|

P-8 Poseidon vásárlásán gondolkodik Dél-Korea

Dél-Korea haderejének vezetésének körében nem új keletű az igény arra, hogy a P-3C Orion tengerészeti járőrgép flottát kiegészítsék, modernizálják. A haditengerészet a korábbi években lekonzervált Lockheed S-3 Viking tengeralattjáró vadászok felé mozdult el, ami elképzelés mellé most a P-3 utódnak és a haditengerészeti járőrgépek aktuális királyának számító P-8 Poseidon-ból vásárolnának 4 példányt.

A Boeing B737-800 utasszállító alapjain, a B737-900 szárnyainak felhasználásával kialakított P-8 Poseidonnak jelenleg 4 üzemeltetője/megrendelője van: USA, India, Ausztrália, Egyesült Királyság. Ám mivel a típus a P-3 Orion utódja az üzemeltetők köre fokozatosan bővülni fog.

A Boeing B737-800 utasszállító alapjain, a B737-900 szárnyainak felhasználásával kialakított P-8 Poseidonnak jelenleg 4 üzemeltetője/megrendelője van: USA, India, Ausztrália, Egyesült Királyság. Ám mivel a típus a P-3 Orion utódja az üzemeltetők köre fokozatosan bővülni fog. Boeing,

Az Észak-Korea által a közelmúltban végrehajtott újabb, immáron sikeresnek mondható SLBM tesztindítás nyilván kellő löketet tud majd adni egy ilyen költséges beruházásnak.

Fórum hozzászólások

  • DINAMO
    Annyira jo gep lett hogy meg a mi sajat tengosaink is kivannak akadva ra. A tengosoknal a "carpet bomber" becenevet kapta.
    A japán P-1-esről mit gondolnak?
  • DINAMO
    Van elkepzelesed miert hivjak a tengosaink Carpet Bombernek_?
    A P-8-ast? Fogalmam sincs. Talán mert annyi szonárbóját visz magával, hogy a fél óceánt beteríti velük?
  • DINAMO
    Annyira jo gep lett hogy meg a mi sajat tengosaink is kivannak akadva ra. A tengosoknal a "carpet bomber" becenevet kapta.
    Kicsit konkrétabban?

    Nekem azért lenne fura mert India repülős ASW vonalon teljesen Orosz vonalon mozgott 2000es években legmodernebb Orosz cuccokat megvették. Aztán 2009ben berendeltek 8db P8It. Aztán miután rendszerbe állt kb azonnal rárendltek +4dbot. Gondolom nem azért mert gondok lennének vele és most újabb 6db várható. Nem nagyon néznek vissza az Orosz vonalra pedig tippre Oroszok jóval olcsobbak lehetnek. Más ok miatt tetszhet nekik ennyire a P8.
  • Fade
    Kicsit konkrétabban?

    Nekem azért lenne fura mert India repülős ASW vonalon teljesen Orosz vonalon mozgott 2000es években legmodernebb Orosz cuccokat megvették. Aztán 2009ben berendeltek 8db P8It. Aztán miután rendszerbe állt kb azonnal rárendltek +4dbot. Gondolom nem azért mert gondok lennének vele és most újabb 6db várható. Nem nagyon néznek vissza az Orosz vonalra pedig tippre Oroszok jóval olcsobbak lehetnek. Más ok miatt tetszhet nekik ennyire a P8.
    Felemás érzés lehet hadiipari beszállítóként indiai tenderen győzni.
  • dudi
    Felemás érzés lehet hadiipari beszállítóként indiai tenderen győzni.
    Az biztos. :)
    De amik eddig nagyot nem szívtak, max nem tudnak megegyezni az Indiai "csodák" miatt. Persze a 2*drágább mint Orosz se esik jól nekik de az legalább ha alá van írva annyi és azt tudja.
    Nem mellesleg India elég komoly vásárló mennyiségre is,hogy megérje szívni vele. Nem sokan vesznek pl 16db P8at, 11db C-17et...
  • Fade
    Az biztos. :)
    De amik eddig nagyot nem szívtak, max nem tudnak megegyezni az Indiai "csodák" miatt. Persze a 2*drágább mint Orosz se esik jól nekik de az legalább ha alá van írva annyi és azt tudja.
    Nem mellesleg India elég komoly vásárló mennyiségre is,hogy megérje szívni vele. Nem sokan vesznek pl 16db P8at, 11db C-17et...
    A baj az üzemeltetési kultúra,eladni jó nekik mert sokat vesznek csak nem úgy használják ahogy kéne.
  • dudi
    Felemás érzés lehet hadiipari beszállítóként indiai tenderen győzni.
    Szerintem pont leszarják. Az apró betűs rész valószínűleg hosszabb, mint maga a szerződés. Az indiaiak megvették, ők leszállították, aztán az üzemeltetésért fizetnek szépen. Ha még úgy sem megy, akkor így jártál, more.
  • arbalest
    A P-8-ast? Fogalmam sincs. Talán mert annyi szonárbóját visz magával, hogy a fél óceánt beteríti velük?
    PONTOSAN

