|

Új márkanév alatt gyártanák az orosz Ruszlánt

Jurij Sjitnyik, az orosz repülőgép-ipari fejlesztésekért felelős vezető azt nyilatkozta, hogy az ukrán Antonov An-124 Ruszlán típusú stratégiai szállítógép modernizált változatát gyártásba vinnék.

“A nemzetközi szabályozás alapján meg kellene tartanunk az An-124 típusjelzést, amennyiben nem hajtunk végre a típuson jelentős változtatást. Azonban amennyiben megfelelő módosítást végzünk rajta, úgy egy másik márkanév alatt készülhetne” – nyilatkozta egy vasárnapi rádióműsorban. “Az avionika, a sárkányszerkezet és a hajtómű is változik, az alapot az An-124 adja, de a gyakorlatban egy teljesen új repülőgépet kapunk.”

Forrás: US Navy ,

Az An-124 Ruszlán oroszországi képviselője az Iljusin vállalat, melyre az orosz-ukrán konfliktust követően nagyobb szerep hárul a gépek légialkalmasság-fenntartásában, valamint az élettartam-hosszabbításban. Minden bizonnyal az “új” típus hatósági engedélyeztetésében is komolyan támaszkodnak majd az Iljusinra.

Oroszországban korábban is esett szó egy 80-120 tonna kapacitású szállítógép fejlesztéséről, melyet akkor PAK-VTA (korábban PAK-TA) jelzéssel emlegettek és várhatóan 2027-ben áll hadrendbe Il-106 névvel. Lehetséges, hogy végül egy és ugyanazon projektről van szó.

