|

Németország befejezi a Eurofighter programot

Európai összefogást szimbolizáló mintaprogramnak indult, komoly pénztemető lett belőle. A németek nem kérnek tovább belőle.

A Die Welt információi szerint hamarosan végéhez érhet a Eurofighter program németországi fejezete, ugyanis a további megrendelés híján bezárnák a típus német gyártósorát. Az utolsó germán gép várhatóan 2018-ban gördül ki a helyi összeszerelő-üzemből, ezt követően megrendelés híján nem kívánják fenntartani a kapacitást.

Egyébként a hírek szerint nem csak a németek gondolkoznak a típus összeszerelésének leállításán, a spanyolok is közel állnak a döntéshez. Az olaszok és a britek azonban továbbra is elkötelezettek a típus előállítása mellett, hisz biztos megrendelésük is van: Olaszországban készülnek a kuvaiti gépek, míg Nagy-Britanniában gyártják a szaúdi megrendelésre készülő Typhoonokat, ráadásul utóbbiak darabszáma egy várható utánrendelésnek köszönhetően tovább bővülhet.

Angol Eurofighterek a BAE Systems wartoni üzemében | Copyright: Eurofighter - BAE SYSTEMS

Angol Eurofighterek a BAE Systems wartoni üzemében | Copyright: Eurofighter – BAE SYSTEMS ,

A Typhoont nem csak együtt fejlesztették az európai országok, a típus alkatrészei is számos helyen készülnek: Spanyolországban gyártják a gépek jobb félszárnyát, a bal félszárnyak és a törzshátsórész egy része Olaszországban készül, a britek gyártják a orr-részt, a kabint, a függőleges vezérsíkot és a törzshátsórész másik részét), míg Németországban készül a törzsközéprész. A négy fejlesztő nemzet mindegyike rendelkezik összeszerelő-üzemmel (a német és a spanyol létesítményt tervezik most bezárni), melyben a saját gépeit építik össze a nemzetközi alkatrészekből, emellett felosztották maguk között régiókra az exportmegrendeléseket is.

A Eurofighter GmbH idáig összesen 599 darab vadászbombázóra gyűjtött megrendelést: a négy alapító ország közül Spanyolország 73, Olaszország 96, Nagy-Britannia 160 darab, Németország végül 143 példányt igényelt. Az első exportsiker Ausztriában született, sógorék 2002-ben 15 darab Tranche 1-es verziót vásároltak (melyeket Németországban szereltek össze számukra). Szaúd-Arábia 2006-os megrendelésekor 72 darabra szerződött, de szó van a mennyiség megduplázásáról is. Emellett a vásárlók közé tartozik Omán (12 db) és Kuvait (28 db) is.

Fórum hozzászólások

  • weasel007
    Szétbontják őket alkatrésznek.
    A Typhoon T1-ből bontottak szét párat a régi Typhoon F2-ből meg lesz elvileg 2 új század.
  • Ratamahata
    Már ott tartunk hogy Eurofightert váltanak le Eurofigeterre??? Kidobják az első szériát vagy mi?? Upgradre semmi lehetőség??
    5+ éves hír, hogy a RAF is a Tr1 változatú gépeket kevesebb, mint 20 év szolgálat után leállítja és nem korszerűsíti Tr3 azokat, hogy a gyártósornak legyen munkája...
    Itt tart ma Európa...
  • molnibalage
    5+ éves hír, hogy a RAF is a Tr1 változatú gépeket kevesebb, mint 20 év szolgálat után leállítja és nem korszerűsíti Tr3 azokat, hogy a gyártósornak legyen munkája...
    Itt tart ma Európa...
    Igazából ez a legdrágább dolog amit el tudsz képzelni.Kivonsz alig 20 éves gépeket,hogy olya újat vegyél helyette amilyet azokból a 20 évesekből is tudnál csinálni(modernizálással)töredék áron.

    Jól látszik,hogy pénz van szarásig,no meg hülyeség is...
  • molnibalage
    5+ éves hír, hogy a RAF is a Tr1 változatú gépeket kevesebb, mint 20 év szolgálat után leállítja és nem korszerűsíti Tr3 azokat, hogy a gyártósornak legyen munkája...
    Itt tart ma Európa...
    Ugyanaz a téma mint a németeknél, hogy Golf5 ösöket adnak le bontóba, mert annyi támogatást kapnak érte hogy megéri zsír ujra cserélni.... csak ”follyon a termelés és zakatoljon a gyár....” kökemény szarban vagyunk a fogyasztáskényszer miatt és nincs belöée kiut.... azaz van de az nagyon fog fájni..... ezt toljuk magunk elött de lassan a nyakunkba folyik a kaka....
  • zsolti
    Britek is pont azt csinálják, hogy Trench 1 megy a levesbe, illetve akinek tudják megpróbálják elsózni.
    Adják Ukrajnának! :D

    molnibalage
    5+ éves hír, hogy a RAF is a Tr1 változatú gépeket kevesebb, mint 20 év szolgálat után leállítja és nem korszerűsíti Tr3 azokat, hogy a gyártósornak legyen munkája...
    Itt tart ma Európa...
    Nekem az rémlik, hogy valamilyen szerkezeti tényállás miatt nem érni még teljes egészében átépíteni Tranche 3-as szabványra a gépeket.
  • borisz
    Adják Ukrajnának! :D



