|

Kanadai Leopard 2A6M harckocsi lőgyakorlaton

A fenti fotó Ontario és Québec tartományok határán, az ontarioi oldalon megtalálható CFB Petawawa bázishoz tartozó lőtéren készült mág a múlt hónapban a Collaboriatve Spirit nevű hadgyakorlat ideje alatt.

Mint arról anno mi is több alkalommal írtunk Kanada 2007-ben döntött harckocsi állományának felfrissítéséről, mely a Leopard 1 harckocsik mellé Leopard 2A4 és A6 változatok beszerzését jelentette. A használt páncélosokat Hollandiától szerezték be – 80 A4-est és 20 A6-ost, melyeket a hazai igényeknek megfelelő átépítésnek, illetve modernizálásnak vetettek alá.

Fórum hozzászólások

  • honved
    Jó példa a tatai harckocsi zlj. Lassan jönnek a leopárdok, az A4 legalábbis hamarosan. Se híre, se hamva, létszámbővítésnek. Legénységet még lehet összekalapálni egy bevonulás utáni alapkiképzés befejezésekor, ha a teljes újoncállományt harckocsizónak rakják. Azonban megfelelő létszámban kellenek tisztek, altisztek is. oda. Már rég állnia kellene ott 3 századnak emberben, a mostani, saccra 1 század helyett. Lesz egy átmeneti időszak, amíg a teljes 44 harckocsis Leopárd zlj feláll a hadrendben. Addig a T-72 harckocsik is biztosan maradnak. Miként oldják meg, ha ilyen mini létszámon tartják az alegységet ?
    Miért maradnának?Amint megérkezik az A4 pár hónap után kukázni kell azt a sok szart!Vagy te elosztanád azt a kevése embert a kettő közt,hogy még véletlen se legyen egy valamennyire feltöltött század?
  • dudi
    Miért maradnának?Amint megérkezik az A4 pár hónap után kukázni kell azt a sok szart!Vagy te elosztanád azt a kevése embert a kettő közt,hogy még véletlen se legyen egy valamennyire feltöltött század?
    Addig harcképtelen az alegység, ameddig a kiképzése be nem fejeződik. Az esetben, ha egyből kidobják őket, akkor addig nincs bevethető harckocsi alegységünk, ameddig a Leopárdra a kiképzés be nem fejeződik és nem áll a hadrendben. Nem a kevés embert osztanám el, ami most van, hanem már rég feltöltöttem volna emberrel a mostani zlj-t. Így lenne 1 szd. ami megkezdi az átképzést. Viszont lenne 2 szd. ami továbra is adná a harckocsizó erőt, ami bevethető, ha kell, a régi vasakkal még. Az egész fejlesztés buktatója, hogy nem emelik az illetményeket, és nem törődnek a katonák személyes felszerelésével. Nekem ez jön le eddig. Rendben az új eszközök típusa, amit megrendeltünk, de nagyon úgy érzem, a többit nem tesszük hozzá. Még mindíg olvashatjuk itt a kollégáktól, hogy kevés a gyakorlóruházat, nincs a mai napig, egységes sisak, megfelelő személyes és harcászati felszerelés. Pedig egykoron Benkő ígérte, hogy ezzel kezdik.
  • papi
    Nos az azért nem minden esetben célravezető, nem is mindég megvalósítható, nem is mindég az a feladat.
    Mondjuk a fenti videón megálltak reggelizni. Miért ott? Miért nem 40 méterrel feljebb a házak között? Miért nem 10 méterrel előrébb a ház másik oldalán? Ott egyik oldalról a domb másik oldalról a ház takarna. A dombtetőn a házakban miért nem volt bent a kisérő gyalogság akik figyelik a környéket? Volt egyeltalán gyalogság? Miért nem csak akkor jön elő a harckocsi a házak közül amikor a gyalogosok szolnak neki, hogy ott a célpont? Mindenki reggelizett, senki nem figyelte a környéket? Senkinél nincs egy rohadt távcső? Nincsenek felderítők, drónok, besúgók?


