Az Amerikai Egyesült Államok Légiereje (USAF) illetékesei bejelentették, hogy az F-15E Strike Eagle vadászbombázók avionikai rendszere némiképp frissítésre kerül. A Boeing máshogy is fejlesztené a gépeket.
Az F-15E-k fedélzetén jelenleg katódsugárcsöves (CRT) kijelzőkön történik az adatok megjelenítése, azonban az USAF szeretne folyadékkristályos képernyőket (LCD) látni a gépeiben. Az FA8538-F15-MPD jelzéssel illetett program során a nyertes pályázónak olyan készleteket kell leszállítania, mely a gépek műszerfalának jelenlegi strukturájába illeszthető, azaz tényleg csak a kijelzők kerülnek bolygatásra, a többi egység nem.
Lenne más megoldás is, a Boeing az F-15SE Silent Eagle és az F/A-18 Silent Hornet számára ajánlott, egyetlen érintőképernyőből álló avionika, de az USAF egyelőre nem akar ilyen mélységben belenyúlni a gépek fedélzeti rendszereibe.
A Boeing nem csak ilyen irányú frissítést kínál a duplasvancú típushoz, az AFA (Air Force Association) orlandói konferenciáján egy modernizált F-15E makettjét mutatták be a megjelenteknek.
A frissített Sason számos olyan dolog megjelenig, amit az egyik legfejlettebb verzión, a szaúdiaknak gyártott F-15SA gépeken is látható. Ilyen például a szárnyakon lévő két külső felfüggesztési pont „aktiválása”, amely ugyan a jelenlegi gépeken is rajta van, de nem használják őket. A korszerűsítésen áteső F-15E-k emellett AESA radart és General Electric F110 erőforrásokat kapnának.
További képek a makettről:
Krisztusom. A képen szereplő konfignak semmi értelme és nem is reális. A külső szárnyfüggesztőt soha nem használták, ezen felül az egyik oldalon HARM és másik oldalon AIM-120 és AIM-9X is elég vicces. Ezen felül, ha jól látom, nem is CFT, hanem az új fegyverzetet tartalmazó pack van a maketten mert a fotó jobb oldalán – a gép baloldala – is van még légiharcrakéta és a gép jobboldalán a CFT sor mellett is van még egy sor fegyver, amit ránézésre gőzöm sincs, hogy mi tart.
szerintem nincs semmi plusz tartó ezen(az említett 2 külsőn kívül) csak a kép kicsit csalóka. egy ilyen show-n meg azt raknak a makettre ami jól mutat nem kell értelmét keresni.
Mért kéne értelme legyen?
Gondolom elfelejtettek megkerdezni a mestert, hogy jo lesz-e ha igy allitjak ki. majd elkuldom nekik az f-15-os cikket. Ha volt celja, gondolom akkor inkabb az hogy megmutassak milyen jol tele lehet zsufolni a pilonokat.
A külsőt miért nem használják?
Nem értelek molni!Mindenből raktak rá amiből volt a makettraktárban :)
molni! Az a bizonyos bal oldalon levő AIM-120-as nem egy új pilonon van a CFT oldalára szerelve, hanem a szárnyon, csak csalóka a kép, mert az AIM-9X hátrébb van rögzítve.
Ez amúgy tényleg csak demonstrációs makett, ha egyszermegépülne, az igazit is így állitanák ki a potenciális vevőkör elkápráztatására. Ez egyébként élesben is gyakori, lásd:
http://russianplanes.net/id73124
És, ha az oroszok ebben nagymenők, a jenkik miért ne?
OK! Köszönöm molni.
Allesmor Obranna
Egy éktelenül buta kérdés: ezek csak üres-, vagy súlymakettek, mert a kerekek gumijain nem látszik, hogy nagyon belapulnának a valószínűleg sok tonnás súlytól.
molnibalage
A gép jobb oldalán azokra a kis bombákra gondolsz? Azok a GBU-39 SDB-k 2db 4-es tartón. Egy pár éve használják már csak nem a CFT tartóra tették eddig.
Molnibalage, szerinted a pilótafülke és a szívócsatorna eleje között a kis háromszögletű felületek mi célt szolgálhatnak? Eddig ugyanis nem volt ott ilyen.
Fogalmam sincs. Akár valami radikálisan új antennát is rejthet. Az is lehet, hogy aerodinamikai haszna van. A méret és forma alapján nem hinném, hogy RCS csökkentés lenne a cél.
Molni az F-15E -rol varhato valami reszletesebb osszefoglalo Toled??
A masik kerdesem hogy a Gripen FAQ az miben valtozott meg a regihez kepest?