nem volt beépítve, de ha a kábel ott volt a műszerfalban, akkor nem lett volna nagy munka a beépítés és csatlakoztatás. Túl sok gépen nem kellett volna elvégezni, mert a MN-légierőben csak 4 (négy!) pilóta kapott kiképzést atombomba bevetésére.
  • Allesmor Obranna
    Mertem remélni, hogy ez nem így van és én tényleg úgy tudtam, hogy a svédek miatt van ez a döntés.
    De az tény, hogy a MiG-21-es kabinja egészen a kivonásig titkos volt, csak a jófene se érti, miért. Pláne úgy volt titkos, hogy már nem volt ember a Földön, aki ne látta volna. Sőt, a MiG-21-es jópár anyaga titkos volt még jóval a kivonás után is.
    De ha már itt tartunk, kis hazánkban bőven van még titkolni való. 2008-ban például az An-26-os legtöbb anyaga még titkos volt. Szolnokon a fegyverzetis terem anyaga (tablók, metszetek) nem fotózhatók, mert van rajtuk olyan anyag, ami még mindig titkos.
    Namármos, ott nincs olyan anyag, ami nyugati. Azaz mi van ott? Negyven éves szovjet technika. Ami titkos egy NATO ország bázisán.
    Ki elöl is titkolózunk? A NATO elől? Ejj, hát ennek az időnek már vége kéne, hogy legyen. Az oroszok elől? A saját, negyven évvel ezelőtti dolgaikat titkoljuk?

    Az a baj, hogy nincs semmi titkolni való, csak a jó öreg begyepesedett bürokrácia találkozik a katonai gondolkodásmóddal. A parancs az parancs, akkor is, ha Ferenc Jóska adta ki. Ha nem volt visszavonva, akkor az parancs. Punk-tum!
    Emlékszem, hogy a kora 2010-es években a Kossuthban hétpecsétes titoknak számított a valahogy odakerült MiG-21 karbantartási utasítások, amikben olyanok voltak leírva, hogy hány óránál mit és hogyan kell ellenőrizni. Nem is kapott minden tanuló, csak pofára. Tiszta agyrém volt. Persze se fénykép, se teremből kivinni, de ezt-azt meg kellett tanulni belőle.
  • borisz
    Emlékszem, hogy a kora 2010-es években a Kossuthban hétpecsétes titoknak számított a valahogy odakerült MiG-21 karbantartási utasítások, amikben olyanok voltak leírva, hogy hány óránál mit és hogyan kell ellenőrizni. Nem is kapott minden tanuló, csak pofára. Tiszta agyrém volt. Persze se fénykép, se teremből kivinni, de ezt-azt meg kellett tanulni belőle.
    És ugyanez a kilencvenes években ugyanitt érettségi anyag volt, ezekből vizsgáztunk a PG-ben. Az egy dolog, hogy a 70-es, 80-as években ez titkos volt, ahogy az is, hogy a 90-es években már nem. De, hogy másfél évtizeddel később a Kossuth bázisán megint az legyen... agyrém
  • Allesmor Obranna
    És ugyanez a kilencvenes években ugyanitt érettségi anyag volt, ezekből vizsgáztunk a PG-ben. Az egy dolog, hogy a 70-es, 80-as években ez titkos volt, ahogy az is, hogy a 90-es években már nem. De, hogy másfél évtizeddel később a Kossuth bázisán megint az legyen... agyrém
    "Tovább is van, mondjam még?"
    Állítólag volt valamikor saját képzése a MALÉV-nek. Az egyik volt tanár, aki alól kihúzták a széket, azt mondta, hogy egyik napról a másikra számolták fel az egészet úgy, hogy nekik nem is szóltak, és válogatás nélkül küldtek mindent a MÉH-be. Igaz előtte már egyszer költözniük kellett egy kisebb oktatási épületbe, akkor a vezetőség véletlenszerűen döntötte el, hogy milyen anyag maradhat meg, milyen nem. szóval, amikor az egészet megszüntették, reggelre már be volt vagonírozva minden, ők, meg, azt mondta, úgy dobálták le a dolgokat a vagonokról, amiket éppen menteni tudtak.
    Megjegyzem a gyakorlati oktatás nagy része úgy nézett ki, hogy kaptál valamilyen berendezést, mondjuk egy excenteres szivattyút, szedd szét, gondolkodj el rajta rakd össze, aztán pipáld ki magadnak.
