|

Németország befejezi a Eurofighter programot

Európai összefogást szimbolizáló mintaprogramnak indult, komoly pénztemető lett belőle. A németek nem kérnek tovább belőle.

A Die Welt információi szerint hamarosan végéhez érhet a Eurofighter program németországi fejezete, ugyanis a további megrendelés híján bezárnák a típus német gyártósorát. Az utolsó germán gép várhatóan 2018-ban gördül ki a helyi összeszerelő-üzemből, ezt követően megrendelés híján nem kívánják fenntartani a kapacitást.

Egyébként a hírek szerint nem csak a németek gondolkoznak a típus összeszerelésének leállításán, a spanyolok is közel állnak a döntéshez. Az olaszok és a britek azonban továbbra is elkötelezettek a típus előállítása mellett, hisz biztos megrendelésük is van: Olaszországban készülnek a kuvaiti gépek, míg Nagy-Britanniában gyártják a szaúdi megrendelésre készülő Typhoonokat, ráadásul utóbbiak darabszáma egy várható utánrendelésnek köszönhetően tovább bővülhet.

Angol Eurofighterek a BAE Systems wartoni üzemében | Copyright: Eurofighter - BAE SYSTEMS

Angol Eurofighterek a BAE Systems wartoni üzemében | Copyright: Eurofighter – BAE SYSTEMS ,

A Typhoont nem csak együtt fejlesztették az európai országok, a típus alkatrészei is számos helyen készülnek: Spanyolországban gyártják a gépek jobb félszárnyát, a bal félszárnyak és a törzshátsórész egy része Olaszországban készül, a britek gyártják a orr-részt, a kabint, a függőleges vezérsíkot és a törzshátsórész másik részét), míg Németországban készül a törzsközéprész. A négy fejlesztő nemzet mindegyike rendelkezik összeszerelő-üzemmel (a német és a spanyol létesítményt tervezik most bezárni), melyben a saját gépeit építik össze a nemzetközi alkatrészekből, emellett felosztották maguk között régiókra az exportmegrendeléseket is.

A Eurofighter GmbH idáig összesen 599 darab vadászbombázóra gyűjtött megrendelést: a négy alapító ország közül Spanyolország 73, Olaszország 96, Nagy-Britannia 160 darab, Németország végül 143 példányt igényelt. Az első exportsiker Ausztriában született, sógorék 2002-ben 15 darab Tranche 1-es verziót vásároltak (melyeket Németországban szereltek össze számukra). Szaúd-Arábia 2006-os megrendelésekor 72 darabra szerződött, de szó van a mennyiség megduplázásáról is. Emellett a vásárlók közé tartozik Omán (12 db) és Kuvait (28 db) is.

Fórum hozzászólások

  • dudi
    Igazából ez a legdrágább dolog amit el tudsz képzelni.Kivonsz alig 20 éves gépeket,hogy olya újat vegyél helyette amilyet azokból a 20 évesekből is tudnál csinálni(modernizálással)töredék áron.

    Jól látszik,hogy pénz van szarásig,no meg hülyeség is...
    Egy új gép jobb, mint egy húsz éves.
  • Ratamahata
    Ugyanaz a téma mint a németeknél, hogy Golf5 ösöket adnak le bontóba, mert annyi támogatást kapnak érte hogy megéri zsír ujra cserélni.... csak ”follyon a termelés és zakatoljon a gyár....” kökemény szarban vagyunk a fogyasztáskényszer miatt és nincs belöée kiut.... azaz van de az nagyon fog fájni..... ezt toljuk magunk elött de lassan a nyakunkba folyik a kaka....
    Nekem nem. Nincs tartozásom, bankkal nem állok szóba, a 30 éves mercim lessz még 60 is, és nem is dolgozom, mert nincs miért. Mindenem van ami kell, és ami nincs, az nem is kell. A nejem meg gyógyszergyárban dolgozik. Fix kereslet.
  • gacsat
    Nekem nem. Nincs tartozásom, bankkal nem állok szóba, a 30 éves mercim lessz még 60 is, és nem is dolgozom, mert nincs miért. Mindenem van ami kell, és ami nincs, az nem is kell. A nejem meg gyógyszergyárban dolgozik. Fix kereslet.
    .
    .
    És a kinai topic óta ismert, hogy van egy Moszkvicsod is.... :)
  • Capslock27
    .
    .
    És a kinai topic óta ismert, hogy van egy Moszkvicsod is.... :)
    Van. Egy harminc éves Mercédesszel járok.
  • gacsat
    Van. Egy harminc éves Mercédesszel járok.
    Te, abban vezérlést, szilenteket, társait milyen sűrűn kell cserélni?
  • borisz
    Te, abban vezérlést, szilenteket, társait milyen sűrűn kell cserélni?
    Vezérlést soha, szilent, féktárcsa úgy tíz évente
  • arbalest
    Megpakolták minden jóval.

