|

Németország szállítóhelikoptert választ

Németország lecserélné kiöregedő félben lévő Sikorsky CH-53G/GA/GS Sea Stallion típusú nehéz szállítóhelikoptereit, a váltótípust két jelentkező közül választják ki.

Az európai állam hadereje több lehetőséget is megvizsgált, végül úgy döntöttek, hogy egy új, európai helikopter kifejlesztése helyett egy már létező forgószárnyast vásároltnak. A németek által támasztott követelményeknek két típus felel meg: a Boeing CH-47F Chinook és a Sikorsky CH-53K King Stallion.

Ami az ütemtervet illeti: egy éven belül kiírják a tendert és bekérik a gyártók ajánlatait, a győztessel 2018-ig szeretnének leszerződni, míg az első gépek szállítását 2022-re tervezik. A pontos beszerzendő darabszámot nem állapították még meg, de minden bizonnyal arányban lesz a mostani géppark méretével.

A Heer egyik CH-53GS helikoptere

A Heer egyik CH-53GS helikoptere ,

A történelem amúgy ismétli önmagát, Németország 1966-ban szintén a nevezett két típus közül választott, persze az akkor elérhető verziókból kívánt beszerezni 133 darabot. Végül 1968-ban a Sea Stallionra esett a választás, melyből aztán 110 darabot állítottak hadrendbe CH-53G típusjellel. A gépek a VFW-Fokker speyeri üzemében készültek liszensz alapján. A gépeket a Eurocopter (ma Airbus Helicopters) németországi leányvállalata modernizálta a 2000-es évek elején, üzemidő-hosszabbítást követően akár 2030-ig is szolgálatban maradhatnak. A Flightglobal adatbázisa szerint jelenleg már csak 81 darab van aktív szolgálatban.

Amúgy a mostani beszerzésnél is megvizsgálták a liszenszgyártásnak, illetve az összeszerelősor létesítésének lehetőségét, de arra jutottak, hogy ekkora darabszám esetén ma már nem lenne gazdaságos választás.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.