A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve
2017-től üzemelhetnek először külföldön az Amerikai Haderő F-35-ös vadászbombázói. Az Amerikai Tengerészgyalogság főparancsnok helyettese, Jon Davis altábornagy júlis 8-án újságíróknak számolt be a hírről, hogy két év múlva a VMFA-121 század 10 F-35B-vel az iwakuni tengerészgyalogos bázisra települ. Az egység összesen 16 példányt kap az ötödik generációs típusból, a fennmaradó 6 gépük egy LHD fedélzetére települve hajózik ki a tengerre.
A Fülöp-szigetek reaktiválja az egyik katonai bázisát, melyet korábban az Amerikai Haditengerészet egységei használtak Subic Bay-ben. A Dél-Koreától rendelt 12 FA-50HP kiképzőgép mind ide kerül, az 5. vadászezred irányítása alá. A bázist 23 év után veszik újra használatba, a légierőn kívül a haditengerészet is használatba kívánja venni.
Nyilvánosságra kerültek az Indiai Haditengerészet igényei a második új építésű repülőgép-hordozóval szemben. A tengerészet vezetői 4 hajógyártót kerestek meg, ezek az amerikai Lockheed Martin, a brit BAE Systems, a francia DCNS és az orosz Rosoboronexport. A hajót 65 000 tonnásra tervezik, hosszát pedig 300 méterben határozták meg. Ami a képességeit illeti, 30-35 harci gépet és 20 helikoptert kell a fedélzetére vennie és üzemeltetnie. A repülőgépek indítási metódusa is változik, síugró sánc helyett katapult beépítését kérték. Ez valószínűleg gőzkatapult lesz, de opcióként megemlítették az elektromágneses EMALS alkalmazását is. Mindezekből tudható, hogy a hajóra már nem a MiG-29K/Kub gépeket szánják, hanem az addigra elkészülő T-50 PAK FA indiai változatát, esetleg a Tejas hajófedélzeti variánsát, ha megvalósul. A hajó maximális sebességét 30 csomóban, azaz 56 km/h-ban határozták meg, arról azonban nem tudni semmit, hogy nukleáris, hagyományos dízel, esetleg gázturbinás meghajtást képzelnek el.
—
A Brit Királyi Légierő második RC-135V/W Rivet Joint-ának augusztusban kell megérkeznie a szigetországba. A felderítőgép azonban nem sokat fog időzni új otthonában, szinte azonnal továbbküldik a Közel-Keletre, hogy segítse az Iszlám Állam elleni harcokat.
—
Új szabályzatot hozott az Amerikai Tengerészgyalogság a teljes MV-22B flottára vonatkozóan. A gépek eddig 60 másodpercet lebeghettek poros levegőben, ám a pilótáknak általában 10 másodperc is elég volt a leszálláshoz. Május 17-én Hawaiion azonban történt egy baleset, melyben a pilóta egy helyben tartotta a gépet a poros levegőben, és 45 másodperc után a a bal hajtómű teljesítménye hirtelen leesett, majd a gép lezuhant. A vizsgálat azt állapította meg, hogy a Rolls-Royce AE 1107C a túl sok beszívott szennyeződés miatt mondta fel a szolgálatot, így változtattak az eddigi szabályzaton: 60 másodperc helyett 30 másodpercig lebeghetnek csak a pilóták, ennyi idő alatt le kell szállni a géppel.
Az baleset helyszínén készült videó:
2 évvel ezelőtti esett miatt került nyomás alá David Cameron az Egyesült Királyság miniszterelnöke. 2013-ban a Brit Parlament Alsóháza úgy határozott, hogy nem vesznek részt a szíriai bombázásokban, ennek ellenére kb. 20 katona, akik a Royal Air Force állományába tartoznak – köztük pilóták – részt vettek az akcióban az Amerikai és Kanadai Haderők kötelékében. A miniszterelnöknek most magyarázkodnia kell az esetet illetően, és a nyomozás is megkezdődött, hogy kiderítsék, ez hogyan történhetett meg.
—
Nagy Britanniában beleegyeztek, hogy Szaúd Arábia kapja meg a legújabb Paveway IV-es bombákat. A gyártósoron jelenleg lévő fegyverek eredetileg a Brit Királyi Légierőhöz kerülnének, de figyelembe véve a Szaúdi Királyi Légierő jelenlegi igényét a bombák iránt, az elkészült példányok egyenesen az arab országba kerülnek. A szaúdiaknak nagy szükségük van a fegyverekre, hisz az Iszlám Állam elleni bevetések során rohamosan fogy a raktárakban felhalmozott készlet.
A Raytheon fejlesztői új technológiát próbálnak ki a fegyvergyártásnál, mégpedig a civil körökben már használt 3D nyomtatást. A kutatók egy irányított fegyver legtöbb alkatrészét már képesek voltak előállítani a módszerrel, köztük a rakéta hajtóművet, a vezérsíkokat, az irányítórendszer részeit, stb.
Egy kép került fel az internetre, melyen az Egyiptomi Légierő eddig elkészült 3 Rafale vadászbombázója látható egy kötelékben repülve. Ismert, hogy az afrikai ország februárban 24 példány beszerzéséről írt alá szerződést, erről bővebben itt olvashatnak.
Hamarosan kézhez kapja első két Szu-35Sz vadászbombázóját az Orosz Légierő, melyek vélhetően a 22. vadász ezredhez kerülnek. A két példányról Marina Lystseva, a híres orosz haditechnikai fotós készített képeket komszomolszki repülőgépgyártó üzemnél.
Befejeződtek az Eurofighter Typhoon és a Storm Shadow közös földi tesztjei, így megnyílt az út a légi próbák megkezdése előtt. A kísérletsorozatot párhuzamosan hajtotta végre az Alenia Aermacchi Olaszországban Turin-Caselle-ben, és a BAE Systems Nagy Britanniában Warton-ban. Először a fegyver és a gép elektromágneses kompatibilitását vizsgálták, utána pedig lézeres berendezés segítségével szimulálták hogy a leoldás pillanatában milyen irányvektorral távolodik a cirkálórakéta a hordozógéptől.