A Fábrica Argentina de Aviones (FAdeA) bemutatta az IA-63-as kiképzőgép legújabb verziójának, a Pampa III első prototípusát. A bemutatón részt vett többek között Argentína védelmi minisztere Agustin Rossi, illetve a FAdeA közel 1 500 dolgozója, és a kormány számos hivatalos személye.
A FAdeA első körben 18 gép legyártásával számol, melyeket a Honeywell TFE731-40-2N reduktoros sugárhajtómű hajt majd. A cég azt reméli, hogy összesen 100 darabot tud majd értékesíteni hazai és az export piacokon, melyek egy része támadó szerepkört töltene be.
A Pampa III első repülésére a földi teszteket követően várhatóan még idén decemberben sor kerül.
Még 2010-ben írtunk róla, hogy újraindul a Pampa gyártása, amit később az akkori védelmi miniszter megerősített.
A Pampa III a harmadik újjászületése a tiszteletre méltó kiképzőgépnek, melyet anno a jelenleg inaktív Dornier Flugzeugwerke segítségével terveztek az argentinok. Az 1980-as években 18 példány készült a Pampa eredeti verziójából az Argentin Légierő számára, amit 2006-ban egy második széria, a modernizált Pampa II követett.
Helyi lapértesülések szerint a Pampa III létrejöttének az oka az angol ipari termékektől való függetlenedés, mint például a Martin-Baker Mk10 katapultülés, melyet egy orosz típussal kívánnak helyettesíteni. Amióta az angol cégeket kizárták a Falkland-szigeteket érintő politikai vitáik miatt, más cégek biztosítják a Pampa III gépek logisztikai hátterét, mint például az Israel Aerospace Industries, az Elta Systems, a Rockwell Collins, vagy a Liebherr and Sagem.
Fotók az eseményről: