Teljesen váratlanul képek kerültek fel az internetre az egyelőre csak Model 400 jelzéssel illetett típusról, mellyel a T-X tenderen kíván győzedelmeskedni az amerikai vállalat.
Augusztus 20-án bombaként robbant a hír: képeken a Northrop Grumman új sugárhajtású kiképzőgépe. A N400NT lajstromjelű repülőeszközt a Scaled Composites gyártotta le megbízás alapján, továbbá a repülési tesztek egy részét is ők végzik majd. A GE Aviation F404-102D erőforrásokkal ellátott, a F-5/T-38 gépekhez eléggé hajazó prototípus a képek tanulsága alapján gurulópróbákat végzett a kaliforniai Mojave-sivatagban kialakított repülőtéren.
A 2015 márciusában elindított T-X tender keretében a szuperszonikus T-38C Talon típusú sugárhajtású kiképzőgépek leváltására keresnek olyan típust, mely megfelelő módon képes elvégezni a pilóták képzését az elkövetkezendő 40 évben. Az előzetes darabszámok szerint 350 gép megrendelése biztos, de valószínű, hogy ez a szám tovább fog növekedni. Már csak azért is, mert a korábbi hírek szerint az F-16C agresszorok váltótípusaként is emlegetik a típust.
Az óriási üzletről egyik gyártó sem akar lemaradni, az új típussal induló Northrop Grumman csapata, a szintén új típussal előrukkoló Boeing/Saab, valamint a Korea Aerospace Industries és Lockheed Martin alkotta páros sem, mely (egyelőre) a T-50 Golden Eagle felpiszkált változatával, a a T-50 T-X jelzésű masinával pályázik, de a Lockheed Martin emellett egy új konstrukción is dolgozik. Emellett bejelentkezett még a megmérettetésre a Raytheonnal társuló Alenia Aermacchi is a T-100-assal (mely az M-346 Master “amerikanizált” változata) és gondolkodik az induláson a Textron AirLand is. Továbbá korábban az is felmerült, hogy a kínaiak is versenybe szállnának a US Aerospace segítségével.