    Utaljak a tengosaink oket mint a szart mert a vilgbol kizavarja oket. olyan falat kepes huzni a vedendo hajo meg a tengok kozze hogy mire megkerulik mar nincs ertelme a celpont utan menni mert csak full gazon es zajosan lehetne ugy meg nincs ertelme.


    De nem csak a bojak mennyisege miatt paratlan a masina . Sokat tud amit elotte senki.
  • Fade
    Kicsit konkrétabban?

    Nekem azért lenne fura mert India repülős ASW vonalon teljesen Orosz vonalon mozgott 2000es években legmodernebb Orosz cuccokat megvették. Aztán 2009ben berendeltek 8db P8It. Aztán miután rendszerbe állt kb azonnal rárendltek +4dbot. Gondolom nem azért mert gondok lennének vele és most újabb 6db várható. Nem nagyon néznek vissza az Orosz vonalra pedig tippre Oroszok jóval olcsobbak lehetnek. Más ok miatt tetszhet nekik ennyire a P8.

    Ez mindent elmond az orosz gep kepessegeirol. Meg gyakorlatokon sem nagyon talaljak meg vele az indusok a sajat tengoikat pedig nagyjabol tudjak merre vannak . Ellenben jooooo draga.
  • dudi
    A baj az üzemeltetési kultúra,eladni jó nekik mert sokat vesznek csak nem úgy használják ahogy kéne.
    dudi segreulnel ha latnad a hangarjaikat meg legibazisaikat. Tisztasag rend. Azt hozza teszem hogy en csak negy bazisukon voltam eddig. Lehetnek eltero viszonyok.
  • Fade
    Kicsit konkrétabban?

    Nekem azért lenne fura mert India repülős ASW vonalon teljesen Orosz vonalon mozgott 2000es években legmodernebb Orosz cuccokat megvették. Aztán 2009ben berendeltek 8db P8It. Aztán miután rendszerbe állt kb azonnal rárendltek +4dbot. Gondolom nem azért mert gondok lennének vele és most újabb 6db várható. Nem nagyon néznek vissza az Orosz vonalra pedig tippre Oroszok jóval olcsobbak lehetnek. Más ok miatt tetszhet nekik ennyire a P8.
    Érdemes tán egy kicsit árnyalni az indiai helyzetképet...

    Az Indiai Haditengerészet a hidegháború végén két exSzovjet tengeralattjáró elhárító géptípussal rendelkezett:
    - Il-38 Berkut komplexummal, és RGB-1/2/3 bójákkal
    - Tu-142MK Korsun komplexummal, és RGB-75/15/25/55 bójákkal

    [​IMG]

    2001-ben India megállapodott a Rosoboronexport-al hogy Il-38-as gépeit 205 millió dollárért modernizálják a legmodernebb orosz RGB-16/26 bóják alkalmazásához.

    [​IMG]
    A 2002 és 2015 között modernizált Indiai gépek jelzése Il-38SD Sea Dragon lett.

    A Tu-142MK Korsun komplexummal felszerelt gépeken viszont jelentkeztek anyagfáradás okozta repedések a szárnyakon, amit a kis-magasságon végrehajtott repülések okoztak. (Tu-95-ös alapvetően nem kismagasságban végrehajtott repülésekre lett kitalálva)
    Vagyis a rövidebb hatótávolságú Il-38SD-k mellett kellett egy nagyobb hatótávolságú típus, és ez lett a P-8, mivel más komolyan vehető típus nem is nagyon létezik a piacon.

    [​IMG]

    29 évnyi szolgálat után 2017-ben az Indiai Haditengerészet kivonta Tu-142MK gépeit, és helyükre érkeztek a Poseidonok.
  • DINAMO
    dudi segreulnel ha latnad a hangarjaikat meg legibazisaikat. Tisztasag rend. Azt hozza teszem hogy en csak negy bazisukon voltam eddig. Lehetnek eltero viszonyok.
    Volt itt kép vagy video arról,hogy mit művelnek a faék egyszerű M777-el...
  • dudi
    Volt itt kép vagy video arról,hogy mit művelnek a faék egyszerű M777-el...

