Az AgustaWestland háromhajtóműves típusa nyerte a norvég korszerű kutató-mentő (SAR) helikopterekre kiírt tendert.
A norvég igazságügyi és közbiztonságért felelős miniszter, Anders Anundsen bejelentette, hogy az olasz-angol gyártó terméke került ki győztesen a 16 darab kutató-mentő helikopter beszerzésére kiírt tenderen. A döntést követően megkezdődtek a szerződés véglegesítéséről szóló tárgyalások az AgustaWestland vállalattal. A tervek szerint az első példányt 2017-ben szállítja le a gyártó, míg 2020-ra lehet teljes a flotta.
Norvégia 2011 októberében írt ki közbeszerzési eljárást az öreg Sea King helikopterek leváltására. A versenyre négy gyártó jelentkezett termékével (AgustaWestland AW101, a NHIndustries NH90, a Eurocopter EC225 és a Sikorsky S-92-es is). Bár az NHIndustries típusából, az NH90-esből már vásárolt korábban Norvégia, az NH90 NFH (NATO Frigate Helicopter) forgószárnyassal szerzett negatív tapasztalatok (még mindig nem áll hadrendben) miatt az is felmerült, hogy nem is rendszeresítik a típust, hanem Black Hawk-ra váltanak, épp ezért nyilvánvaló volt, hogy az NH90-es nem rúghat labdába a többi versenyző mellett, még a döntőbe sem került be.