|

B-1B Lancer viseletes festésű orral

B-1B Lancer valahol Afganisztán felett 2015. december 24-én.

B-1B Lancer valahol Afganisztán felett 2015. december 24-én. U.S. Air Force photo by Tech. Sgt. Nathan Lipscomb,

Némiképp viseletes ezen Lancer töltőcsonkjának környéke – de hát a légi utántöltés azért nem egy egyszerű dolog tegyük hozzá.

Fórum hozzászólások

  • By Cifu:

    2019 augusztásban a 62 aktív B-1B bombázóból mindössze 6 volt bevethető státuszban. A B-1B rossz hadrafoghatósági statisztikái régóta adnak puskaport az USAF-on csámcsogók számára, de tény, hogy a B-1A program eredetileg nagy magasságban repülő szuperszonikus bombázógépről szólt, a B-1B pedig kifejezetten alacsonyan repülő platformmá alakította át azt. A tervezők megtettek, ami tőlük telt, de ők arra készültek, hogy B-1B alapvetően egy nukleáris elrettentő feladatkörű eszköz lesz, a méretezést is ennek megfelelően végezték el. A Rockwell mérnökei aztán az 1990-es években negatívan nyilatkoztak arról, hogy az USAF pilótái touch-and-go manővereket gyakoroltak rendszeresen. A hatalmas és nehéz gép számára minden egyes ilyen egy előre nem kívánt extra terhelést okozott.

    Ha ez még nem lett volna elég, a B-1B bombázó flottát átalakították hagyományos fegyverekkel hosszú ideig a levegőben köröző csapásmérő géppé. Ami aztán folyamatos járőrözéseket jelentett. A BOne flotta amúgy is komoly igénybevételnek kitett gépei még gyorsabban kezdtek el elhasználódni. A megoldás az lett, hogy 5 évente mindegy bombázó átesik egy kvázi nagyjavításon, Program Depot Maintenance-en (PDM). Ezek után a 2018-as eset hatalmas blama volt, egy Texas felett kiképző repülést végző, Hawk 91 hívójelű bombázó egyik hajtóműve kigyulladt, mire a parancsnok utasítást adott a katapultálásra. Ami sikertelen volt, egyszerűen nem működtek a katapultülések. A gép személyzete ezek után végül sikeresen letette a Midlandi reptéren a bombázót, ám három hétre a földre parancsolták az összes bombázót ezért.

    [​IMG]

    A menet közben talált problémák miatt a PDM eredeti, 5000 munkaórás programját átdolgozták, és 14 000 órásra bővítették, tényleg teljesen szétszerelve és összeszerelve a gépeket. A Tinker légibázis karbantartó személyzetét emiatt másfélszeresére kell bővíteni. A cél azonban az, hogy valahogy repképes állapotban tartsák a B-1B flottát legalább a 2040-ig.

    De ehhez további megszorítások kellenek. Többek között 2020-tól kezdve minden sárkány legfeljebb évi 300 órát repülhet, ha csak szükséghelyzet nem lép életbe. Ezen kívül javaslatot tettek arra, hogy a gépek innentől kezdve hagyják abba az alacsony magasságú gyakorlórepüléseket. A B-1B eredeti feladata pont ez lett volna, ám katonai bevetéseken sose használták ezt a küldetésprofilt. Mivel stratégiai feladatköre jelenleg nincs a bombázónak, így egyetlen értelmezhető oka maradt a nagy sebességű mélyrepülés gyakorlásának: élvezetes a pilótáknak (meg a spoterreknek)...

    [​IMG]

    B-1B Bomber Low-Altitude Terrain Following at EAFB


    Ez azt jelenti, hogy a B-1B-k esetében egy 5000 lábas (1500 méteres) "padlószintet" jelöltek meg, ez alá nem mehetnek a gépek, a le- és felszállást leszámítva természetesen. A TheDrive (TheWarZone) több mérnököt és katonatisztet is megkérdezett, és alapvetően mind egyetértettek abban, hogy a B-1 flotta már most is túlteljesítette azt, amire eredetileg szánták, és alapvetően az alulfinanszírozott és túlzottan sokat követelő elvárásokhoz képest ez a minimum, amit meg kell hozni. Mint egy mellékesen, az USAF a törvényhozásnak benyújtott költségvetési igénylistájában további 17 B-1B-t ki szeretne vonni az aktív szolgálatban, 45-re csökkentve az aktív Bone állományt..


