|

Megkezdődött az első KC-46-os összeszerelése

A Boeing által korábban megjelölt júniusi céldátumot tartva, 26-án a Boeing Washington állambeli üzemében megkezdték a U.S. Air Force első KC-46A légi-utántöltő szárnyának összeszerelését. Ezzel a mérföldkővel kezdetét vette az a 14 éves periódus, melynek során összesen 179 tankert szállít le a Boeing a USAF-nak.

A KC-46A alapja a Boeing 767-200ER kereskedelmi szállítógép, melynek sárkánya több, mint 1 050 példányban szolgál szerte a világon személy- és teherszállítóként.

Boeing KC-46A | Grafika: Boeing

Boeing KC-46A | Grafika: Boeing ,

„A Légierő nagyon izgatott, hogy végre elkezdődött a gyártás az everett-i gyárban. A Boeing csapata jelentős munkát folytat a KC-46 fejlesztési programjában.” – mondta John Thomson dandártábornok, a USAF légi-utántöltők leváltásáért felelős tisztviselője.

„Az elmúlt két évben szoros barátságot, és együttműködést épített ki a Boeing és a Légierő,” mondta Maureen Dougherty, a Boeing alelnöke, a KC-46 légi-utántöltő program igazgatója. „A megnövelt fedélzettől a modernizált töltőcsőig, a mi légi-utántöltőnk páratlan képességekkel fog rendelkezni, melyek lehetővé teszik még több üzemanyag átadását, több utas, több hadianyag, vagy sérült szállítását.”

Megkezdődtek a munkálatok az első KC-46-oson. | Fotó: Boeing

. | Fotó: Boeing ,

A program következő szerződésben foglalt mérföldköve a Légierő által folytatott „Critical Design Review” azaz a gyakorlati ellenőrzés, amely július folyamán veheti kezdetét.

A Boeing alkalmazottai már most felkészülnek a következő generációs légi-utántöltő első és hátsó törzsszekciójának gyártására is. Az első KC-46A novemberre készülhet el, és januárban kerülhet sor a „roll out” ünnepségre.

„Büszkék vagyunk, hogy az USAF-ot támogathatjuk egy olyan gyártósorral, mely a minőséget, hatékonyságot, és biztonságot hangsúlyozza.”- tette hozzá Scott Campbell, a Boeing 767 programjának alelnöke.

A Boeing a jövő júniusában kezdi majd meg a katonai rendszerek integrációját és tesztjeit seattle-i telephelyén, az első repülésre 2015 első felében, az első példány átadására pedig 2016 során kerülhet sor.

A Boeing arra számít, hogy 2017-ig leszállítja az első 18 példányt és a gyártás felfutása után 2027-ig teljessé válhat a 179 gépből álló flotta, bár további gépek rendelésére is van még opció.

—–
Stealthfighter

One Response to “Megkezdődött az első KC-46-os összeszerelése”