|

Újabb sikeres teszten van túl a KC-46A

Sikeresen tesztelték az Amerikai Egyesült Államok legújabb tankere, a Boeing KC-46A ‘Pegasus’ hajlékonycsöves töltőrendszerét.

Február 10-én egy F/A-18 Hornet közreműködésével sikeres száraz összekapcsolódásokat és nedves utántöltéseket hajtottak végre a Boeing KC-46A ‘Pegasus’ tanker hajlékonycsöves/kosaras utántöltő rendszerével. A több mint 4 órán át tartó teszt során 20.000 láb (6100 méter) magasan hajtották végre az összekapcsolódásokat. A hajlékonycsöves rendszer teljesítménye 400 gallon/perc (1500 liter/perc), míg a januárban tesztelt merevcsöves rendszeré 1200 gallon (4500 liter) percenként.

Fotó: John Parker, Boeing

Fotó: John Parker, Boeing ,

A Boeing 2011-ben nyerte el a fordulatos KC-X tendert, mellyel 179 darab KC-46A többfeladatú légiutántöltő repülőgépet szállíthat az USAF számára a KC-135 Stratotanker leváltására (ebből 18 példányt 2017-ig kell átadnia). A 4.4 milliárd dolláros, fix áras kontraktus értelmében a szerződéses összegen felüli költségeket a Boeingnak kell állnia, így azt a 272 millió dolláros csúszást is, amit a hibás kábelezés és a kényszerű áttervezése okozott.

A KC-46A és az alapjául szolgáló B767-2C “érdekes állatfaj”, ugyanis a Boeing nem egy szokványos B767-est kínált az USAF számára, hanem “legóztak” egy kicsit: a gép törzse a B767-200ER-től érkezik, a szárnyakat a B767-300-tól kölcsönözték, a vezérsíkok a B767-400ER-ről származnak, míg a legmodernebb avionikát a Boeing 787 Dreamliner szolgáltatja.

A Boeing az engedélyeztetési eljáráshoz 4 darab prototípust készít, melyből 2 darab (az első és harmadik) lesz B767-2C jelzésű példány, amikkel a polgári hatósági engedélyekhez szükséges teszteket végzik, míg a másik két gép (a második és negyedik példány) teljes értékű KC-46A lesz az USAF által felállított követelményrendszer teljesítéséhez. A B767-2C-k is megkapják majd utólag a katonai fedélzeti rendszereket.