    [​IMG]
    Vajon jobb ez, mint a Szu-35 Sz?
    Árban hogy állnak?
    Mennyit tudnának legyártani egy évben, ebből és abból, ha most eldördülne a startpisztoly?
  • Terminator
    [​IMG]

    Érdekesen néz ki ebből a szögből a beömlő felső része.
    Mi az a kis fellépő, és fölötte az a csík?
  • gacsat
    Vajon jobb ez, mint a Szu-35 Sz?
    Árban hogy állnak?
    Mennyit tudnának legyártani egy évben, ebből és abból, ha most eldördülne a startpisztoly?
    Alapvetően a legújabb változat egy nagyon modern gép gyártani meg tudnának belőle eleget ha venné valaki de nem nagyon veszik mert marha drága.
  • gacsat
    Mi az a kis fellépő, és fölötte az a csík?
    Valamilyen késantenna, fölötte pedig lumineszcenc kötelékfény egyik csíkja.
  • dudi
    Alapvetően a legújabb változat egy nagyon modern gép gyártani meg tudnának belőle eleget ha venné valaki de nem nagyon veszik mert marha drága.
    Ha szükség lenne rá, azonnal vennék. Szerintem gyártani is tudnák, de ebben nem vagyok biztos. Abba viszont eléggé, hogy az oroszok nem tudnák sokkal gyorsabban gyártani.
  • gacsat
    Ha szükség lenne rá, azonnal vennék. Szerintem gyártani is tudnák, de ebben nem vagyok biztos. Abba viszont eléggé, hogy az oroszok nem tudnák sokkal gyorsabban gyártani.
    Nem azért gyártanak lassan az oroszok mert nem tudnak nagyobb ütemben hanem azért mert nincs megrendelés 2000db gépre...
    Ugyan ez igaz az EF-re is.
  • dudi
    Nem azért gyártanak lassan az oroszok mert nem tudnak nagyobb ütemben hanem azért mert nincs megrendelés 2000db gépre...
    Ugyan ez igaz az EF-re is.
    Szerintem az oroszok nem tudnának. Se szakember, se gépek. Bőingéknél meg havi 40 Dreamlinert tudnának gyártani.
  • gacsat
    Miért vannak angol feliratok egy német gépen?o_O
    Mert a repülésben az angol az egységes szakmai nyelv a világ jelentős részén (még nálunk is), no meg a NATO-ban is a közös kommunikáció nyelve.
  • emel
    Mert a repülésben az angol az egységes szakmai nyelv a világ jelentős részén (még nálunk is), no meg a NATO-ban is a közös kommunikáció nyelve.
    Azért a németeknek nem kéne ennyire lemenni kutyába.
  • gacsat
    Azért a németeknek nem kéne ennyire lemenni kutyába.
    Beszéld meg velük, bár szerintem nem ez a valódi mérce, ennél már sokkal jobban lementek kutyába sok más téren ...
  • emel
    Beszéld meg velük, bár szerintem nem ez a valódi mérce, ennél már sokkal jobban lementek kutyába sok más téren ...
    :(
  • gacsat
    Szerintem az oroszok nem tudnának. Se szakember, se gépek. Bőingéknél meg havi 40 Dreamlinert tudnának gyártani.
    Persze,hogy nincs szakember annyi ami a nagyvolumenű gyártáshoz kell!Nincs is nagyvolumenű gyártás.Minek alkalmazzanak egy halom embert akinek nem tudnak munkát adni?Havlenne megrendelés akkor felfuttatnák a gyártást.Nem hétfőről keddre no de az ipar nem is hétfőről keddre müködik nyugaton sem.

    Még is miből gondolod,hogy tudnának?
    Tán a Boeingnek van egy gyárnyi embere aki csak fizetést kap de nem dolgozik meg van egy komplett gyártósora lezsírozva amit a kutya sem használ?
  • dudi
    Persze,hogy nincs szakember annyi ami a nagyvolumenű gyártáshoz kell!Nincs is nagyvolumenű gyártás.Minek alkalmazzanak egy halom embert akinek nem tudnak munkát adni?Havlenne megrendelés akkor felfuttatnák a gyártást.Nem hétfőről keddre no de az ipar nem is hétfőről keddre müködik nyugaton sem.

    Még is miből gondolod,hogy tudnának?
    Tán a Boeingnek van egy gyárnyi embere aki csak fizetést kap de nem dolgozik meg van egy komplett gyártósora lezsírozva amit a kutya sem használ?
    Tegnap olvastam. Szarba is van a bőing éppen. Nem ereszthetik szélnek őket, most meg csak az udvarra termelnek.

Ugrás a fórum topichoz