Az orosz Aviastar közleménye szerint hamarosan megkezdődhet a jól ismert (és elismert) Antonov An-124 típusú teherszállító repülőgép modernizált változatának tesztelése. A polgári cégeknek és katonai szervezeteknek egyaránt ajánlott masina An-124-100M-150 típusjellel fut a piacon, de emlegették már An-124-500 típusjellel is.
A modernizált An-124-esről már a HTKA is beszámolt párszor, megírtuk, hogy az Orosz Légierő és több civil vállalat is igényt tart a nagyobb teljesítményű, üzemidejű és megbízhatóságú változatra. Oroszország jelenleg 10 darab beszerzését tervezi, továbbá a jelenlegi példányokat is modernizálnák az új verzió specifikációinak megfelelően. A civil piacon eddig 65 példányra adtak le igényt, többek között a Volga-Dnyeper, a Poljot és a Maximus jelezte a gyártónak megrendelési szándékát.

Fotó: Dmitriy Pichugin ,
Az új Ruszlán hasznos terhelését 120 tonnáról 150 tonnára emelték, a maximális felszállótömeg 392 tonnáról 402-re nőtt, míg a hatótávolság maximális terheléssel eléri immár a 5400 kilométert (korábban 4800 km volt). A gépek üzemidejét 24 000 repült órára emelték, míg a modern pilótafülkének köszönhetően a személyzet 6-ról 4 főre csökkent.
Az Antonov iroda elmondása szerint idén három modernizált gép készül el, míg ezelőtt évi egy-két gépes ütemben készültek az An-124-esek.