Indonézia katonai vezetői megerősítették azt a sajtóértesülést, mely szerint több mint egy évet késhet a dél-koreaiakkal közösen vitt KF-X program.
Az indonéz védelmi minisztérium megerősítette azt az értesülést, mely szerint a dél-koreai kormány még csak most bólintott rá a program részletes tervezési és gyártási fázisaira. Mindezt egy levélben tudatták az indonéz féllel, melyben a késést a 2012-es választások számlájára írták.
A projekt első fázisát, a szükséges technológiák kifejlesztését már befejezték a DAPA (Defense Acquisition Program Administration) által megbízott szervek. A második fázisban részletesen kidolgozzák majd a típus terveit, majd legyártják a prototípusokat, melyekre átfogó tesztprogram vár. A végső fázisban megkezdődik a sorozatgyártás és a típus értékesítése.
Szöul reméli, hogy az F-X III tenderen győztes típus gyártója is besegít majd a projektbe. A nyertest várhatóan 2013 közepén hirdetik ki.
Hát ezen nem lepődtem meg. Egyhamar nem is lesz belőle semmi.
Hát ez egy darabig osonni se fog, nemhogy lopakodni.
Amúgy érdekes ez a „lopakodó” kifejezés. Itt elég sokszor elhangzott már, hogy a valós RCS értékek mennyire nem nyilvánosak, és hogy valódi láthatatlanság nincs… Még a csökkentett érzékelhetőséget is rontják békeidőben, hogy titkos is maradjon a képesség. Szóval legyen ez egy kérdés:
– mikortól számítunk valamit „lopakodónak”? – vagy hagyjuk ezt a lopakodósdi kifejezést, amúgy meg fogadjuk el egy gyártótól bemondásra képességet?
Kétségtelen, hogy vannak gépek, amelyek bizonyítottak e téren. Csapásokat mértek, és nehezen (vagy egyáltalán nem) sikerült felderíteni őket.
De békeidőben nem tudom hogyan lehet hinni a propagandisztikus bemondásoknak.
Csak nekem furcsa a kacsaszárny?
silurusglanis, ha belegondolok, hogy fantáziarajzokon a Pak-Fa milyen futurisztikus volt, a valóság, egy régieknél fejlettebb, de semmilyen extra formabontást nem tartalmazó gép lett. (nyilván az aerodinamika országtól függetlenül marad)
Gyanítom, a koreai gép koncepciója is inkább egy lépést akar előre (minél nagyobb önálló kapacitással) tenni, és bevált technológiákon csiszolni (talán fel se mérték, ez is mekkora kihívás – bár ez egy elég cinikus megjegyzés, de itt tényleg millimétereken is sok múlik, és ahhoz baromi sok tapasztalat kell…), és igen, vannak bevált és jó kacsaszárnyú gépek.
igla: 0,1 négyzetméternél kisebb RCS (persze ez is csak bizonyos rálátási szögekből és távolságra a radartól)
és még némi infravörös kibocsátás csökkentés a hajtómű fúvócsövénél.
Sziasztok!
Én azt nem értem, hogy miért Indonéziával közösködnek? Dél-Koreának nem felhőtlen a viszonya Kínával, I. viszont távlatilag nagy valószínűséggel Kína fő szövetségese a távol-keleti térségben. Tehát a gép titkos adatai biztosan eljutnak Pekingbe.
Inkább amerikai, svéd, esetleg francia irányban keresném a kapcsolatot.