Vezetői szinteken komoly sakkparti megy a pénzügyek terén, mely az F-35A darabszámának növelésére is hatással lehet.
Ahogy arról a legfrissebb Hírhalomban is beszámoltunk, az Obama adminisztráció megnyitott az utat az izraeli KC-46 üzlet előtt, azonban koránt sem biztos, hogy a közel-keleti állam be is vásárol a típusból, ugyanis komoly pénzügyi dilemma meg a védelmi minisztériumban a KC-46-osok beszerzésének kárára.
A tétovázás oka az F-35 Lightning II, melyből újabb példányokat szereznének be a védelmi büdzsé kárára. Az Izraeli Légierő eddig 16 darab Villámot rendelt (az első példányt már idén átvehetik) további 17 gépre vonatkozó opcióval, de a végleges darabszámot – több lépcsőben – akár 75 darabra is növelhetik.
Természetesen az extra vadászbombázókra szánt pénzt elő kell teremteni valahonnan, a fő megtakarítási forrást keresve az első számú célpont a tankerflotta modernizációs programját jelölték meg, ahol az öreg KC-707-esek korszerűsítése mellett Izrael keresi a váltótípust is. A közelmúlt eseményeit tekintve a KC-46A Pegasus tűnt abszolút befutónak, de a legfrissebb hírek szerint elképzelhető, hogy lemondanak a vadiúj légi-utántöltő repülőgépekről, ehelyett használt utasszállítókból átalakított tankereket vásárolhatnak. Átmeneti megoldásként az is megeshet, hogy a 2013-ban pedzegetett lízing-konstrukció valósul meg.
Izrael minden évben jelentős katonai segélyt kap az Amerikai Egyesült Államoktól, a közel-keleti állam ebből fedezi komoly haderejének fenntartását. Az eddig sem alacsony összeget az Obama-adminisztráció további 1 milliárd dollárral emelheti, így éves szinten 4,1 milliárd dollárral gazdálkodhat az izraeli védelmi költségvetés.