|

Befejeződött a Boneyardból kimentett B-52 aktív szolgálatra felkészítése

Augusztus 29-i fotó az itt még festetlen Ghost Rider-ről Okhaloma City-vel a háttérben.

Augusztus 29-i fotó az itt még festetlen Ghost Rider-ről Okhaloma City-vel a háttérben. U.S. Air Force photo/Greg L. Davis,

2015. februárjában írtunk róla, hogy egy barksdale-i B-52H sérülésének javítása helyett költséghatékonyabbak minősítették az USAF Stratofortress állományának szinte tartására azt a megoldást, hogy az arizonai Davis Monthan légibázis melletti Boneyard-ból hozzanak ki egy B-52-est. Lévén a sivatagi géptemetőbe küldött rengeteg Buff között van néhány, amiket ún. 1000-es kategóriájű konzerválásban tartanak, közel kifogástalan állapotúak. Az egykoron a Minot légibázison szolgált, GHost Rider bevenevű, 61-0007 sorozatszámú B-52H ezzel úgymond történelmet írt, mert 1-2 más típussal ellentétben a B-52 számára a Boneyard mindig egyirányú utat jelentett eddig.

Az 55 éves gépnek Arizonából a louisianai Barksdale légibázisra történő átrepülése után megkezdődött egy 19 hónapos felújításai, felkészítési folyamat – a kisebb volumenű beavatkozásokra a Barksdale légibázison került sor, majd a gépet 2015 végétől az oklahomai Tinker légibázison vették kezelésbe. Ahol mintegy 90 nappal a kitűzött céldátum előtt végeztek a munkálatokkal, így a Ghost Rider már az ősszel átkerülhet a Minot légibázisra az 5. Bombázóezredhez.

A 61-0007-es Buff szeptember 27-én indult útnak a Tinker légibázisról, egykori szolgálati helye, az észak-dakotai Minot légibázis felé.

A 61-0007-es Buff szeptember 27-én indult útnak a Tinker légibázisról, egykori szolgálati helye, az észak-dakotai Minot légibázis felé. Air Force photo by Kelly White,

Újbóli találkozás - a géptemetőből visszatért gép többeknek régi ismerős a Minot légibázison.

Újbóli találkozás – a géptemetőből visszatért gép többeknek régi ismerős a Minot légibázison. U.S. Air Force photo/Airman 1st Class J.T. Armstrong,