Az IAI (Israel Aerospace Industries) ajánlatot tett a dél-koreai vezetésnek, mely 4 darab légiutántöltő repülőgép beszerzését tervezi.
Ahogy arról korábban már itt a HTKA-n is írtunk, Dél-Korea légiutántöltő repülőgépet vásárolna, melyre 1.5 milliárd dollárt szánnának. A győztest még év vége előtt ki tervezik hirdetni, a négy tankert 2017-2019 között szeretné átvenni a Dél-koreai Légierő.
Ahogy az lenni szokott, mindenki az Airbus Military A330MRTT és a Boeing KC-46 ‘Pegasus’ csatáját várta, de belépett egy harmadik szereplő is, az IAI, mely használt, de átalakított utasszállítókat kínál Boeing 767 MMTT (Multi Mission Tanker Transport) jelzéssel.
A légitársaságok (főleg a diszkont fuvarozók) gazdasági okokból szeretik fiatalon tartani flottájukat és 5-10 évente lecserélik a repülőgépeiket. A használt piacon eladásra kínált gépekben viszont rengeteg repült óra marad, ezt használja ki az IAI, mely nagyjavítás és átalakítás után is jóval olcsóbban tudja kínálni ezeket gépeket, mint ahogy az új gyártású példányokat adják a gyártók, mégis 30 évnyi repült időt garantálnak a megrendelőnek. (Az IAI adatai szerint az eddig átalakított 60 példány – ebbe az utasszállítóból teherszállítóvá alakítottak is benne vannak – a karbantartások szakszerű elvégzése és megfelelő alkatrész-utánpótlás mellett 99 százalékos bevethetőségi mutatót produkálnak.)
Az elképzelés igazolódni látszik, Kolumbia után Brazília is rendelt belőle és Izrael is tervezi a rendszeresítését.