|

Orosz katapultüléseket kaphat a Pampa III

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, ismét gyártásba kerül az argentin IA-63 Pampa, melynek ráncfelvarrott változatához a brit Martin-Baker vállalat termékét nézték ki, azonban a dél-amerikai ország vezetése nem nézte túl jó szemmel a dolgot.

Bár a brit konstruktőr a világ vezető katapultülést gyártó vállalata, és termékei már számos pilóta életét mentették meg, az argentin vezetés mégsem engedélyezte az új Pampa III-asokba brit ülés kerüljön. (Nem véletlen, a két ország viszonya nem épp felhőtlen, a falklandi konfliktust pedig senkinek sem kell bemutatni. Ennek ellenére a Pampa korábbi példányaiban a Martin-Baker Mk10 jelzésű ülését építették.) A típus gyártója így az oroszok felé fordult, akik biztos belemennek majd a kiválasztott üléstípus beépítésébe.

Fotó: FADEA

Fotó: FADEA ,

A legnagyobb argentin repülőgép-ipari vállalat, az FADEA (Fábrica Argentina de Aviones) még 2010-ben jelentette be, hogy IA-73 vagy Pampa III típusjelzéssel újraindítja az IA-63-es gyártását. A Honeywell TFE731-40-N2 típusú erőforrásokkal és az Elta Systems által szállított avionikával készülő változatból 40 darabot terveznek szolgálatba állítani, melyből 18 darabot kiképzési célokra rendeltek. Az első példány még várhatóan az idén levegőbe emelkedhet.

A dél-amerikai cég emellett bekapcsolódott a brazik KC-390 többfeladatú teherszállító gyártásába is, melytől azt várják, hogy újra a világ élvonalába emelje a vállalatot, valamint felfrissíthetik tudásukat a legfejlettebb technológiákkal kapcsolatban.

One Response to “Orosz katapultüléseket kaphat a Pampa III”