    Volt olyan elektronikai tananyag, amit senki sem adott le, mert az elméletesek szerint az gyakorlati, és fordítva. Megjegyzem, soha nem is kellett, de gyakorlatokon sokszor nem tudtuk, hogy mit csinálunk, mert az elméleti anyagot csak a következő félévre tartalmazta a tanterv. Amúgy minden gyakorlati csoport, 4 volt, mást tanult.
    Elméletből egy hónapig más képzés anyagát vettük, mert a bukásra álló diáklányok legnagyobb gyömöszölőjének kedve így tartotta. Aki egyébként sokszor az ebédlőnél állt, és 18-20-22 éveseknek megszabta, hogy hova ülhetnek. Autószerelőként. Nekünk villamosságot egy villanyszerelő oktatott, akinek legalább két BTK-s ügye volt amúgy. De MSZP majd később talán DK tag is lett.
    két év alatt nem indítottunk hajtóművet, mert "elpárolgott" a pár hordónyi, erre szánt 95-ös benzin. De akit pofára kiválasztottak, az elméletben indíthatott. Azaz, beleülhettél egy igazi Piperbe, és megmutathattad, hogy melyik gombra és kapcsolóra kell bökni, hogy történjen valami.
    A képzést akkoriban úgy hirdették, hogy EASA szabványú. Amúgy nem. Se a létesítménynek, sem az oktatóknak nem volt akkreditációja, mi pedig több modult úgy kaptunk meg a PART képzésből, hogy az ilyen fizikát meg hasonlókat "átkonvertálták" abból, hogy jártunk középiskolába, két modult meg sehogy sem, de azt mondták, meg tudják adni az angliai és a csehországi iskola telefonszámát, ahol oktatják.
    Ja, amúgy a volt csónakház meg akkoriban televolt, úgy másfél konténernyi alkatrésszel. De úgy ömlesztve, hogy lett. A Mi-24 sárkány, mi pár évvel elkerültük egymást, úgy került oda, hogy valahogy eljutott akkoriban az iskolához helikopterek elmutyizása, és a hallgatásukért cserébe kaptak egy teljesen üres sárkányt.
    Milliós rendelések mentek a KONRÁD-hoz mobil oszcillátorokért, amiket soha, senki nem használt, de egy rohadt sasszeg hónapokig nem akadt.
    A terep gyakorlatra meg abszolút sorsolásos alapon jutottak ki a hallgatók. Volt, aki ösztöndíjas helyre, volt aki nem. Volt, aki egyből kapott belépőt Ferihegyre, volt olyan csoport, amúgy talán pont a legjobb tanulók, akik közül senki, soha nem kapott, mert csak.
    Az AN-26-os anyagait viszont kiosztották, mert állítólag majd vizsgaanyag lesz. Nem volt, mert csak az Ivcsenkó hajtóművek voltak bent, amúgy meg nincs joga típust oktatni. Viszont kiadtak egy "szigorúan titkos" anyagot, amit a légierő és a BME hozott össze állítólag. Egy PPT-n a JAK-52 utasításai. De ők amúgy programnak hívták. Mármint nem tudták, hogy mi a különbség egy "program" és egy PPT között.

    Most így hirtelen ezek jutnak eszembe.

    Jó, mondjuk azt meg kell hagyni, hogy vezetéket toldani, mipózni és cérnával összevarrni nagyon jól megtanultunk.
  • borisz
    két év alatt nem indítottunk hajtóművet, mert "elpárolgott" a pár hordónyi, erre szánt 95-ös benzin. De akit pofára kiválasztottak, az elméletben indíthatott. Azaz, beleülhettél egy igazi Piperbe, és megmutathattad, hogy melyik gombra és kapcsolóra kell bökni, hogy történjen valami.
