Repedéseket találtak a Lockheed Martin 5. generációs típusának egyik tesztpéldányának sárkányszerkezetén. Az eset egyelőre nem érinti a tesztprogramot és a gyártást sem.
Egy augusztusi átvizsgálás során két hajszálrepedést fedeztek fel az F-35B földi strukturális tesztekhez használt példányának szárnybekötésénél, közölte Kyra Hawn, az F-35 program szóvivője. Az eset nem érinti a teszt- és kiképzési repülést végző példányokat, mivel a repedések 9400 szimulált repült óra (közel 17 évet) követően jelentkeztek, az F-35-ös szériapéldányainak sárkányszerkezetének élettartamát pedig 8000 repült órában állapították meg.
A Lockheed Martin szakemberei dolgoznak a megfelelő megoldáson, ami mellesleg nem egyszerű, mivel hiába erősítik meg adott ponton a szerkezetet, az máshol okozhat anomáliát az egyenszilárdságban, ami újabb repedésekhez, vagy akár törésekhez is vezethet.
Amennyiben lesz megoldás (2-4 hónap a vizionált átfutási idő és alig 1 kilogrammot hízik majd a típus), azt először e hír főszereplőjén tesztelik, majd ezután módosítják a repülőképes és gyártás alatt lévő közel 50 darab F-35B-t. A javítások után folytatódnak a tesztpéldány megpróbáltatásai, ugyanis be kell fejeznie az előírt 16 000 repült órás terheléses tesztprogramot.
Az elsődlegesen az Amerikai Tengerészgyalogság számára fejlesztett, helyből fel- és leszállásra is képes F-35B várhatóan 2015-ben szerezheti meg a kezdeti műveleti képességet (IOC).