    Őket nem, mert azt sem tudták, hogy megy feléjük valami huncutság. Viszont olyan esetekben, ahol több jármű áll egymás közelében és az egyiket kilövik, sem szokták használni. Még arra sem, hogy a épp járműből kiugrálásukat és futásukat fedezzék vele.
    Mi az hogy megalltak reggelizni? Jo hogynem 5 orai tea. Egy offenziva kellos kozepen megallnak enni egy dombteton? Hat kit erdekel hogy 1-2 napig nem esznek, majd hamiznak valamit ha ujratoltik a tankot, de inkabb bent a tankban menet kozben.
  • dudi
    Miért maradnának?Amint megérkezik az A4 pár hónap után kukázni kell azt a sok szart!Vagy te elosztanád azt a kevése embert a kettő közt,hogy még véletlen se legyen egy valamennyire feltöltött század?
    Nem ennyire egyszerű. Az A4-ek nem a magyar állam tulajdona, nem tudni hogy lehet majd harcba vinni, ha a szükség úgy hozza. Deklaráltan kiképzési céllal jönnek, a hk erőknek meg vannak más elkötelezettségei is (készenléti erők biztosítása, harci alkalmazási készenlét). Meg azért mégis csak kevesebb jön, mint amennyi van...akkor is ha jobb. Utóbbi feladat megfelelő mennyiségű lőszer mennyiség készletezését is feltételezi, szóval nem tudja kiváltani a 12 bérelt tank a régieket csak úgy.
  • mindenen kívül
    Nem ennyire egyszerű. Az A4-ek nem a magyar állam tulajdona, nem tudni hogy lehet majd harcba vinni, ha a szükség úgy hozza. Deklaráltan kiképzési céllal jönnek, a hk erőknek meg vannak más elkötelezettségei is (készenléti erők biztosítása, harci alkalmazási készenlét). Meg azért mégis csak kevesebb jön, mint amennyi van...akkor is ha jobb. Utóbbi feladat megfelelő mennyiségű lőszer mennyiség készletezését is feltételezi, szóval nem tudja kiváltani a 12 bérelt tank a régieket csak úgy.
    Nyilván aki megkötötre a szerződést az erre is gobdolt!Ne egy A/4-es lapra írták azt...
  • dudi
    Szerinted ez nincs meg?Szerinted ki megy valaki az USA-ba és onnantól kezdve ő semmit nem oktat az ott tanultakból?
    Hát kb 6 éve Tatán ez így volt. Le sem szarták az ott szerzett tudásukat.
    De kriss leírja ha ez gyökeresen megváltozott.

    De írok más példát is. Simonyi Ottó álltal képzett. Ma tek-nél lőkiképző tudását magasról szarták le az 1 gls-nél.
    Ami egy lövész zászlóaljnál elég nagy ostobaság.
  • dudi
    Nyilván aki megkötötre a szerződést az erre is gobdolt!Ne egy A/4-es lapra írták azt...
    Na,erre nem vennék mérget......
  • Ide teszem be ezt a cikket, mert itt volt szó korábban a lengyelek "nyomoráról".
    link
    Használjátok a translate-et!
    A lényeg:
    A lengyelek elég nagy kakában vannak tankügyileg.
    Ugyan jelezték komoly szándékukat az MGCS programban való részvételben, ugyanakkor a francia-német program nekik túl lassúnak tűnik. A beszállásukkal és a PESCO-ba való bevonással - szerintem - szondázni akarják, hogy mennyire tudják megpörgetni az ügyet. Egyértelmű, hogy az MGCS lenne a számukra a legkorszerűbb megoldás, de annyira szorítja az idő őket, hogy nem biztos, hogy kivárják. Jelenleg a terveik szerint 800!!! db tankot szeretnének tartósan rendszerben tartani. Ez több, mint amire a franciák és a németek együtt igényt tartanak! Jelenleg 550db T72-esük van, és mellette 250db A4/A5/PL verziójú Leo2-esük.
    A mostani T72-es " modernizációval" :rolleyes: talán kihúzzák a 2020-as évek kőzepe/végéig, de az MGCS jelenleg előrejelzett 2035-ös első darabjaiig biztosan nem.
    És ez rohadt nagy probléma lenne az MGCS-nek, pontosan a darabszámok miatt!
    Ha a lengyelek kilépnek az MGCS-ből, akkor is vannak alternatíváik. Elvileg van saját próbálkozásuk is a PGZ-n belül, de ez talán még úgy sem áll, mint az MGCS. Ugyanakkor évek óta nyomulnak náluk a koreaiak a K2-vel. Otthoni gyárban maguknak gyártanák a Rosomak mintájára, természetesen az elmaradhatatlan barom állatnéven. :D Persze a most meglévő 4 típusuk +1-gyel növelése is úgy kellhet nekik, mint üveges tótnak az ónos eső. Szóval a T72-esek pátyolgatása mellett folyik egy program, hogy a még rendszerben lévő A4-A5-öket közös PL szintre hozzák, de azért a K2 bekerülése a rendszerbe nem biztos hogy optimális megoldás, bár az árával, a helyi gyártással, és a modernségével nem biztos hogy bármelyik csomag is versenyezhet,.
    De felmerült, hogy további új Leokat is vehetnének, azonban azok árai olyan csillagászatiak lennének, hogy áthidaló megoldásnak ezek nagyjából felejtősek.
    Szóval egyrészről irigylésre méltó a helyzetük, mert olyan mennyiségű tankkal számolnak, mint senki más a kontinensen. Ugyanakkor potens saját fejlesztés nélkül inkább csak sodródnak.
  • Denmark and Germany receive the latest versions of the LEOPARD 2