    Nekem az rémlik, hogy valamilyen szerkezeti tényállás miatt nem érni még teljes egészében átépíteni Tranche 3-as szabványra a gépeket.
    Az ettől független, a németeknél valami ellenőrzés hozott ki durva kivitelezési hibát asszem 2015 táján, hogy egyes gépeknél az élettartam 3 ezer órára zuhant volna. Rég volt, de valami ilyesmi. A mostani F-35B hír erre hajaz.
    Ratamahata
    Ugyanaz a téma mint a németeknél, hogy Golf5 ösöket adnak le bontóba, mert annyi támogatást kapnak érte hogy megéri zsír ujra cserélni.... csak ”follyon a termelés és zakatoljon a gyár....” kökemény szarban vagyunk a fogyasztáskényszer miatt és nincs belöée kiut.... azaz van de az nagyon fog fájni..... ezt toljuk magunk elött de lassan a nyakunkba folyik a kaka....
    Azért az analógia nem egészen áll.

    fip7
    ghostface

    Az első szériák csak légvédelmi feladatokra jók.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Eurofighter_Typhoon_variants

    E mellet úgy tudom, hogy valamilyen gyártási hibával is rendelkeznek, amely negatívan befolyásolja az élettartalmukat.
    Az új gyártású gépeknél ezek nem állnak fenn.
    Meg buta bombázni még talán. Tehát amolyan F-15C.
  • gacsat
    Most ugyanez lessz az F-35össel. Az elsőket hamarosan kivonják, mert az élettartamuk mindössze 2000 óra.
    Hol írnak erről? Nagyon lemaradhattam valamiről.
  • Airbus delivers first upgraded Tranche 1 Eurofighter to Spanish Air Force

    Getafe, 25 February 2019 – Airbus has delivered the first upgraded Tranche 1 Eurofighter to the Spanish Air Force. The upgrade was carried out at Airbus facilities in Getafe and involved the introduction of hardware modifications which support the Operational Flight Program 02 (OFP-02) developed by the Armament and Experimental Logistics Centre (CLAEX). The upgrade developed by Airbus includes modifications that integrate Tranche 2 and Tranche 3 equipment on the aircraft, not least a Computer Symbol Generator, Digital Video and Voice Recorder, Laser Designator POD and Maintenance Data Panel.

    This first single-seat Eurofighter (serial number SS003), to be followed by a second two-seat aircraft currently undergoing the upgrade, will be used initially by CLAEX as a test aircraft for the qualification of these new capabilities that will be implemented on the Air Force’s fleet of 15 Tranche 1 Eurofighters.
  • dudi
    Igazából ez a legdrágább dolog amit el tudsz képzelni.Kivonsz alig 20 éves gépeket,hogy olya újat vegyél helyette amilyet azokból a 20 évesekből is tudnál csinálni(modernizálással)töredék áron.

    Jól látszik,hogy pénz van szarásig,no meg hülyeség is...
    Egy új gép jobb, mint egy húsz éves.
  • Ratamahata
    Ugyanaz a téma mint a németeknél, hogy Golf5 ösöket adnak le bontóba, mert annyi támogatást kapnak érte hogy megéri zsír ujra cserélni.... csak ”follyon a termelés és zakatoljon a gyár....” kökemény szarban vagyunk a fogyasztáskényszer miatt és nincs belöée kiut.... azaz van de az nagyon fog fájni..... ezt toljuk magunk elött de lassan a nyakunkba folyik a kaka....
    Nekem nem. Nincs tartozásom, bankkal nem állok szóba, a 30 éves mercim lessz még 60 is, és nem is dolgozom, mert nincs miért. Mindenem van ami kell, és ami nincs, az nem is kell. A nejem meg gyógyszergyárban dolgozik. Fix kereslet.
  • gacsat
    Nekem nem. Nincs tartozásom, bankkal nem állok szóba, a 30 éves mercim lessz még 60 is, és nem is dolgozom, mert nincs miért. Mindenem van ami kell, és ami nincs, az nem is kell. A nejem meg gyógyszergyárban dolgozik. Fix kereslet.
    .
    .
    És a kinai topic óta ismert, hogy van egy Moszkvicsod is.... :)
  • Capslock27
    .
    .
    És a kinai topic óta ismert, hogy van egy Moszkvicsod is.... :)
    Van. Egy harminc éves Mercédesszel járok.
  • gacsat
    Van. Egy harminc éves Mercédesszel járok.
    Te, abban vezérlést, szilenteket, társait milyen sűrűn kell cserélni?
  • borisz
    Te, abban vezérlést, szilenteket, társait milyen sűrűn kell cserélni?
    Vezérlést soha, szilent, féktárcsa úgy tíz évente

Ugrás a fórum topichoz