    Nakérem. Én 93-ban két év gimnázium után kezdtem ott, mert vadászpilóta akartam lenni és a Malév Repülőklubban, ahol repültem, már rajtam kívül szinte mindenki kossuthos, vagy ex-kossuthos volt. 94 év végén Farkashegyen volt a nyári gyakorlatom, 95 nyarán már Ferihegyen a MOK-ban. Azt is szerettem. Aztán 95 szeptemberétől harmadik osztálytól kezdve jött a PG, ez évközben minden második hét illetve a nyári gyakorlat (pont ekkor voltak ott a Szuhojok, e volt még 21-es, MI-24-es, Mi-8-as is dögivel. Volt élmény bőven, főleg a hajtóművezések és a berepülések. De, hogy mást ne mondjak, 95 szeptemberében akkora mázlista voltam, hogy a RAF Nimrod gépének távozását is láttam ami egy ideig ott állomásozott! 97-ben érettségiztem a PG-ben, majd 98-ban technikusira mentem, viszont ezt az egy évet már nem tölthettem a PG-ben, mert ekkora szűnt meg a képzés az iskolánk és a cég között. Ekkor visszakerültem a Bázisra, ahol a technikus vizsgafeladatom az ominózus Piper felélesztése, komplett rendszerpróbája és hajtóművezése lett volna. Neki is kezdtünk másodmagammal. A gép egy magyar vállakozóé volt, aki Ukrajnából Németországba szállított árut. Állítólag zömmel lisztet és munkásnőket. Egy autópályán fejbe is lőtték, a gépe ott maradt Ferihegy I. betonján. Az iskolánk meg úgy döntött, hogy elhozza. A géphez először is meg kellett szerezni a dukomentációkat, amihez én zötyögtem ki Ferihegyre és D portán adták a kezembe az anyagot, amiben volt egy mikrofilm (idáig kész James Bond sztori, de mit csináljak, ezen tárolták a gép anyagát. Talán a Légiüzemeltetési Utasítás volt, de már nem emlékszem) meg egy A4-es brossúra. A gép a Bázison bakokon állt, elkezdtük kibontani a beltér lemezelését. Mire mindennel végeztünk, megkértem a tanárunkat, hogy akkor mi most áram alá helyeznénk a gépet. Rendben. 24V kellett hozzá, de még mielőtt ezt összehoztuk volna, kibontottuk a szárnytőben a lemezelést és akkor látom, hogy a fő elektromos kábel mind a két szárnyon hidegvágóval el van vágva! Majd a motorburkolat levétele után látom, hogy ott is a fő gyújtókábel, de még a szerencsétlen hengerfej hőmérők szenzorkábelei is egyenként el vannak nyisszantva. Kérdeztem a tanárunkat, hogy ezt így hogy? "Hát sietni kellett, mikor elhoztuk..." - Ezt a választ azóta se értem. Az a Piper mindig is halott volt! Mondanom se kell, hogy nem lett semmiféle rendszerpróba. A vizsga mindettől függetlenül sikerült. :)

    1993-ban volt a nagy ígéretes feltámadás. Jöttek a 29-esek, az Albák, a Jakok, a B767-es a Malévhoz, újraindult Szolnokon a hajózóképzés. 94-95-ben kezdődött a PG-ben a Szuhojok nagyjavítása. 96-ban már tudni lehetett, hogy Szolnokon az utolsó évfolyam végez, a harmad és másodéveseket elküldik, az első évre felvételt nyerteket nem is engedik indulni. 96 nyarán voltam Pápán, ahol akkor pont a Szuhojok repültek, de már abban az évben tavasszal lehetett tudni, hogy a 22-eseket úgy nagyjavítják, hogy mennek is a levesbe. Ez 97 tavaszán meg is történt. Sokszor elmondott sztori. 97-ben mikor érettségiztem, már nem volt Szolnok. 98-ban, mikor technikus vizsgáztam, törölték a "tendert". Utólag tudtam meg, hogy nem is volt semmiféle tender, de ez már egy későbbi sztori. 98-2000 között egy totál koncepciótlan vegetálás folyt, majd 2000-ben bezárt Pápa is meg a PG (DR Rt) is. Megszűnt a Kossuthban is szépen lassan a képzés, valamikor 2003 körül a Repülőgépszerelő, mint érettségivel megszerezhető szakma TEÁOR számát is törölték.
    Igazából 93 után öt-hat évvel nyom nélkül eltűnt minden, ami akkor indult és amiben akkor hinni mert az ember.
    Na ezért nem csodálkozom én már semmin...
