Az ukrán állami repülőgép-gyártó vállalat, az Antonov megkezdte az erősebb hajtóművekkel ellátott An-178 katonai szállítógép tesztelését.
Február 5-én új, megnövelt tolóerejű hajtóművel a szárnya alatt emelkedett a levegőbe az An-178-as egyik prototípusa. Az Ivcsenko-Progressz által, a Motor-Szics vállalattal kooperációban fejlesztett, D-436-148FM jelzésű erőforrás kifejezetten az An-148-as típuscsalád katonai változatához készült, felszállóteljesítményen 7010 kilogrammnyi tolóerő leadására képes, szemben az alapváltozat 6570 kilogrammnyi erejével.
A nagyobb tolóerőt nagyobb átmérőjű ventilátorfokozattal sikerült elérni, ennek köszönhetően egységnyi idő alatt több levegő áramlik át a hajtóművön. Az erőforrás ráadásul nem csak izmosodott, hanem halkabb is lett, továbbfejlesztett zajcsökkentő rendszert kapott.
Az An-178-ast az olasz Alenia C-27J Spartan, a spanyol EADS CASA C-295, az amerikai Lockheed Martin C-130J Super Hercules, a brazil EMBRAER KC-390, valamint az orosz Iljusin Il-214 típusok közvetlen riválisának szánják. A Progress D-436-148FM hajtóművekkel ellátott, 18 tonna hasznos terhelésű gépet az An-148 típusú regionális utasszállító repülőgép nyújtott törzsű, An-158 jelzésű verziójából alakították ki. A 20-25 millió dolláros listaárú gép előkészítetlen terepről is képes üzemelni, az ukrán gyártó 200 példány eladásával számol.