|

Sikeresen tesztelték a Skeldar V-200-at

A védelmi és biztonsági profilú Saab az Egyesült Államok és Svédország különböző pontjain gyakorlatban is igazolta a Skeldar V-200 típusú, függőleges fel- és leszállásra képes, pilóta nélküli légi jármű néhány fontos képességét. A szárazföldi és tengeri műveletek során bemutatták a rendszer teljesítőképességét. A megrendelők számára számos sikeres bemutató-repülést is tartottak.

Skeldar V-200 | Fotó: Saab AB

Skeldar V-200 | Fotó: Saab AB ,

Az összetett repülési profilokat, többek között teljesen autonóm repüléseket is végrehajtottak mind éjszakai, mind nappali körülmények között, bemutatva a konvojkövető képességet, az elektro-optikai/infravörös szenzor használatát, a precíziós leszállást és a hosszú távú bevetéseket. Ezek során a földi irányító állomások, amelyek a Saab rugalmas álló és mozgó földi irányító központjait használják, egymásnak is átadták a pilóta nélküli eszköz irányítását.

Emellett, a széleskörű harci próbák során egy nehéz olajszármazékokkal hajtott motort is hitelesíttettek. Az eredeti tervezésű repülőgép-üzemanyagmotor frissített, következő generációs verzióját pedig kiszállították, és ennek köszönhetően már az is készen áll a repülési tesztre.

„A Skeldar V-200 fontos képességinek igazolása ismét egy mérföldkő a programban. A képességeket több megrendelő számára bemutattuk” – mondta Mikael Franzén, a Saab taktikai UAS termékekért felelős területének ügyvezető igazgatója.

A pilótanélküli rendszer beépített biztonsági funkciói megerősítették a készenléti működést kapcsolatvesztés esetén is. Ide tartozik az előre megadott paraméterek alapján való autonóm navigáció, az automatikus landolás és a leállítás.

„Két egymást váltó motortípus kombinációja, egy moduláris hasznosteher-dizájn valamint a különböző adatkapcsolati rendszerek befogadására és hasznosítására alkalmassá teszi a Skeldar V-200-at arra, hogy valódi bevetések során alkalmazzák. A Skeldar V-200 rugalmassága segíti a megrendelőt abban, hogy teljesíthesse küldetését mind a szárazföldön, mind pedig a tengeren” – foglalta össze Mikael Franzén.

—–
Saab AB

One Response to “Sikeresen tesztelték a Skeldar V-200-at”

  1. khmm
    emlékeztem rá az aranysasból:

    A pilóta nélküli eszközöket már szinte a világ összes fejlett iparral rendelkező országa saját maga akarja biztosítani a nemzeti haderejüknek. Ezalól nem kivétel Svédország sem, a linköpingi mérnökök szintén dolgoznak pilóta nélküli eszközökön. A Skeldar V-200-as helikopter fejlesztése 2005 óta folyik, több célra is használhatják majd. A feladatnak megfelelően modulárisan lehet cserélni a felszerelést. Nappali és éjjellátó kamerákkal megfigyelést végezhet, egy rádióval pedig kommunikációs átjátszóállomásként funkcionálhat, a megfelelő berendezéssel elektronikai felderítésre alkalmazható. Ezeken kívül lézeres távolságmérővel, célmegjelölővel, hangszóróval, reflektorral, lokátorral látható el opcionálisan. A teheremelő horoggal szállításra használható, egy körbezárt katonai egységnek esetleg magaslatra lőszert vagy egyéb ellátmányt vihet. A hossza 4, a rotorátmérője 5,2 m, a legnagyobb felszálló tömege 230 kg, ebből 40 kg lehet hasznos terhelés. A csúcsmagassága 4500 m, és 5 óráig maradhat a levegőben, a legnagyobb sebessége 130 km/h.

    40 kg???????????,, hasznos terhelés?

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.