A Varta és Dozor-B névre hallgató, 4×4 kerékképletű eszközök közül csak az előbbi tekinthető újdonságnak, utóbbi azonban már elmondhatja magáról, hogy sikerrel teljesítette az állami teszteket és készen áll a rendszerbe állításra.
A rendőrség és különleges alakulatok számára kifejlesztett Varta egy Ukrajnában rendezett kiállításon mutatta meg magát a nagyérdeműnek, ám túl sok információt nem tettek közzé képességeit illetően.
De amit igen, az az, hogy 120 km/h végsebességre képes és maximum 800 kilométeres hatótávval rendelkezik. Felépítménye továbbá robbanás és „lövedékálló”, aminek mélyebb részletei nem ismertek.
A 360 fokos látószöget biztosító torony egy 7,62 vagy 12,7 milliméteres géppuskával vagy egy 40 milliméteres automata gránátvetővel szerelhető fel, kialakítását tekintve pedig minden irányból védelmet kínál a lövésznek.
A Dozor-B hasonló sebességre képes, hatótávolsága a megadott adatok alapján műúton 700 km. Rendvédelemre szánt társával együtt ezt is terepjáró képességekkel vértezték fel, melynek köszönhetően fél méter magas akadályok leküzdésére képes, 24 fokos maximális dőlésszöggel.
A Dozor-B ellenáll a 30 méterről kilőtt páncéltörő lövedéknek és az 50 méteren belül felrobbanó 150 milliméteres „IED” hatásának. A bent ülők védelme érdekében továbbá ellátták egy úgynevezett repeszképződést gátló kevlár védelemmel is.
A Varta megoldásától eltérően a Dozor-B fel van szerelve egy távirányítású NSVT 12.7 milliméteres nehézgéppuskával, kiegészítve egy hőképalkotó és egy „hagyományos” kamerával, valamint lézeres távolságmérővel. A gyártó elmondása alapján így az ellenséges gyalogság és könnyen páncélozott járművek mellett akár légi célok ellen is bevethető.
A Varta esetében az első tíz jármű szállítását 2015 végéig kívánják megvalósítani, míg a Dozor-B 2013 óta húzódó kálváriája talán a közeljövőben így véget fog érni.