Norvégiában az NH90 NFH (NATO Frigate Helicopter) forgószárnyasok átadásával párhuzamosan folyik egy másik, egyelőre korai stádiumban lévő beszerzési program is, melynek célja a kiöregedő Westland Sea King helikopterek leváltása. Mint ismeretes, a Norvégi Királyi Légierő 12 darab Mk. 43 változatú Sea Kinget használ kutató-mentő feladatokra, melyek hamarosan élettartamuk végéhez érnek, így megérettek a cserére. Ennek érdekében tendert írtak ki, amivel kapcsolatban új fejlemény, hogy két pályázó maradt talpon rajta, így ők szállhatnak versenybe a megrendelésért: az AgustaWestland és a Eurocopter.
A NAWSARH névre hallgató tender célja 22 (első körben 16 + később opcionálisan további hat), elsősorban kutató-mentő bevetésekre specializált helikopter beszerzése, melyek 2020-tól váltanák le teljes egészében a Sea King flottát. A két bennmaradón kívül korábban a szintén európai NH Industries és az amerikai Sikorsky is esélyesnek mutatkozott, előbbi az NH90-nel, utóbbi az S-92-vel szeretett volna versenyezni, de ajánlataikat nem fogadták el Norvégiában. Így a tender az AW101 és az EC225 között fog eldőlni, a tervek szerint még idén év vége előtt (ami valószínűleg csúszást szenved majd, ismerve az európai tenderek lefolyási menetét).
Norvégia egyébként a kiesett NH90-ből rendelt már 14 példányt, ám ezek átadása sokat csúszik. Ez azért is probléma, mert a haditengerészet hajóin használt Westland Lynx helikopterek jövőre kirepülik utolsó óráikat is, és valamivel helyettesíteni kell őket. Minden bizonnyal az NHI termékével szembeni bizalmatlanság is hozzájárult, hogy a céget nem léptették tovább a tenderen. A NAWSARH keretében beszerzendő forgószárnyasokat egyébként a légierő fogja üzemeltetni, de használatukért az Igazságügyi Minisztérium a felelős, a tendert is ők felügyelik.