A Karem Aircraft egy billenőrotoros többfeladatú szállítógéppel pályázik a JMR (Joint Multi Role – Egyesített Többfeladatú) program első, technológiai demonstrátor fázisának elnyerésére.
A JMR előfutára a hadsereg tervezett FVL (Future Vertical Lift – Jövő Forgószárnyasa) programjának, mely a Sikorsky UH-60 Black Hawk többfeladatú szállítóhelikopterek, majd később az AH-64 Apache támadóhelikopterek leváltását célozza a 2030-as évek közepétől.
A US Army repülés és rakéta kutatással foglalkozó hivatalának fejlesztésért felelős részlege egy technológiai beruházási együttműködést írt alá az AVX Aircrafttal, a Bell Helicopterrel, a Karem Aircrafttal és a Sikorsky/Boeing csapattal, melynek keretében a nevezett pályázók részletes tanulmányt készítenek a programra szánt konstrukcióról. A munkára 9 hónapot kapnak, majd a hadsereg vezetése eldönti, hogy melyik 2 demonstrátor valósuljon meg 2017-re.
A Bell egy „harmadik generációs” billenő rotoroson, a V-280 Valoron dolgozik, míg az AVX egy koaxiális rotorral és csőlégcsavarral ellátott típuson dolgozik, a Sikorsky-Boeing páros pedig egy merev bekötésű lapátokkal ellátott koaxiális rotorral és tolólégcsavarral rendelkező gépet fejleszt.
A JMR program egyik meglepő érdekessége, hogy a Karem Aircraft napokban bemutatott, TR36TD jelzésű demonstrátorát változtatható sebességű rotorokkal látná el, melyeket egy már rendelkezésre álló gázturbinával kívánja meghajtani.
A Karem Aircraft szerint az ő tervük sok előnyös tulajdonságot nyújt a tömeg, vezethetőség, az aerodinamikai tulajdonságok és a meghajtás hatékonysága terén. A nagy sebesség mellett a TR36TD komoly lebegési képességekkel rendelkezik nagyobb tengerszint feletti magasságokon is, illetve nagy az emelkedő és manőverező képessége, valamint nagyobb a hatótávolsága, mint a többi függőleges fel- és leszállásra képes elképzelésnek. A TR36TD további előnye, hogy felépítésében is egyszerűbb, ami biztonsági szempontból fontos, illetve egyszerűbb a karbantartása és az üzemben tartása.
A program követelménye a 426 km/h utazósebesség – közel 50 százalékkal több, mint a hagyományos helikoptereké. A Karem azt nyilatkozta, hogy a TR36TD sorozatpéldányai elérhetik a 667 km/h sebességet vízszintes repülésben. (A Bell által fejlesztett Valornak 518 km/h lesz az utazósebessége, míg az AVX és a Bell-Boeing páros gépei 426 km/h utazósebességre lesznek képesek.)
A koncepció kiötlője, Abe Karem tervezte a Predator UAV előfutárát, illetve a most már Boeing fejlesztése alatt álló A160 Hummingbird nagy hatótávolságú pilóta nélküli helikoptert az optimális sebességű rotor technológiájával. A Karem Aircraftot 2004-ben hozta létre az OSTR (optimal-speed tiltrotor – optimális sebességű billenőrotor) koncepció továbbfejlesztésére.
A 2005-2010-es periódusban Karem egy több, mint 200 000 font (~90 800 kg) tömegű OSTR lehetőségeit vizsgálta a hadsereg JHL (Joint Heavy Lift –Egyesített Nehéz Szállító) programjának keretein belül. A TR75 két 22,86 méter átmérőjű változtatható sebességű rotorral rendelkezett. A Lokheed Martinnnal közösen folyt a fejlesztés, míg a tendert megszüntették pénzhiány miatt.
A cég magánvállalkozásban továbbra is fejleszti a két kereskedelmi OSTR gépét, egy 90 utas befogadására képes típust AeroCommuter néven, és a 180 utas szállítására képes AeroTrain nevű típust.