    ------------------
    Az én véleményem a következő:

    Kabaré az a szint, amit az amerikai védelmi szféra kezd elérni.

    Egy réskitöltőnek szánt gépet, aminek lényegében nem volt feladatköre és COIN (!) környezetben használtak csapásmérésre 2040-ig akarják reptetni ilyen feltételek mellett...? Spórolni akarnak? Öcsém, vágják ki az egész flottát a francba és csá. Ha ilyen kevés Bone repül, akkor támasszanak fel még 10 db B-52-est, ha van annyi. A B-1-re el nem baszott pénzből meg hajtóművezzék át már az ég szerelmére a B-52-eseket. Úgy 30 éve kellett volna már megtenni.

    A B-1B-nek is semmi értelme nem volt. Minek kell low level penetration képesség, amikor 2000-2500 km-es hatótávolságú CM-et hordoz a gép? Csak a védelmi ipa felpörgetése és az agyatlan szinten is túlmenő fegyverkezési verseny eredménye volt a gép. Az én szememben midig is értelmetlen volt. Ha meg tömeges JDAM dobálás van, akkor arra a B-52 is elég. Az is pont olyan sebezhető, mint a B-1B, ha közel megy a célhoz. Ha annyira aggódnak, akkor tegyenek a B-52-re is vontatott csalit...


    Az meg kemény, hogy egyetlen a katapultülés sem működött...?
  • molnibalage
    Az meg kemény, hogy egyetlen a katapultülés sem működött...?
    Ott nem reagáltál, akkor onnan:

    Az egész ugye onnan indult, hogy fedélzeten három független tűzjelzés is történt, amiből az egyik hajtóműhöz köthetőt nem sikerült kezelni. Mivel a gép tele volt üzemanyaggal, féltek attól, hogy berobban esetleg. A WSO lett volna a katapultálási sorrendben az első, a katapultülés feletti panelt le is robbantotta a rendszer, de aztán nem történt semmi. A parancsnok ezt konstatálva úgy döntött (mindenkivel egyetértve), hogy megpróbálják letenni a gépet inkább, és nem folytatják a katapultálási kísérletet. A civil Midlandi reptér fele fordultak, és mivel nem tudták az üzemanyagot leengedni, ezért laposan, VFR-el szálltak le. A személyzet mind a négy tagja kitüntetést kapott a gép sikeres megmentéséért. Mondjuk sok választásuk nem volt (ha csak nem hagyják hátra a WSO-t...).

    [​IMG]
  • Allesmor Obranna
    Az egyik leglátványosabb távozás az Oshkosh-i repülőnap távozási napján:

    Anno kb. egy F-86-os szállhatott így fel. Durva.
  • arbalest
    Majdhogynem nincs két egyforma bombatípus benne. A baloldali képen van 500, 1000 és 2000 font tömegű bomba és ez utóbbiból kétféle bombatest, de mindegyik JDAM kit-tel szerelve.
  • Allesmor Obranna
    Majdhogynem nincs két egyforma bombatípus benne. A baloldali képen van 500, 1000 és 2000 font tömegű bomba és ez utóbbiból kétféle bombatest, de mindegyik JDAM kit-tel szerelve.
    Igen, nagyobbrészt ezért tettem be linket. Sokba kerül erre használni a B-1-eseket, de egészen lenyűgöző fegyverzet variációkkal tud a harcmező közelében várakozni.
  • arbalest
    Igen, nagyobbrészt ezért tettem be linket. Sokba kerül erre használni a B-1-eseket, de egészen lenyűgöző fegyverzet variációkkal tud a harcmező közelében várakozni.
    A személyzetnek úgyis gyakorolni kell. Ezért nem haragudtam Czinege Lajosra sem, hogy helikoptert küldött a lángosáért, hogy forrón érjen ki a megfigyelőpontra.

Ugrás a fórum topichoz