|

Bombázó találkózó Guamon

Andersen légibázis, Guam.

Andersen légibázis, Guam. U.S. Air Force,

A közelmúltban érkezett B-1B bombázók a B-52H gépeket váltják a szigeten, de addig is jelenleg az USAF mindhárom stratégiai bombázótípusa jelen van – természetesen fotózáshoz ideális sorakozót rendeztek a gépekkel :)

Néhány további kép

Fórum hozzászólások

  • A jó öreg zöld monochrom katódsugárcsöves "kistévék" közül már csak egy maradt szolgálatban, ha jól láttam. A B-52-esek kabinbelsejét is utolérte a modernizáció.
  • arbalest
    Nem mai a vas, no. :)

    [​IMG]
    Az utólag beépített rengeteg plusz elektronika súlya terheli, húzza lefelé és torzítja a gép orr-részét, ezért hullámosodik a lemezborítás. A hajtóműből jövő szikraeső pedig nem normál, üzemszerű esemény, így nyáron egy angliai kényszerleszállást eredményezett!!
  • borisz
    Nem a nyomásvoltozások miatt hullámos a gép? A 737-nek is van rugalmas alakváltozása.
    Nem, a B-52-nek csak az orrban lévő pilóta/személyzeti kabinja hermetikus és túlnyomásos (gyakorlatilag pont a hullámos borítású rész ELŐTT), a 737-nek majdnem a teljes törzse túlnyomásos, csak az orrkúp, a futóaknák, és a törzs vége a kivétel (a hátsó ajtó mögött kb. 1,5m-re van a hátsó hermetikus válaszfal/kupola).
  • Az új hajtóművekkel 2097-ig kitolják a B-52-es gépek szolgálati idejét a tervek szerint. Ez alapján akár a most még csak fejlesztés szintjén létező B-21-es bombázókat is túlélhetik simán a 145, azaz száznegyvenöt éves tervezett szolgálati ideje alatt a típus!

    Akiket már túlélt azok közül, amelyeket egyértelműen, vagy végső soron váltótípusnak szántak:

    - B-70 Valkyrie (végül nem rendszeresítették, így a B-52 üzemeltetése szükségesnek bizonyult)
    - B-1 Lancer (a programot folyamatosan hátráltatta a szükségességéről szóló vita, miközben a B-52 tovább üzemeltetése gazdaságosnak bizonyult)
    - B-2 Spirit (a hidegháború végén a gyártását leállították így a B-52 tovább üzemeltetése gazdaságosnak és szükségesnek bizonyult)

    Csak érzékeltetés képpen, 2097-ben ezt fogja jelenteni a B-52 korban:

    HMS Dreadnought ironclad, amit 1875-ben bocsájtottak vízre:
    [​IMG]

    El tudnánk képzelni ezt ma cirkálórakéta hordozónak? A USS Iowa-t se tudják már!
  • blogen
    Az új hajtóművekkel 2097-ig kitolják a B-52-es gépek szolgálati idejét a tervek szerint. Ez alapján akár a most még csak fejlesztés szintjén létező B-21-es bombázókat is túlélhetik simán a 145, azaz száznegyvenöt éves tervezett szolgálati ideje alatt a típus!

    Akiket már túlélt azok közül, amelyeket egyértelműen, vagy végső soron váltótípusnak szántak:

    - B-70 Valkyrie (végül nem rendszeresítették, így a B-52 üzemeltetése szükségesnek bizonyult)
    - B-1 Lancer (a programot folyamatosan hátráltatta a szükségességéről szóló vita, miközben a B-52 tovább üzemeltetése gazdaságosnak bizonyult)
    - B-2 Spirit (a hidegháború végén a gyártását leállították így a B-52 tovább üzemeltetése gazdaságosnak és szükségesnek bizonyult)

    Csak érzékeltetés képpen, 2097-ben ezt fogja jelenteni a B-52 korban:

    HMS Dreadnought ironclad, amit 1875-ben bocsájtottak vízre:
    [​IMG]

    El tudnánk képzelni ezt ma cirkálórakéta hordozónak? A USS Iowa-t se tudják már!
    Mint Fidel Castrált és az őt kinyírni akaró amerikai elnökök.
  • blogen
    Az új hajtóművekkel 2097-ig kitolják a B-52-es gépek szolgálati idejét a tervek szerint. Ez alapján akár a most még csak fejlesztés szintjén létező B-21-es bombázókat is túlélhetik simán a 145, azaz száznegyvenöt éves tervezett szolgálati ideje alatt a típus!

