Németország lecserélné kiöregedő félben lévő Sikorsky CH-53G/GA/GS Sea Stallion típusú nehéz szállítóhelikoptereit, a váltótípust két jelentkező közül választják ki.
Az európai állam hadereje több lehetőséget is megvizsgált, végül úgy döntöttek, hogy egy új, európai helikopter kifejlesztése helyett egy már létező forgószárnyast vásároltnak. A németek által támasztott követelményeknek két típus felel meg: a Boeing CH-47F Chinook és a Sikorsky CH-53K King Stallion.
Ami az ütemtervet illeti: egy éven belül kiírják a tendert és bekérik a gyártók ajánlatait, a győztessel 2018-ig szeretnének leszerződni, míg az első gépek szállítását 2022-re tervezik. A pontos beszerzendő darabszámot nem állapították még meg, de minden bizonnyal arányban lesz a mostani géppark méretével.
A történelem amúgy ismétli önmagát, Németország 1966-ban szintén a nevezett két típus közül választott, persze az akkor elérhető verziókból kívánt beszerezni 133 darabot. Végül 1968-ban a Sea Stallionra esett a választás, melyből aztán 110 darabot állítottak hadrendbe CH-53G típusjellel. A gépek a VFW-Fokker speyeri üzemében készültek liszensz alapján. A gépeket a Eurocopter (ma Airbus Helicopters) németországi leányvállalata modernizálta a 2000-es évek elején, üzemidő-hosszabbítást követően akár 2030-ig is szolgálatban maradhatnak. A Flightglobal adatbázisa szerint jelenleg már csak 81 darab van aktív szolgálatban.
Amúgy a mostani beszerzésnél is megvizsgálták a liszenszgyártásnak, illetve az összeszerelősor létesítésének lehetőségét, de arra jutottak, hogy ekkora darabszám esetén ma már nem lenne gazdaságos választás.