HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Nem csak a helyi zavargások hátráltatják az Iraki Légierő újbóli szuperszonikus gépekkel való ellátását, a pilótaképzés is akadozik. Az F-16-osok segítséget jelenthetnének a helyi erőknek a szunniták elleni harcokban, ám egyelőre egyetlen iraki pilótának sem sikerült levizsgáznia a típusra. Ugyan a repülés már nem okoz problémát, de a harceljárások elsajátítása még nem sikerült megfelelően a növendékeknek. A harcokban nagy segítséget jelentene a Hellfire rakéták bevetése, ám hiába szállították már le 400 darabot a fegyverből az amerikaiak, amíg az F-16-osok nem érik el a bevethetőségi szintet, csupán 2 Cessna képes azok bevetésére.
—
Szintén Irakhoz köthető, hogy egy 7,85 millió dolláros szerződés keretében újabb Beechcraft King Air 350ER gépet vásárolnak Amerikából. A típust már üzemeltetik felderítő szerepkörben, 2008-ban kötöttek szerződést 6 példány leszállítására, ezért pedig 10,5 millió dollárt fizettek a gyártónak. A gépeket egyébként az L-3 Wescam MX-15i kupolába szerelt felderítőrendszerével valamint a GA-ASI Lynx Block 30E szintetikus apertúrájú radarral szerelik fel.
A második 25 példányos szériát is megrendelte az E-2D Advanced Hawk légtérellenőrzőből az Amerikai Haditengerészet. A szerződés értéke 3,6 milliárd dollár, teljesítése után 50-re nő a US Navy-nél a típusból üzemeltetett gépek száma.
200 millió dolláros megrendelést zsebelt be a Lockheed Martin az LRASM (Long Range Anti-Ship Missile) fegyverre. A cirkálórakéta az AGM-158 JASSM hajók elleni változata, mely a jövőben felkerül a haditengerészet Super Hornet-jei és a légierő B-1B bombázóinak fegyverpalettájára, emellett tervezik a hajók függőleges indítósínjeiből kilőhető változatot is. A légvédelmi fegyverek elől a lopakodással keresi a menedéket, hisz szubszonikus cirkálórakétáról van szó.
Észak-Koreában repülési tilalommal sújtották az ősrégi MiG-17-es vadászgépeket. Az egyik példány még májusban szenvedett balesetet, az ország nyugati partjainál a tengerbe zuhant, a pilóta állapotáról nem kerültek nyilvánosságra adatok. A légierő még körülbelül 100 példányt tart szolgálatban az 50-es években fejlesztett típusból, bár nem tudni abból mennyi az üzemképes.
—
JDAM irányítókészleteket rendel Szingapúr. A városállam igényét július 3-án vitte az Amerikai Kongresszus elé a Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynökség. 993 példányt vásárolnának a 907 kg Mk-84-es bombákat irányított fegyverré változtató KMU-556B/B készletből, 100 darabot a FMU-152A/B típusból és 300 példányt a DSU-40 lézeres irányítókészletből. A 63 millió dolláros csomag továbbá tartalmazza a kiszolgáló eszközöket, pótalkatrészeket, szállító konténereket technikai és logisztikai támogatást.
—
Jelentős mérföldkövet teljesített az Amerikai Légierő egyik pilótája, Daniel „Magic” Lee. Az oktató az első a Tyndall légibázis állományából, aki F-22 Raptoron elérte az 1000. repült órát, és az egész légierő kötelékében az 5. ilyen ember. Az őrnagy 776 felszállás során szedte össze levegőben töltött óráit az 5. generációs típuson, melyet az elmúlt 9 évben repült. Lee 2000-ben kezdte repülő pályafutását F-15-ösön, majd 3 évet töltött az angliai Lakenheath bázison az Eagle vezetésével. 2003-ban a Langley légibázison kapta meg az átképzést a „csúcsragadozóra”, majd oktatói státuszt kapva került át a legnagyobb Raptor fészekbe, a Tyndall-ra. Az azóta eltelt időben több mint 500 növendék útját pátyolgatta, mialatt maga is 1000 órát gyűjtött a jelenlegi legmodernebb vadászgépen.
Az áprilistól júniusig tartó időszakban rekordmennyiségű elfogásra szálltak fel a Japán Önvédelmi Légierő vadászai. Az F-15J-k, F-4J-k és az F-2-esek az említett negyedévben 340 alkalommal kaptak éles riasztást, mely jelentős ugrás az év első negyedévében mért 110 alkalomhoz képest. Az esetek 70 százalékában orosz gépekre kellett emelni a készültségi géppárt, a fennmaradó részt az egyre növekvő kínai aktivitás tette ki. A nagyszámú közelítés ellenére légtérsértésre egy alkalommal sem került sor.
A januárban Anglia partjai mentén lezuhant HH-60 Pave Hawk esetének kivizsgálása lezárult. A jelentés szerint a kutató mentő helikopter madárrajjal ütközött január 7-én, és ez okozta a balesetet, valamint a négyfős személyzet halálát.