  • Allesmor Obranna
    Nakérem. Én 93-ban két év gimnázium után kezdtem ott, mert vadászpilóta akartam lenni és a Malév Repülőklubban, ahol repültem, már rajtam kívül szinte mindenki kossuthos, vagy ex-kossuthos volt. 94 év végén Farkashegyen volt a nyári gyakorlatom, 95 nyarán már Ferihegyen a MOK-ban. Azt is szerettem. Aztán 95 szeptemberétől harmadik osztálytól kezdve jött a PG, ez évközben minden második hét illetve a nyári gyakorlat (pont ekkor voltak ott a Szuhojok, e volt még 21-es, MI-24-es, Mi-8-as is dögivel. Volt élmény bőven, főleg a hajtóművezések és a berepülések. De, hogy mást ne mondjak, 95 szeptemberében akkora mázlista voltam, hogy a RAF Nimrod gépének távozását is láttam ami egy ideig ott állomásozott! 97-ben érettségiztem a PG-ben, majd 98-ban technikusira mentem, viszont ezt az egy évet már nem tölthettem a PG-ben, mert ekkora szűnt meg a képzés az iskolánk és a cég között. Ekkor visszakerültem a Bázisra, ahol a technikus vizsgafeladatom az ominózus Piper felélesztése, komplett rendszerpróbája és hajtóművezése lett volna. Neki is kezdtünk másodmagammal. A gép egy magyar vállakozóé volt, aki Ukrajnából Németországba szállított árut. Állítólag zömmel lisztet és munkásnőket. Egy autópályán fejbe is lőtték, a gépe ott maradt Ferihegy I. betonján. Az iskolánk meg úgy döntött, hogy elhozza. A géphez először is meg kellett szerezni a dukomentációkat, amihez én zötyögtem ki Ferihegyre és D portán adták a kezembe az anyagot, amiben volt egy mikrofilm (idáig kész James Bond sztori, de mit csináljak, ezen tárolták a gép anyagát. Talán a Légiüzemeltetési Utasítás volt, de már nem emlékszem) meg egy A4-es brossúra. A gép a Bázison bakokon állt, elkezdtük kibontani a beltér lemezelését. Mire mindennel végeztünk, megkértem a tanárunkat, hogy akkor mi most áram alá helyeznénk a gépet. Rendben. 24V kellett hozzá, de még mielőtt ezt összehoztuk volna, kibontottuk a szárnytőben a lemezelést és akkor látom, hogy a fő elektromos kábel mind a két szárnyon hidegvágóval el van vágva! Majd a motorburkolat levétele után látom, hogy ott is a fő gyújtókábel, de még a szerencsétlen hengerfej hőmérők szenzorkábelei is egyenként el vannak nyisszantva. Kérdeztem a tanárunkat, hogy ezt így hogy? "Hát sietni kellett, mikor elhoztuk..." - Ezt a választ azóta se értem. Az a Piper mindig is halott volt! Mondanom se kell, hogy nem lett semmiféle rendszerpróba. A vizsga mindettől függetlenül sikerült. :)

    1993-ban volt a nagy ígéretes feltámadás. Jöttek a 29-esek, az Albák, a Jakok, a B767-es a Malévhoz, újraindult Szolnokon a hajózóképzés. 94-95-ben kezdődött a PG-ben a Szuhojok nagyjavítása. 96-ban már tudni lehetett, hogy Szolnokon az utolsó évfolyam végez, a harmad és másodéveseket elküldik, az első évre felvételt nyerteket nem is engedik indulni. 96 nyarán voltam Pápán, ahol akkor pont a Szuhojok repültek, de már abban az évben tavasszal lehetett tudni, hogy a 22-eseket úgy nagyjavítják, hogy mennek is a levesbe. Ez 97 tavaszán meg is történt. Sokszor elmondott sztori. 97-ben mikor érettségiztem, már nem volt Szolnok. 98-ban, mikor technikus vizsgáztam, törölték a "tendert". Utólag tudtam meg, hogy nem is volt semmiféle tender, de ez már egy későbbi sztori. 98-2000 között egy totál koncepciótlan vegetálás folyt, majd 2000-ben bezárt Pápa is meg a PG (DR Rt) is. Megszűnt a Kossuthban is szépen lassan a képzés, valamikor 2003 körül a Repülőgépszerelő, mint érettségivel megszerezhető szakma TEÁOR számát is törölték.
    Igazából 93 után öt-hat évvel nyom nélkül eltűnt minden, ami akkor indult és amiben akkor hinni mert az ember.