    Akiket már túlélt azok közül, amelyeket egyértelműen, vagy végső soron váltótípusnak szántak:

    - B-70 Valkyrie (végül nem rendszeresítették, így a B-52 üzemeltetése szükségesnek bizonyult)
    - B-1 Lancer (a programot folyamatosan hátráltatta a szükségességéről szóló vita, miközben a B-52 tovább üzemeltetése gazdaságosnak bizonyult)
    - B-2 Spirit (a hidegháború végén a gyártását leállították így a B-52 tovább üzemeltetése gazdaságosnak és szükségesnek bizonyult)

    Csak érzékeltetés képpen, 2097-ben ezt fogja jelenteni a B-52 korban:

    HMS Dreadnought ironclad, amit 1875-ben bocsájtottak vízre:
    [​IMG]

    El tudnánk képzelni ezt ma cirkálórakéta hordozónak? A USS Iowa-t se tudják már!
    Öööö, te PR/marketing cikkekből vezeted le ezt a 2097-et? Én nem látok semmiféle USAF kijelentés. Ennyire senki nem tervez és lát előre.
    https://blog.geaviation.com/technol...-for-the-u-s-air-force-to-re-engine-the-b-52/
  • aquarell
    Hosszabb ideig lesz szolgâlatban a B-52 mint a „Victory“.Ki gondolnâ ezt?
    Ezt nem igazán vágon. A HMS Vicotry 1765-ben került szolgálatba és 1830-ban már gyakorlatilag olyan állapotban volt, hogy szét akarták bontani és a használható dolgokat újrahasznosítani. A B-52 már most tovább szolgált, mint a Victory, ha nem csak a B-52H 1961-2020 időtartamot nézed, hanem mondjuk azért a már maihoz hasonló B-52D-t is. És ez végig első vonalbeli szolgálat.
  • molnibalage
    Ezt nem igazán vágon. A HMS Vicotry 1765-ben került szolgálatba és 1830-ban már gyakorlatilag olyan állapotban volt, hogy szét akarták bontani és a használható dolgokat újrahasznosítani. A B-52 már most tovább szolgált, mint a Victory, ha nem csak a B-52H 1961-2020 időtartamot nézed, hanem mondjuk azért a már maihoz hasonló B-52D-t is. És ez végig első vonalbeli szolgálat.
    Megfogadom a közmondâst: Egy mernökkel vitatkozni olyan, mint egy disznóval hemperegni a dagonyâban. Rájössz, hogy mèg élvezi is. :). :)
  • molnibalage
    Ezt nem igazán vágon. A HMS Vicotry 1765-ben került szolgálatba és 1830-ban már gyakorlatilag olyan állapotban volt, hogy szét akarták bontani és a használható dolgokat újrahasznosítani. A B-52 már most tovább szolgált, mint a Victory, ha nem csak a B-52H 1961-2020 időtartamot nézed, hanem mondjuk azért a már maihoz hasonló B-52D-t is. És ez végig első vonalbeli szolgálat.
    Meg mindig szolgálatban van a Victory!
  • dudi
    Meg mindig szolgálatban van a Victory!
    Abban igaza van Molninak, hogy almát körtével esete. A Victory tényleges szolgálata aktív, harci egységként nem volt kimagaslóan nagy. Ellenben a B-52 a mai napig éles bevetéseket repül, ráadásul teszi ezt mint roppant nagy tűzerejű platform.
    De nézhetjük más oldalról is, a Victory valószínűleg 2097-ben is szolgálatban lesz. :D
  • dudi
    Meg mindig szolgálatban van a Victory!
    Igen, mint múzeumhajó. :) Ezért aki látni akarja, annak el kell hozzá zarándokolni, és elég messze van sajnos. :( Ellenben a B-52 az "helybe" jött Ostravába, így élőben csodálhattam meg a földön is, meg repülés közben is! :):D:hadonaszos:
  • emel
    Igen, mint múzeumhajó. :) Ezért aki látni akarja, annak el kell hozzá zarándokolni, és elég messze van sajnos. :( Ellenben a B-52 az "helybe" jött Ostravába, így élőben csodálhattam meg a földön is, meg repülés közben is! :):D:hadonaszos:
    Egyébként a vicc, hogy tényleg "szolgálatban" van még, szerepel a Royal Navy aktív hajóinak listáján, nincs kivonva, tartalékba helyezve, törölve a regiszterből. Ugyanilyen Amerikában a USS Constitution fregatt, az is szerepel a Navy aktív hajói között. :D
  • arbalest
    Egyébként a vicc, hogy tényleg "szolgálatban" van még, szerepel a Royal Navy aktív hajóinak listáján, nincs kivonva, tartalékba helyezve, törölve a regiszterből. Ugyanilyen Amerikában a USS Constitution fregatt, az is szerepel a Navy aktív hajói között. :D
    Mint ahogy az Aurora is Szentpéterváron. Persze ha fel nem újították volna pár éve, már helyben elsüllyedt volna az is a Néván.

Ugrás a fórum topichoz