|

Nem kell a 225 000 dolláros bónusz az USAF pilótáknak

Az Air Force Times által lehozott híranyagban olvashatóak szerint az USAF pilótamegtartással kapcsolatos számítási nem jöttek be. A légierőnél úgy kalkuláltak, hogy a jogosult pilóták köréből mintegy 162 fő fog élni azzal a lehetőséggel, hogy egy 9 évre szóló szerződéshosszabbítás ellentételezéseként 225 000 dolláros bónuszt markolhat fel – amely összeg felét egy összegben kapná meg. (Korábban csak 5 éves elkötelezésre volt lehetőség, évenkénti folyósítású, 25 000 dolláros bónuszért.)

Hogy a 250 jogosult pilóta közül mennyien jelentkeztek az október 31-i határidőig azt nem tudni, lévén a légierő minisztere, Eric Fanning nem számszerűsítve a dolgokat úgy nyilatkozott, hogy csak néhány pilótájuk élt a lehetőséggel. Elmondása szerint ennek az az oka, hogy a pénzügyi megszorításokkal küzdő USAF nem tudja a korábban megszokott repült órákat garantálni pilótái számára.

Fanning kitért arra, hogy az akció érdektelenségbe fulladásának okát abban látják, hogy a pilóták nem tudják mi vár rájuk a jövőben, mennyit tudnak majd repülni a légierő alkalmazásában. A helyzetet tovább rontja azon közelről sem új keletű jelenség, melyben a polgári repülés igencsak jó ajánlatokat kínálva nagy erőkkel igyekszik felszippantani az átigazoláson töprengő katonai pilótákat. Ezzel a légierő a jelenlegi helyzetében még a korábbinál is kevésbé tud harcolni.

F-22 Raptor

Mégiscsak láthatjuk Japán színekben a Raptort? ,

Az ügyben a légierő vezérkari főnöke, Mark Welsh tábornok is megszólalt: a Szenátus fegyveres erőkkel foglalkozó bizottságának november 7-i meghallgatásán arról beszélt, hogy bár a pilótáik nem feltétlenül készülnek tömegesen otthagyni a légierőt, a bizonytalan kilátásaik miatt igyekeznek minden lehetséges módon elkerülni, hogy hosszabb időre odaláncolják magukat és emiatt esetleg alig repüljenek. Kitért arra, hogy pilóták visszajelzése az, hogy a leállított századok miatt úgymond unatkoznak és izgalmasabb állás után nézelődnek.

Mint talán ismert lehet a pénzügyi fűnyírózás miatt a légierő repült órákra fordítható pénzügyi kerete 591 millió dollárral lett megvágva, aminek következtében az szeptember 30-val zárult 2013-as költségvetési évben 241 496 repült óra volt kiosztható. Ez 44 000 órányival kevesebb a tervezettnél, ami számos század hosszabb-rövidebb időre a földre kényszerülését jelentette. (Az érintett századok tavasszal közzétett listája ezen hír végén tekinthető meg.)

A légierő miniszterének tájékoztatására visszatérve elmondható, hogy ha a költségvetési megszorításokkal nem tudnak valahogy játszani, akkor ezen folyamat a 2014-es és 2015-ös költségvetési évben is folytatódni fog – azon felül, hogy mintegy 25 000 főtől és 500 géptől kell megválni.