A BAE Systems megkezdte a Boeing által gyártott AGM-84 Harpoon hajóelhárító rakétával felszerelt Eurofighter kicsinyített másának szélcsatorna-tesztjeit.
A BAE illetékesei nyilvánosságra hoztak egy grafikát is, melyen három darab AGM-84-est hordoz a típus, egyet a törzs alatt, a másik kettőt a szárny alatti belső pilonokon (melyeket eredetileg a külső póttartályoknak szántak).
A brit konzorcium természetesen kíváncsi, hogy a különböző fegyverzetfelfüggesztő pontokra függesztett rakéta mennyire befolyásolja a gép körüli áramlást. Amennyiben „ráillő”-nek ítéltetik, úgy megnyílhat az út a második lépcső, a súlymakettes repülési tesztek felé, mely az igazi döntőpróba lesz, biztató tapasztalatok esetén állnak csak neki a tényleges integrációs munkáknak.
Amennyiben megvalósul a projekt, úgy a Eurofighter kapósabb lehet az exportpiacon, főleg a közel-keleti országok és Malajzia esetében várnak megrendelést ettől a lépéstől, mivel a típus még nem rendelkezik ilyen kategóriájú fegyverrel (bár tervezték a norvég Kongsberg vállalat által fejlesztett Penguin rakéta integrációját, emellett egy 2011-es gyári grafikán a svéd RBS-15-ösökkel ábrázolták a Typhoont), de az említett államok egy hajóelhárításra is képes típust látnának szívesen légierejükben.
„kettőt a szárny alatti belső pilonokon (melyeket eredetileg a külső póttartályoknak szántak)”
Szerintem nem azokra a pontokra teszik a póttartályokat, vagyis én nem láttam olyan képet még soha. 1 szárnyon 4 felfüggesztési pont van, belülről a 2.-ra teszik a tartályokat nem?