    Ilyen tortenetet magyar viszonylatban is lehet nem egyet talalni. Pl seprunyellel levert jeg a MIG-29 rol. Vagy evtizedes csillaggarazs trolas a meregdraga vadaszgepeknek es egyebb reptechnikanak. stb stb Az egesz kepet kell nezni es nem kiragadva egy elemet.
  • DINAMO
    Ilyen tortenetet magyar viszonylatban is lehet nem egyet talalni. Pl seprunyellel levert jeg a MIG-29 rol. Vagy evtizedes csillaggarazs trolas a meregdraga vadaszgepeknek es egyebb reptechnikanak. stb stb Az egesz kepet kell nezni es nem kiragadva egy elemet.
    Azt ne felejtsd el,hogy nagyon sok minden a pénztrlenség számlájára volt írható nem pedig a szakértelem hiányára.Persze a seprűs jégtelenítésre nincs mentség.Indiában nincs pénztelenség abból kiindulva amennyit költenek.
  • dudi
    Azt ne felejtsd el,hogy nagyon sok minden a pénztrlenség számlájára volt írható nem pedig a szakértelem hiányára.Persze a seprűs jégtelenítésre nincs mentség.Indiában nincs pénztelenség abból kiindulva amennyit költenek.

    Mentsege magyarazata mindenkinek van. De ez sem Magyarorszagon sem Indiaban sem itt az USA ban a vegeredmenyen nem valtoztat.

    Amugy a seprunyeles jegverest azt nem lehet penztelensegre fogni. Az szintiszta "kultura"
  • DINAMO
    Mentsege magyarazata mindenkinek van. De ez sem Magyarorszagon sem Indiaban sem itt az USA ban a vegeredmenyen nem valtoztat.

    Amugy a seprunyeles jegverest azt nem lehet penztelensegre fogni. Az szintiszta "kultura"
    Azt írtam én,arra nincs mentség.
  • dudi
    Azt írtam én,arra nincs mentség.
    Es van meg jo par dologamire nincs mentseg. Onnan bentrol meg szerintem te joval tobb ilyenrol tudsz mint en. Sajna meg ma is.
  • DINAMO
    Es van meg jo par dologamire nincs mentseg. Onnan bentrol meg szerintem te joval tobb ilyenrol tudsz mint en. Sajna meg ma is.
    Nekem nincs nagy tapasztalatom az amerikai haderővel(nem voltam még tanfolyamon kint)akik igen azok azt mondták,hogy alapvetően ugyan az mint a Honvédség csak sokkal több forrás áll rendelkezésre és így sokkal könnyebb és nem jönnek ki a problémák.Azthiszem te mesélted,hogy vett a hajótok egy halom multitoolt teljesen véletlen, amit aztán nem győztetek osztogatni.Ha belegondolsz ez nagyon nem kis hiba épp csak ahol ez nem tétel, hanem kerekítési összeg, ott nem jön ki.
  • DINAMO
    De nem csak a bojak mennyisege miatt paratlan a masina . Sokat tud amit elotte senki.
    Épp ezért meglepő, hogy átlag 83m darabja, kevesebb mint egy F-35-ös. Abban a hitben voltam, hogy ezek a speciális gépek meglehetősen drágák.
  • tiz
    Épp ezért meglepő, hogy átlag 83m darabja, kevesebb mint egy F-35-ös. Abban a hitben voltam, hogy ezek a speciális gépek meglehetősen drágák.

    Azert a gepen is van profit de az igazi biznic az a bojak es fegyverzet ami fogyoeszkoz.
  • tiz
    Épp ezért meglepő, hogy átlag 83m darabja, kevesebb mint egy F-35-ös. Abban a hitben voltam, hogy ezek a speciális gépek meglehetősen drágák.
    Nem annyira meglepő, mert a gép alapja a B738NG, melyből ötezret gyártottak...
  • formosa1
    Nem annyira meglepő, mert a gép alapja a B738NG, melyből ötezret gyártottak...
    Hm... mondasz valamit, és erről eszembe is jutott, hogy Google a barátom:

    A 737-800-ra azt írja a Wikipédia, hogy 2018-ban egy új 48m, amit még értek, de 201m–275m a Poseidon P-8-ra, ez már közelebb van ahhoz az árhoz, ami a fejemben volt. Persze lehet, hogy a Boeing most inkább enged az árból, de mindenképp szeretne eladni.

Ugrás a fórum topichoz