    Munich, 29 October 2019

    Krauss-Maffei Wegmann (KMW) has handed the latest versions of the Leopard 2 over to Denmark and Germany. Frank Haun, Chairman of the Board of KMW, presented the symbolic keys of the first two vehicle systems to the Ambassador of the Kingdom of Denmark, Friis Arne Petersen, and the Parliamentary State Secretary of the Federal Ministry of Defence, Dr. Peter Tauber.
    Both nations are receiving comparable variants of the Leopard 2 A7 main battel tank. Protection, mobility, firepower and commandability were significantly increased. The main features include an even higher protection level, high-performance power supply, new NBC and air conditioning systems as well as the integration of C4 I systems in order to meet the requirements of modern, networked operation. The modernisation of the driveline and a further optimisation of the weapon stabilisation during travel bolster the vehicles’ agility and combat performance.
    The Danish army will receive a total of 44 Leopard 2 A7 vehicles by 2022. The German Federal Armed Forces will gain 104 Leopard 2 A7V vehicles by 2023.


    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
  • Terminator
    Denmark and Germany receive the latest versions of the LEOPARD 2

    Munich, 29 October 2019

    Krauss-Maffei Wegmann (KMW) has handed the latest versions of the Leopard 2 over to Denmark and Germany. Frank Haun, Chairman of the Board of KMW, presented the symbolic keys of the first two vehicle systems to the Ambassador of the Kingdom of Denmark, Friis Arne Petersen, and the Parliamentary State Secretary of the Federal Ministry of Defence, Dr. Peter Tauber.
    Both nations are receiving comparable variants of the Leopard 2 A7 main battel tank. Protection, mobility, firepower and commandability were significantly increased. The main features include an even higher protection level, high-performance power supply, new NBC and air conditioning systems as well as the integration of C4 I systems in order to meet the requirements of modern, networked operation. The modernisation of the driveline and a further optimisation of the weapon stabilisation during travel bolster the vehicles’ agility and combat performance.
    The Danish army will receive a total of 44 Leopard 2 A7 vehicles by 2022. The German Federal Armed Forces will gain 104 Leopard 2 A7V vehicles by 2023.


    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    A falra csak vetítve van a dekoráció vagy ez a hely normál esetben tényleg egy óriási elektromágneses vizsgáló "kamra"?
  • rejsz felügyelő
    pöcshuszár
    Nyet!
    Lehet, hogy király képek, de aki megosztotta, az marhaságot írt hozzá. A HEL verziót 2009-ig leszállították a Görögöknek. Mellesleg A6M szintű volt.
    Jelenleg csak a KMW gyárában készül új.
    Lehet, hogy mégis marhaságot írtam. Sőt!
    Úgy néz ki, hogy tényleg a görög METKA nevű cég fogja legyátani a mi Leo2-eseinket is a katariakhoz hasonlóan.
    És nagyon érdekes, hogy mennyire nem a test és a torony szerkezetkész részei a legdrágább elemek. Ezeknél a katari biznisz esetén a KMW a METKA-nak a 62db A7+- os "vázért" 56,2M EUR-ót számlázhatott csak. Azaz kevesebb, mint járművenként 1M-ót.
    Érdekes, hogy a Jane's a mi üzletünket 500M körülinek írja le, amiben már benne vannak a 44 A7+ mellett, a műszaki, hídvető, logisztikai, és használt/kiképzési, sőt a 44db PZH2000 önjáró löveg is!!!
    Ez így nekem túlzottan meseszerűnek tűnik.:rolleyes:
    Szerintük az 500-ból 300 a Rheinmetallnak ment. :eek:
  • pöcshuszár
    Lehet, hogy mégis marhaságot írtam. Sőt!
    Úgy néz ki, hogy tényleg a görög METKA nevű cég fogja legyátani a mi Leo2-eseinket is a katariakhoz hasonlóan.
    És nagyon érdekes, hogy mennyire nem a test és a torony szerkezetkész részei a legdrágább elemek. Ezeknél a katari biznisz esetén a KMW a METKA-nak a 62db A7+- os "vázért" 56,2M EUR-ót számlázhatott csak. Azaz kevesebb, mint járművenként 1M-ót.
    Érdekes, hogy a Jane's a mi üzletünket 500M körülinek írja le, amiben már benne vannak a 44 A7+ mellett, a műszaki, hídvető, logisztikai, és használt/kiképzési, sőt a 44db PZH2000 önjáró löveg is!!!
    Ez így nekem túlzottan meseszerűnek tűnik.:rolleyes:
    Szerintük az 500-ból 300 a Rheinmetallnak ment. :eek:
    Az, hogy a görögök gyártják a mi tankjainkat jelenthet minőségi problémákat, esetleg csúszást a leszállítási időben? Már a görög mentalitásból kiindulva...
  • Loken
    Az, hogy a görögök gyártják a mi tankjainkat jelenthet minőségi problémákat, esetleg csúszást a leszállítási időben? Már a görög mentalitásból kiindulva...
    nem ,akkor lenne baj ha német helyett görög irányítás lenne
    Allesmor Obranna
    a végére csak megoldották na :D

Ugrás a fórum topichoz