A Brit Királyi Légierő újabb légiutántöltő repülőgépet vehetett át, ezzel teljessé vált a tankerflotta „saját használatra” rendelt része.
Május 29-én a Brize Norton támaszpont betonjára megérkezett a ZZ338 lajstromú példány is, ezzel a RAF átvehette a 9. Airbus A330 Voyager típusú többfeladatú tankergépet. A maradék 5 példányt (melyet bérbe kívánnak adni más légierők számára) 2016-ig szállítja le a gyártó.
A 291 üléssel berendezhető, vagy 111 tonna üzemanyag befogadására képes gépek a 10. és 101. Század kötelékében teljesítenek szolgálatot, hadrendbe állásuk óta közel 10 000 órát töltöttek a levegőben, ezalatt 172 000 utast szállítottak, valamint 230 légi utántöltési feladat alatt 400 tonna üzemanyagot adtak át a Eurofighter Typhoon és Panavia Tornado GR4 típusú gépeknek.
Nagy-Britanniában a ’90-es évek végére kezdett kerekedni a légi-utántöltő repülőgépek (Lockheed TriStar és Vickers VC-10) cseréje, ám konkrét lépések csak az ezredforduló után történtek. Ekkorra biztossá vált, hogy új gépek beszerzése helyett csupán bérelni fogják az újgenerációs tankereket. Ahogy már megszokhattuk, itt is két versenyző küzdött a megrendelésért: az Airbus A330 MRTT és a Boeing KC-767. Az Airbus Military gépét az Air Tanker Limited (Rolls-Royce, Cobham, EADS, Thales Group), míg a riválisét a Tanker Transport Services Consortium (British Airways, Boeing, BAE Systems, Marshall Aerospace, Serco, Spectrum Capital) menedzselte.
2004 januárjában a brit védelmi minisztérium az Airbus gépét választotta ki, így az AirTanker csoporté lett 13 milliárd fontos (20.3 milliárd dolláros) üzlet, melynek keretében 24 éven keresztül 14 gépet bérel tőlük a RAF. A tankereket a légierő személyzete repüli és üzemelteti majd, a gépek állomáshelye a Brize Norton támaszpont lesz. A tervek szerint – meg persze, ha igény van rá – az AirTanker konzorcium 5 példányt időszakosan bérbe ad majd más országok számára, ahogy teszi ezt például az Omega Air Refueling vállalat is. Emellett egy példány civil lajstromban üzemel, ezzel biztosított a charter járatok gyorsabb megszervezése is.
A Brit Királyi Légierő által megrendelt, civil gyártósoron gyártott és az Airbus Military által Spanyolországban átalakított A330 MRTT repülőgép némileg különbözik a többi, hasonló feladatú, európai gyártású tankergéptől, mivel az olasz KC-767-esekhez hasonlóan három hajlékonycsöves utántöltő rendszert alakítottak ki rajta, a szárnyakon lévő Cobham 805E gondolákon kívül a törzs alatt, a merevcsöves rendszer helyett szerelték fel a harmadik egységet.