    Na ezért nem csodálkozom én már semmin...
    '10 környékére már működött a Piper, ha ugyan arról beszélünk. A tanárok, pl. Kepes, időnként lemotorozták. Valamikor, azt mondják, Ancsa, meg Gavron is indult, a Mi-1 indításáról videó is van.
    A Pipernél nálunk az volt a sztori, hogy valami jenki légtérsártett vele, földre kényszerítették és elkobozták tőle. A Mi-8-nál jön elő az ukrán szál, hogy állítólag aranyat csempésztek vele. Börsön leszállíttatták őket, ők továbbképzésre, aranya a bankba, a gép meg egy darabig Börsön, ezt-azt megmentettek ott belőle, aztán átgurították a Bázisra, mert addigra állítólag repképtelen volt. Viszont valami ajándék keróval fel van töltve (ha el nem párolgott), de azóta a burkolatot is gyógyítgatták rajta, a gondolán itt-ott már zongora pánt van. Valamiért köszörű kővel le kellett barmolni a rendes pántot.
  • Ancsa is, Gawron is ment, Gawron még 17 áprilisában is. Amúgy ez utóbbin első év végén vizsgáztunk is. Kamov, Mi-1-es szintén járt sokszor, azonban a 21-es soha, ez csak legenda. Az L-29-es volt az, amit egyszer beindítottak és a nyuggerek már tiltakoztak is. Ez kb 91-92 környékén lehetett. A Mi-8-ast még repülni is láttam, mégpedig Újpest felett. Káposztásmegyer felett csinált két kört, majd elment dél felé. Legközelebb akkor láttam, mikor Budaörsre mentünk ki szakmai látogatni 93 telén. Akkor jöttek be az országba a Turbo Čmelak-ok is. A 94-es Honvédelmi Napon is ott állt még. Aeroflot festése volt nagyon sokáig, de 98-ig biztosan.

    Ez már nagyon off...
  • Allesmor Obranna
    Nakérem. Én 93-ban két év gimnázium után kezdtem ott, mert vadászpilóta akartam lenni és a Malév Repülőklubban, ahol repültem, már rajtam kívül szinte mindenki kossuthos, vagy ex-kossuthos volt. 94 év végén Farkashegyen volt a nyári gyakorlatom, 95 nyarán már Ferihegyen a MOK-ban. Azt is szerettem. Aztán 95 szeptemberétől harmadik osztálytól kezdve jött a PG, ez évközben minden második hét illetve a nyári gyakorlat (pont ekkor voltak ott a Szuhojok, e volt még 21-es, MI-24-es, Mi-8-as is dögivel. Volt élmény bőven, főleg a hajtóművezések és a berepülések. De, hogy mást ne mondjak, 95 szeptemberében akkora mázlista voltam, hogy a RAF Nimrod gépének távozását is láttam ami egy ideig ott állomásozott! 97-ben érettségiztem a PG-ben, majd 98-ban technikusira mentem, viszont ezt az egy évet már nem tölthettem a PG-ben, mert ekkora szűnt meg a képzés az iskolánk és a cég között. Ekkor visszakerültem a Bázisra, ahol a technikus vizsgafeladatom az ominózus Piper felélesztése, komplett rendszerpróbája és hajtóművezése lett volna. Neki is kezdtünk másodmagammal. A gép egy magyar vállakozóé volt, aki Ukrajnából Németországba szállított árut. Állítólag zömmel lisztet és munkásnőket. Egy autópályán fejbe is lőtték, a gépe ott maradt Ferihegy I. betonján. Az iskolánk meg úgy döntött, hogy elhozza. A géphez először is meg kellett szerezni a dukomentációkat, amihez én zötyögtem ki Ferihegyre és D portán adták a kezembe az anyagot, amiben volt egy mikrofilm (idáig kész James Bond sztori, de mit csináljak, ezen tárolták a gép anyagát. Talán a Légiüzemeltetési Utasítás volt, de már nem emlékszem) meg egy A4-es brossúra. A gép a Bázison bakokon állt, elkezdtük kibontani a beltér lemezelését. Mire mindennel végeztünk, megkértem a tanárunkat, hogy akkor mi most áram alá helyeznénk a gépet. Rendben. 