Közel három éve, hogy eredményt hirdettek az MMRCA-tenderen, de a 126 gépes megrendelést bezsebelő Dassault Aviation azóta sem tudta elérni, hogy véglegesítsék a szerződést.
A közelmúltban Manohar Parrikar védelmi miniszter közölte, „komplikációk” akadtak a tárgyalások során, a francia fél vonakodik teljesíteni bizonyos kötelezettségeket, melyek a pályázat követelményeiben eleve szerepeltek. Sajnos a miniszter nem fejtette ki, mik az akadályozó tényezők. (A Business Standard értesülései szerint a Dassault Aviationnek az nem tetszik, hogy csakis az állami tulajdonban lévő HAL /Hindustan Aeronautics Ltd/ vállalattal köthetnének licenszgyártási szerződést, inkább a Reliance Industriest preferálnák.)
December elején a francia védelmi miniszter, Jean-Yves Le Drian Indiában járt, ahol kollégájának illetékesebb tárgyalópartnereket ígért 2015-re. Szintén a tárgyalások felgyorsítását ígérte az indiai fél.
Az ázsiai ország védelmi erőinek vezetése azonban „B-tervvel” is készül, ugyanis vizsgálják annak a lehetőségét, hogy a Rafale beszerzése és helyi gyártásának megszervezése helyett további Szu-30MKI gyártásához vásárolnának liceszjogot Oroszországtól, így gépenként 59.66 millió dollárból kijönnének, ami Parrikar közlése szerint kevesebb, mint a fele a Rafale-üzlet egy gépre vetített összegének.
Amennyiben így történne, bejöhet a Saab jóslata, hogy a középső méretkategóriát kihagyva növelik a kisebb és nagyobb kategóriában beszerzendő gépek számát.