A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
—
Első alkalommal láthatunk Legion POD-ot egy F-16-oson. A konténer egy beépített infravörös képalkotó rendszert tartalmaz, mellyel a radar használata nélkül is felderíthetők és azonosíthatók a légi célok. A Lockheed martin elmondása szerint az F-16-os nem igényel semmilyen szoftveres vagy hardveres módosítást az integrálás során. A Fighting Falcon mellett az F-15C-hez is ajánlják az eszközt, utóbbihoz várják az USAF megrendelését.
270 millió svéd korona (kb. 32,09 millió dollár) értékben kapott megrendelést a Saab az RBS70 légvédelmi rendszerre. A vásárló kilétét nem hozták nyilvánosságra, a csomag tartalma a tartozékokkal és a kiképzéssel egész ki.
—
Új elektronikai önvédelmi rendszert kaphatnak az UH-1Y forgószárnyasok. A berendezést egy konténerben helyezik el, melyet a helikopter az egyik oldalán hordozhatja. A fejlesztést a HX-21 nevű vállalat végzi, az első tesztrepülésre június 8-án került sor.
Dél-Korea után újabb megrendelést zsebelt be az Airbus az A330 tanker változatára, Ausztrália bővíti flottáját 2 géppel. Az új KC-30-asok 2018-ban érkeznek az Ausztrál Királyi Légierő Amberly bázisára. A vásárlással, mely 408 millió dollárjába kerül az ausztrál adófizetőknek, 7 gépesre bővül a kontinensállam utántöltő flottája.
—
A Zsukovszkij légibázison tesztelik a Szu-35Sz földi célok elleni kapacitását. Korábban már felkerültek a világhálóra képek az egyik példányról, ahogy 3 KAB-1500L lézeres irányítású bombával repül, ezt most kiegészítették 6 FAB-500 M-62 500 kg-os „buta” bombávala a szárnyak és a törzs alatti pilonokon. Mindez kiegészítve a szárnyvégi R-73-asokkal már jócskán 7500 kg feletti terhelést jelent.
Az orosz Rádió-Elektronikus Technológiai Konszern (Radio-Electronic Technologies Concern – KRET) egy új, a Tu-160 nehézbombázóhoz szánz navigációs rendszeren dolgozik. A berendezés a csillagok alapján határozza majd meg a repülőgép helyzetét. Az ANS-2009-es ha beválik, a Tu-160 mellett a PAK-DA felszerelésében is ott lesz.
—
A Svéd Haderő felső vezetője, Sverker Goransson nyilatkozott az Orosz Légierő egyre gyakoribb határhoz közeli repüléseiről. Elmondásra szerint a pilóták nagyon agresszíven viselkednek, és nem tartják be a különböző nemzetek katonai gépeinek találkozásakor fennálló szabályzatot: ha a svéd vadászok elfogják őket, az orosz gépek megbontják a formációt, veszélyesen közel repülnek és egy alkalommal infracsapdákat is szórtak, melyek majdnem eltalálták a Gripeneket.
—
Az Indiai Légierő repülőgép hiánya ideiglenesen tovább csökken az idén, ugyanis döntés született két MiG-27 és egy MiG-21 század feloszlatásáról. Ez háromszor 18 harci gépet jelent, ezeket egy új Szu-30MKI század felállításával pótolják.
—
Lakónegyedre zuhant az Indonéz Légierő egyik C-130B Herculese. A szörnyű balesetre június utolsó napján került sor Medanban, Indonézia egyik legnagyobb városában. A szállítógép fedélzetén 113-an tartózkodtak, közülük vélhetően mindenki az életét vesztette, továbbá a lakóházakban is sokan tartózkodtak a helyi idő szerint délelőtt 11:48-kor bekövetkező baleset idejében. A szemtanúk úgy nyilatkoztak, a becsapódás előtt egy robbanást láttak a gép fedélzetén. A baleset óta eltelt napokban megszólalt a légierő vezetője, Agus Supriatna vezérezredes: az eddigi adatok alapján a gép hajtóműhiba miatt zuhant le.
—
A világ másik felén, Argentínában sem úszták meg a június végét baleset nélkül, lezuhant a légierő egyik EMB-312 Tucano kiképzőgépe. A balesetre június 29-én került sor Arroyito városához közel, a pilóta a gépben vesztette életét.
A Bangladesi Légierő is veszteséget könyvelhetett el ugyan azon a napon, egyik F-7-es vadászgépük zuhant a Bengáli-öbölbe helyi idő szerint délelőtt 11:20-kor. A roncsokat megtalálták, a pilóta azonban egyelőre nem került elő.
—
Átvette első C-27J Spartan gépét az Ausztrál Királyi Légierő. A könnyű szállítógép június 30-án érkezett meg a Richmond légibázisra, az átvételi ceremóniát egybekötötték a reptér megalapításának 90. évfordulója alkalmából tartott megemlékezéssel.
Árokba hajtott Thai Királyi Légierő egyik F-16-osa június 24-én. A gép a hajtómű beindítása után megindult, és 100 méter haladt akaratlanul. A pilóta katapultált és megúszta az esetet, a gép pedig az egyik árokban kötött ki.
A Kamov gyártó jelentései szerint júliusban vagy augusztusban Algériában tartanak képességbemutatót a Ka-52 Aligator harci helikopterrel, és potenciális megrendelőként tekintenek az afrikai országra.
Június 23-án kapták meg tiszti rangjukat az Izraeli Légierő 170. ezredének tanulói. A csoport azért különleges, mert ők az elsők a zsidó állam légierejében, akik megkapták a kiképzést az M-346 Master kiképzőgépre.
—
44 órás repülésen vett részt az Amerikai Légierő 96. bombázó századának két személyzete. A két B-52H június 30-án szállt fel a Louisiana-i Barksdale légibázisról, majd repült Ausztrália fölé, hogy megszórják Delamere lőteret bombáikkal. A küldetés természetesen a Barksdale légibázison végződött, a két gép több mint 44 órát tartózkodott a levegőben egyhuzamban.
—
Érdekes képek kerültek nyilvánosságra néhány napja: a fotók a Szaúdi Királyi Légierő legújabb büszkeségét, egy F-15SA-t ábrázolják, nem kevesebb, mint 16 légiharc rakétával a gép pilonjain. Az elképesztő mennyiség a következőképpen jön össze: az illeszkedő póttartályok alján egymás mögött 2-2 AIM-120-as található, a szárnyak alatti belső pilonok oldalsó indítósínjeire 2-2 AIM-9X került. A pilonok alján, ahova hagyományosan a 600 gallonos pótosokat függesztik egy új fejlesztésű dupla indítósín látható, ezeken szintén 2-2 AIM-120-as helyezkedik el, és emellett a gépre felszerelték a szárnyak alatti külső pilonokat is, melyekre szintén dupla sínek kerültek, egyenként 2 Sidewinderrel.