Idén májusban számoltunk be róla, hogy a svéd védelmi-ipari vállalat, a Saab sikeresen tesztelte a saját fejlesztésű, pilóta nélküli forgószárnyasát, a Skeldar V-200 UAV-t Svédország és az Amerikai Egyesült Államok több pontján, változatos körülmények között. Az akkori cikkben is szerepelt, hogy „a megrendelők számára számos sikeres bemutató-repülést is tartottak”, ami előre vetítette, hogy a típusra már van érdeklődés, és ez nem csak a svéd fegyveres erők részéről él. Ennek most meg is lett az eredménye, ugyanis a Saab sajtóközleménye szerint bezsebelték az első megrendelést a típusra. Arról azonban, hogy ki a megrendelő, mennyit és mennyiért rendelt a Skeldarból, egyelőre nem adtak tájékoztatást.
Az egyetlen, amit tudni lehet az, hogy a V-200-at 2013 év végéig a megrendelő rendelkezésére kell bocsátani. A leendő büszke tulajdonos haditengerészeti feladatkörben szeretné alkalmazni a típust, ezért a Saabnak képessé kell tennie a Skeldart arra, hogy hadihajók fedélzetéről üzemeljen, és végrehajtsa azokat a specifikus feladatokat (pl. konvojkíséret), amik várnak rá. A gyártó szerint a V-200 kiváló választás volt a meg nem nevezett ügyfél számára, mivel kiváló repülési jellemzői mellett nagy üzemi teljesítménnyel és könnyű karbantarthatósággal is büszkélkedhet.
A legvalószínűbb egyébként az, hogy a Skeldarból a Svéd Királyi Haditengerészet rendelt néhány példányt kipróbálásra.
A V-200 fejlesztését a Saab 2009-ben kezdte meg, a repülési tesztek 2012-óta folynak, eddig különösebb probléma nélkül. A helikopter üresen 190 kg, maximális hasznos terhelése pedig – ami főként felderítő rendszerekből áll – 40 kg lehet. A gép maximális sebessége 100 km/h, hatótávolsága 100 km (ennyit tesznek lehetővé az adatkapcsolatot biztosító rendszerek), egy feltöltéssel pedig hat órát tölthet a levegőben.