|

Vulcan-kitörés Japánban

A Japán Önvédelmi Légierő által közzétett videót a különböző haditechnikai eszközeiről és azok használatáról. A válogatásban az F-15J is látható a M61 Vulcan gépágyú használata közben. A jelenet a felvételen 7:06-tól látható.

Fórum hozzászólások

  • Allesmor Obranna
    Itt pedig minden meg van magyarázva szépen:

    • A F-15C Golden Eagle 2025-ban kikopik? Ez nekem új. Az újjáépített gépek miért is kopnak ki?
    • ASF konfigban egy mai F-15C tud 8 db AAM-et és passz. Nem stealth. Namármost egy F-35A 1-1 db kettős indítóval elviszi ezt a mennyiséget sőt akár még 2xAIM-9X-e bónuszban, ha erre van igény. Nem stealth az F-35A ilyenkor? És az miért baj, amikor az F-15 sem az soha?
    Most persze lehet jönni, hogy akkor mennyit visz el CGI-n eszement légellenállással az F-15X, de én ezt valahogy nem tudom komolyan venni.

    Igen kérem, ez "meg van magyarázva". Csak nem nekem...
  • Allesmor Obranna
    Naugye. Ez a politika és a biznisz találkozása.
    A furcsa nekem az, ahogy ehhez képest Zord mégis beveszi ezt a magyarázom a bizonyítványomat. Pedig annyira kilóg a lóláb, hogy az már nekem fáj...
    Én, aki állítólag jenki fan és seggnyaló vagyok. Ehhez képest fogom a fejem, hogy "mi ez, mi ez, mi ez...?"

    El tudom fogadni, hogy ilyen a védelmi ipar - az orosz is ilyen - de hogy valaki műszaki vonalon kihandabandázza ezt, az nekem kicsit már mélyütés a javából.
  • Az Egyesült Államok légiereje 2001-ben rendszeresítette utolsó negyedik generációs harci repülőgépét, azóta „csak” a korszerűbb ötödik generációs típusok beszerzése folyik. Az egyelőre még jelentős többségben lévő régebbi gépek életkora azonban riasztóan hangzik, a légvédelemért felelős három aktív és öt Nemzeti Gárda század F-15-öseinek legfiatalabb példánya 32 éves. Más típus ilyenkor már a bontóban és múzeumokban hirdeti a dicső múlat, ezzel szemben a „Sasok” pótlása még mindig nem megoldott.

    Az USAF vezetői szerint a rendelkezésükre álló gépmennyiség elégtelen. A jelenlegi parancsnok Goldfein tábornok 386 repülőszázad fenntartását tartja indokoltnak, aminél most jóval kevesebb van, „csak” 312. Mivel a világon hosszú távon kell számolni a 4+ generációs harci gépekkel, ezért azok ellen felesleges minden esetben a legkorszerűbb rendelkezésre álló erő felhasználása. Még évtizedekig lesznek szolgálatban az orosz Szu-27-esen alapuló korszerűsített többfeladatú harci gépek, amelyekkel szemben jó eséllyel vehetik fel a versenyt például a modernizált elektronikával és fegyverzettel ellátott F-15-ök.
    Éppen ezért merült fel annak lehetősége, hogy a jelenlegi állományt új gyártásúakkal kéne felváltani.

    Egy dolog az igény, egy másik a konkurens cégek érdeke, és egy harmadik, hogy mire biztosítanak pénzt a politikusok. Kétségtelen tény, hogy a McDonnell Douglas jogutódja a Boeing harcigép fejlesztő és gyártó kapacitását érdemes fenntartani, ha egyetlen cég, a Lockheed Martin marad egyeduralkodó, az nem feltétlenül hasznos. A louisianai St.Louis-ban lévő Boeing gyárban még javában folyik a Super Hornet, a Growler és exportra az F-15-ös gyártása, de a megrendelés állomány véges, néhány év múlva már nem lesz munkájuk. Hacsak nem jön újabb megrendelés, és itt jön a képbe az USAF nemrégiben nyilvánosságra került igénye.
    Hogy ez milyen komoly, arra utal az a tény, hogy a 2020-ra szánt amerikai katonai költségvetés tervezetében van egy 1,2 milliárd dolláros tétel, ami új gyártású F-15-ösökre szól.
    Vadászgépből fegyverkamion, avagy vissza a jövőbe
  • Python
    Az Egyesült Államok légiereje 2001-ben rendszeresítette utolsó negyedik generációs harci repülőgépét, azóta „csak” a korszerűbb ötödik generációs típusok beszerzése folyik. Az egyelőre még jelentős többségben lévő régebbi gépek életkora azonban riasztóan hangzik, a légvédelemért felelős három aktív és öt Nemzeti Gárda század F-15-öseinek legfiatalabb példánya 32 éves. Más típus ilyenkor már a bontóban és múzeumokban hirdeti a dicső múlat, ezzel szemben a „Sasok” pótlása még mindig nem megoldott.

