A rapszodikus fejlesztési programmal megáldott NH90-es már a norvégoknak is fejfájást okoz, ugyanis az átadás elhúzódásával ki kéne tolni a jelenlegi helikoptereik kivonási dátumát.
Bár 2011 decemberében már átvehették az első példányt, azonban még mindig nem állt szolgálatba egy sem. Roger Ingebrigtsen, a norvég védelmi miniszter-helyettes bejelentette, hogy a Norvég Királyi Haditengerészet hajóin szolgáló Westland Lynx helikopterek 2014-ig kirepülik az idejüket, így felmerül a kérdés, hogy mi kerül a fontos feladatot ellátó forgószárnyasok helyére. Kijelentette, hogy ha a gyártó nem garantálja a 14 gép nagy részének szolgálatba állítását addig, akkor egy másik típust rendszeresítenek.

Fotó: NHIndustries ,
A hírek szerint már fel is vették a kapcsolatot a Sikorsky gyárral, mely tengeralattjáró-elhárító típusa, az MH-60R ‘Black Hawk’ iránt érdeklődnek, mely alkalmas lenne az NH90 NFH teljes körű kiváltására.
Az új típusra való átállás mellett azt is felmerült, hogy üzemidő-hosszabbítást és részleges korszerűsítést hajtanak végre 2-4 darab Lynx-en, hogy a váltótípus szolgálatba állításáig ne vesszenek el a haditengerészet és partiőrség helikopteres képességei.

Fotó: NHIndustries ,
A fentiek ellenére a norvég vezetés hangsúlyozza, hogy bíznak abban, hogy az NHIndustries illetékesei megfelelő mederbe terelik az ügyet és még idejében hadrendbe állnak a megrendelt gépek.
Ezzel a huzavonával egyre kevesebb esélye van a Norvég Királyi Légierőben szolgáló Westland Sea King Mk.43B leváltására kiírt NAWSARH (Norwegian All Weather Search And Rescue Helicopter) tenderen, melyen az NH90-es mellett indul az AgustaWestland AW101, a Bell-Boeing V-22 Osprey, a Eurocopter EC225 és a Sikorsky S-92-es is. A 10-12 gép beszerzéséről szóló döntés várhatóan még idén megszületik, a váltótípusnak 2015-ig kéne hadrendbe állnia.