24V kellett hozzá, de még mielőtt ezt összehoztuk volna, kibontottuk a szárnytőben a lemezelést és akkor látom, hogy a fő elektromos kábel mind a két szárnyon hidegvágóval el van vágva! Majd a motorburkolat levétele után látom, hogy ott is a fő gyújtókábel, de még a szerencsétlen hengerfej hőmérők szenzorkábelei is egyenként el vannak nyisszantva. Kérdeztem a tanárunkat, hogy ezt így hogy? "Hát sietni kellett, mikor elhoztuk..." - Ezt a választ azóta se értem. Az a Piper mindig is halott volt! Mondanom se kell, hogy nem lett semmiféle rendszerpróba. A vizsga mindettől függetlenül sikerült. :)

    1993-ban volt a nagy ígéretes feltámadás. Jöttek a 29-esek, az Albák, a Jakok, a B767-es a Malévhoz, újraindult Szolnokon a hajózóképzés. 94-95-ben kezdődött a PG-ben a Szuhojok nagyjavítása. 96-ban már tudni lehetett, hogy Szolnokon az utolsó évfolyam végez, a harmad és másodéveseket elküldik, az első évre felvételt nyerteket nem is engedik indulni. 96 nyarán voltam Pápán, ahol akkor pont a Szuhojok repültek, de már abban az évben tavasszal lehetett tudni, hogy a 22-eseket úgy nagyjavítják, hogy mennek is a levesbe. Ez 97 tavaszán meg is történt. Sokszor elmondott sztori. 97-ben mikor érettségiztem, már nem volt Szolnok. 98-ban, mikor technikus vizsgáztam, törölték a "tendert". Utólag tudtam meg, hogy nem is volt semmiféle tender, de ez már egy későbbi sztori. 98-2000 között egy totál koncepciótlan vegetálás folyt, majd 2000-ben bezárt Pápa is meg a PG (DR Rt) is. Megszűnt a Kossuthban is szépen lassan a képzés, valamikor 2003 körül a Repülőgépszerelő, mint érettségivel megszerezhető szakma TEÁOR számát is törölték.
    Igazából 93 után öt-hat évvel nyom nélkül eltűnt minden, ami akkor indult és amiben akkor hinni mert az ember.
    Na ezért nem csodálkozom én már semmin...

    A jó öreg demokrácia.;)
  • A brazilokkal kapcsolatos Svéd aggódásról... nem arról van szó hogy szambatáncoséknak felajánlották a belépést a a szu57 programba nemrég Ivánék?
  • ms07
    Már több kommentedet is láttam, amiben csak egy pont van. Ez mi? Vagy csak nálam jelenik meg így? :)
    Ha rossz helyre írok valamit vagy rájövök hogy már más linkelte korábban, akkor nem tudom törölni a hozzászólást, csak módosítani. Szerintem ez így egyszerűbb és gyorsabb megoldás, mint szólni a moderátornak hogy törölje. Bocsánat, ha zavaró.
  • Terminator
    Ha rossz helyre írok valamit vagy rájövök hogy már más linkelte korábban, akkor nem tudom törölni a hozzászólást, csak módosítani. Szerintem ez így egyszerűbb és gyorsabb megoldás, mint szólni a moderátornak hogy törölje. Bocsánat, ha zavaró.
    Oké, köszi. Nem zavaró, nem azért kérdeztem
  • Terminator
    Ha rossz helyre írok valamit vagy rájövök hogy már más linkelte korábban, akkor nem tudom törölni a hozzászólást, csak módosítani. Szerintem ez így egyszerűbb és gyorsabb megoldás, mint szólni a moderátornak hogy törölje. Bocsánat, ha zavaró.
    Off:
    Én volt, hogy szóltam. Törölte.Meg volt oldva.
  • fapp_supervisor
    [​IMG]
    Még sose figyeltem meg hogy a kabintető folytatása hogy végződik. Egy nyílás van ott és mintha az utána lévő rész is két légáramhoz van tervezve. Valamit mintha kivezetnének ott.
  • beta
    Még sose figyeltem meg hogy a kabintető folytatása hogy végződik. Egy nyílás van ott és mintha az utána lévő rész is két légáramhoz van tervezve. Valamit mintha kivezetnének ott.
    Ott van beépítve a kabin-légkondicionáló rendszer hűtés/fűtés és túlnyomás-rendszer.

Ugrás a fórum topichoz