Az Argentin Légierő maréknyi aktív Dassault Mirage vadászgépe ugyan még november végéig szolgálatban áll, a légierő részéről azonban már a múlt héten, a haderőnem létrejöttének 103. évfordulójával egybekötve, formálisan elbúcsúztatták az egykori géppark maradékát.
A Flight Global 2015-ös adatbázisa alapján a Fuerza Aérea Argentina gépparkjában 6 db Mirage IIIEA és 4 db Mirage 5MPA található, melyet a Mirage 5 izraeli változata, az IAI Nesher egészít ki 4 géppel. Hogy ezen gépmennyiségből mennyi is a ténylegesen levegőbe emelhető, az kérdéses, ám egyes információs források alapján a még repképes Mirage-ok is csak erős korlátozásokkal, csak nappali fényviszonyok közepette bevethetőek elektronikai jellegű problémáik miatt.
A jelenleg is gazdasági nehézségekkel küzdő dél-amerikai ország már évek óta próbálja kissé ráncba szedni erősen leromlott képességű légierejét – a Mirage-ok utódlása vonalán 5 évvel ezelőtt spanyol Mirage F1-esek kerültek szóba, amiket végül elutasított Buenos Aires és inkább jordán gépekkel kezdett szemezni. Végül ezekből sem lett semmi és 2013-ban ismét előtérbe került a spanyol F1M ajánlat. A Saab brazíliai győzelme után felmerült az is, hogy Argentina is bevásárolna 24 JAS-39E/F vadászbombázót a létesítendő brazil gyártósorról – természetesen az argentínok ellenlábasai, a Gripenben sok mindennel jelen levő angolok gyorsan elintézték, hogy erről szó se lehessen.
A legújabb elképzelés a kínai vadászbombázók, konkrétabban az egyszerűbb és olcsóbb JF-17, illetve a Kína által is rendszeresített, komolyabb szintet képviselő J-10. Ezen lehetőség idén tavaszi belenegetés e óta újabb információk nagyon nincsenek és ezen kérdés megoldása már vélhetően a decemberben távozó kormány utódjának feladata lesz.