    Az USAF vezetői szerint a rendelkezésükre álló gépmennyiség elégtelen. A jelenlegi parancsnok Goldfein tábornok 386 repülőszázad fenntartását tartja indokoltnak, aminél most jóval kevesebb van, „csak” 312. Mivel a világon hosszú távon kell számolni a 4+ generációs harci gépekkel, ezért azok ellen felesleges minden esetben a legkorszerűbb rendelkezésre álló erő felhasználása. Még évtizedekig lesznek szolgálatban az orosz Szu-27-esen alapuló korszerűsített többfeladatú harci gépek, amelyekkel szemben jó eséllyel vehetik fel a versenyt például a modernizált elektronikával és fegyverzettel ellátott F-15-ök.
    Éppen ezért merült fel annak lehetősége, hogy a jelenlegi állományt új gyártásúakkal kéne felváltani.

    Egy dolog az igény, egy másik a konkurens cégek érdeke, és egy harmadik, hogy mire biztosítanak pénzt a politikusok. Kétségtelen tény, hogy a McDonnell Douglas jogutódja a Boeing harcigép fejlesztő és gyártó kapacitását érdemes fenntartani, ha egyetlen cég, a Lockheed Martin marad egyeduralkodó, az nem feltétlenül hasznos. A louisianai St.Louis-ban lévő Boeing gyárban még javában folyik a Super Hornet, a Growler és exportra az F-15-ös gyártása, de a megrendelés állomány véges, néhány év múlva már nem lesz munkájuk. Hacsak nem jön újabb megrendelés, és itt jön a képbe az USAF nemrégiben nyilvánosságra került igénye.
    Hogy ez milyen komoly, arra utal az a tény, hogy a 2020-ra szánt amerikai katonai költségvetés tervezetében van egy 1,2 milliárd dolláros tétel, ami új gyártású F-15-ösökre szól.
    Vadászgépből fegyverkamion, avagy vissza a jövőbe
    Olyat USAF pilóta/parancsnok magától még nem mondott,hogy valamiből nem legjobb kell elég a régebbi is!
  • borisz
    Akkor miért van lengyel felségjel is? Vagy mi az a sakktábla részlet?
    Nem is pont sakktábla, csak piros alapon két fehér japán írásjel, de csak nagyítva látszik igazán.
  • Itt van egy videó, ahol kiválóan össze lehet hasonlítani az F-15C/D gépek F100PW220-as hajtóműveinek hangját a második szériás F-15E gépek F100PW229-eseivel.
    Az előbbiek kompresszorzaja már ismert lehet a holland/belga F-16A gépekből, érces, éles sistergő hang, ezzel szemben a 229-esek zaja mintha egy fokkal finomodott volna.
    A P&W nagyon sok mindent áttervezett a 229-eshez, ebből nem maradt ki a kompresszor se, a kétáramúsági fok is drasztikusan megváltozott, ahogy a nyomásviszony is, de talán a legtöbb munkát az utánégetésbe tették a tervezők.



    (elnézegetve a közelieket, talán nem is lesz rossz, ha a majdani F-15EX-ből lesz együléses változat is...)
  • Allesmor Obranna
    Itt van egy videó, ahol kiválóan össze lehet hasonlítani az F-15C/D gépek F100PW220-as hajtóműveinek hangját a második szériás F-15E gépek F100PW229-eseivel.
    Az előbbiek kompresszorzaja már ismert lehet a holland/belga F-16A gépekből, érces, éles sistergő hang, ezzel szemben a 229-esek zaja mintha egy fokkal finomodott volna.
    A P&W nagyon sok mindent áttervezett a 229-eshez, ebből nem maradt ki a kompresszor se, a kétáramúsági fok is drasztikusan megváltozott, ahogy a nyomásviszony is, de talán a legtöbb munkát az utánégetésbe tették a tervezők.



    (elnézegetve a közelieket, talán nem is lesz rossz, ha a majdani F-15EX-ből lesz együléses változat is...)
    Lesz?

Ugrás a fórum topichoz