Bár sokáig az volt az USAF álláspontja, hogy utód nélkül vonják ki a híres/hírhedt A-10-est és feladatait az F-35-ös veszi át, a legfrissebb hírek szerint mégis terveznek légitámogatásra (CAS) specializált harcigépet rendszeresíteni.
A Fairchild A-10 Thunderbolt II esetleges kivonása hosszú ideje napirenden van, de a legendás repülőgép mind a mai napig megúszta a nyugdíjat. Volt már szó élettartam-hosszabbításról, végleges kivonásról és lekonzerválásról is, de a típus sorsa továbbra is tisztázatlan.
Az USAF a hírek szerint 4.2 milliárd dollárt nyerne a típus kivonásával az elkövetkezendő 5 évben, de a típus kivonásának ellenzői továbbra sem tudnak beletörődni a helyzetbe, hangoztatván, hogy az A-10-es nyugdíjazásával a harcoló katonák védelme csökken.
A legfrissebb hírek szerint egy márciusi légi hadviseléssel foglalkozó konferencián újra napirendre kerül az A-10-esek kivonásának kérdése és annak alternatívái. Hawk Carlisle tábornok az Air Combat Command (‘légiharc-parancsnokság’) feje elmondta, gondolkodnak az A-10-es leváltásán, de helyette egy szintén CAS-feladatokra kihegyezett típust rendszeresítenének. Az nem derült ki, hogy pontosan hogyan gondolták, az új típus hadrendbe állásáig rendszerben tartanák-e az A-10-eseket vagy lenne egy átmeneti, ideiglenes képességcsökkenéssel fűszerezett időszak.
Felmerült egyébként az A-10-esek kivonása helyett más típusok nyirbálása is. Számítások szerint a Varacskos disznók nyugdíjazásával egyenértékű spórolás realizálható a teljes B-1B flotta, vagy 350 F-16 kivonásával. Utóbbi az aktuális gépparknak nagyjából a harmada egyébként.