A kirgiz hatóságok tájékoztatása szerint a manaszi légibázistól mintegy 160 kilométernyire nyugatra, egy Chaldovar nevezetű falu közelében lezuhant egy amerikai tanker.
Az említett település amúgy közvetlenül a kirgiz-kazah határon található, ám a kazah oldalon. Azaz az információk szerint a tanker valahol a határterület környékén csapódott be. Az illetékesek közlése szerint a lezuhant gép három darabra szakadt, ám hogy túlélők akadnak-e, arról egyelőre nincs információ.
A hírt az információk érkeztével párhuzamosan frissítjük.
A NATO-s tankerek személyzetének van valamilyen lehetősége a vész esetén történő gépelhagyásra (pl. ejtőernyők), vagy a civil utas és teherszállító gépek személyzetéhez hasonló lehetőségekkel rendelkeznek csak?
http://edition.cnn.com/2013/05/03/world/asia/kyrgyzstan-us-aircraft-missing/index.html?hpt=hp_t3
Ez másik heti esemény.
http://www.youtube.com/watch?v=icfVsql38oc
állítólag elszabadult a rakomány és felszállás közben a gép végébe csuszott. A tálibok persze jelezték, hogy ők lötték le a gépet. :D
Fade:
Ahogy felágaskodik a Jumbo, na abból sejthető, hogy a súlypont hirtelen és végzetesen megváltozott. És sanszosan a cipelt járművek szabadultak el.
A tálibok meg már mindent lelőnek. Azt csodálom, hogy a Hold még a helyén van… :DDDD
Amúgy az utolsó években a C141-esekkel nem törént hasonló eset – igaz a földön?
Öreg már ezeknek a gépeknek a sárkánya. Brutális sokat repültek és jól megtervezett gépek, de előbb-utóbb még visszaüthet a KC-X tender csúszása(tatása).
Nem a repült óraszámmal van a baj! Sokkal inkább a korrózióval, mely a korukból adódik. Közel 60 évesek! A karbantartásuk meg egyre drágább. Szóval lehetséges a szerkezeti hiba – néhány hét múlva kiderül A váltótípus /KC-46A/ viszont csak 2015-től érkezik….
Kolombusznak:
Tudtommal a KC-135-ből az orrfutó melletti alsó ajtón át a személyzet ki tud ugrani ejtőrnyővel. Ám félő, hogy ebben az esetben az alacsony magasság miatt erre nem volt idejük és lehetőségük! Néhány óra múlva kiderül….
http://index.hu/kulfold/2013/05/03/amerikai_utantolto_zuhant_le_kirgizisztanban/
Ma reggel megtalálták a piloták holtestét.
video a helyszínrol:
http://www.vesti.ru/only_video.html?vid=504868
T. Kolombusz!
Tévedtem! Katapult hiányában ejtőernyős vészkijáratot csak a berepülőprogramban használtak /volna/. És nincs is rá szükség, mert a légi utántöltés a harci cselekményektől távol, biztonságos légtérben történik….