Fórum hozzászólások

  • joker
    PD-14-ből ha rágányolnának 6 darabot, annak az összteljesítménye 10%-kal maradna el az AN-124 jelenlegi 4 hajtóművétől. Ez a valóságban nem tudom mennyit rontana a helyzeten, de nem tűnik olyan rossz kompromisszumnak. Akkor meg a civil gépeiken meg ezen is tudnák ugyanazt használni, ami komoly költségcsökkenést eredményezne.
    Ha kisebb a fogyasztása akkor semmit nem ront mert kevesebb keró kell ugyan annyi távra azaz több lehet a hasznos teher.10%-ot szerintem így ki lehet egyenlíteni.
  • Mivel a PD-14 a PD-35-höz képest csak annyival van előrébb, hogy pár példányban már létezik, nem hinném, hogy kedvező alternatíva lenne. Pláne nem úgy, hogy egyből hat darabot akarnak a négy helyett alkalmazni. Üzemeltetési oldalról az másfélszeres költség logisztikában, alkatrészben, rendszerben.
    Nem beszélve a hatpilonos megoldásra való áttervezés költségeiről. Aerodinamikailag se lenne ez volna nyerő.
  • joker
    PD-14-ből ha rágányolnának 6 darabot, annak az összteljesítménye 10%-kal maradna el az AN-124 jelenlegi 4 hajtóművétől. Ez a valóságban nem tudom mennyit rontana a helyzeten, de nem tűnik olyan rossz kompromisszumnak. Akkor meg a civil gépeiken meg ezen is tudnák ugyanazt használni, ami komoly költségcsökkenést eredményezne.
    Épp a fordítottjára törekszenek. 4-ről 2-re szeretnék csökkenteni a hajtómüvek számát. Ez a megoldás olcsóbb,
  • A trend valóban az, hogy a nagygépeken csökkentik a hajtóművek számát.
    A Szlont esetében egy növelt fesztávú An-124-szerű gépről tudok, ami szintén négyhajtóműves, de ez a masina négy PD-35-össel és a 80 méter feletti fesztávval szerintem nem épp a 80-120 tonna közötti kapacitás kategória, hanem annál azért komolyabb.
    80-120 tonnás teherbíráshoz elviekben létre lehetne hozni egy kéthajtóműves gépet is, ide viszont a PD-35 lenne kevés.
    Jó közelítéssel a B777-F tekinthető alapnak. Ez a gép a B777-200LR-en alapszik és annak GE90-115B hajtóműveit használja. Ezek a világ jelenleg legerősebb sugárhajtóművei, a maguk 510kN-os tolóerejükkel és ezekkel visz a gép 102 tonnát.
  • Hát nincsenek túl könnyű helyzetben az oroszok. A D18-ból gondolom, akad még raktáron. Viszont az ukránok már nem gyártják valószìnűleg. Volt szó évekkel ezelőtt nyugati hajtóművek felszereléséről, de a jelenlegi politikai állapotok ezt az opciót is kizárják. Nagyon érződik az a kiesett 15-20 év.
    Fel kéne pörgetni a fejlesztéseket, akár Kìna bevonásával is...
  • Allesmor Obranna
    A trend valóban az, hogy a nagygépeken csökkentik a hajtóművek számát.
    A Szlont esetében egy növelt fesztávú An-124-szerű gépről tudok, ami szintén négyhajtóműves, de ez a masina négy PD-35-össel és a 80 méter feletti fesztávval szerintem nem épp a 80-120 tonna közötti kapacitás kategória, hanem annál azért komolyabb.
    80-120 tonnás teherbíráshoz elviekben létre lehetne hozni egy kéthajtóműves gépet is, ide viszont a PD-35 lenne kevés.
    Jó közelítéssel a B777-F tekinthető alapnak. Ez a gép a B777-200LR-en alapszik és annak GE90-115B hajtóműveit használja. Ezek a világ jelenleg legerősebb sugárhajtóművei, a maguk 510kN-os tolóerejükkel és ezekkel visz a gép 102 tonnát.
    Ahogy én néztem a Szlont egy AN-225 4 új hajtóművel és AN-124 farokrésszel, hátsó rámpával.
  • joker
    PD-14-ből ha rágányolnának 6 darabot, annak az összteljesítménye 10%-kal maradna el az AN-124 jelenlegi 4 hajtóművétől. Ez a valóságban nem tudom mennyit rontana a helyzeten, de nem tűnik olyan rossz kompromisszumnak. Akkor meg a civil gépeiken meg ezen is tudnák ugyanazt használni, ami komoly költségcsökkenést eredményezne.
    A PD35 megy az Il-96osokra is, meg a kínaiaknak is el lessz adva. ha Trumpika még szívózik, Iránnak is.
  • 83 éves korában tegnap elhunyt Viktor Tolmacsjov szovjet/orosz főkonstrüktőr az An-124 "Ruszlan" és az An-225 "Mrija" egyik megalkotója.
  • boki
    De kiválthatja az Il-76 4 hajtómüvét 2-re, Il-476, Il-478 és Il-96-hoz is jól lenne.
    2 hajtómű "elvételéhez" - sok más módosítás mellett - 1 teljesen új szárny tervezése is szükséges, mellyel az Il-76 még egy 50 éves konstrukció marad. Sokkal ésszerűbb a meglévő törzs "köré" 1 új gépet tervezni, miképp az világszerte más típüsoknál is történt...
  • 765M rubel az ára. (Kb.: 3.5 Milliárd Ft). Ennyiért lehet, hohy akad majd egy kínai "magánbefektető", aki kaszinót vagy esetleg konditrmet akar majd csinálni belőle.
    Aztán majd jönnek az új Y-30-ak. :rolleyes:
  • ghostface
    Aztán majd jönnek az új Y-30-ak
    Meglepődnék, ha a Mrijával együtt ne lenne meg nekik a Ruslan teljes terv dokumentációja. :D
  • ghostface
    765M rubel az ára. (Kb.: 3.5 Milliárd Ft). Ennyiért lehet, hohy akad majd egy kínai "magánbefektető", aki kaszinót vagy esetleg konditrmet akar majd csinálni belőle.
    Aztán majd jönnek az új Y-30-ak. :rolleyes:
    Vegyük meg mi!
    Még 3-4-szer ennyit ráköltünk és egy negyed Hercules árából van olyan rampás gépünk, hogy belefér két Hercules összehajtogatva. :D
    vagy akár pattintsuk be a reptárba. :p
  • ghostface
    765M rubel az ára. (Kb.: 3.5 Milliárd Ft). Ennyiért lehet, hogy akad majd egy kínai "magánbefektető", aki kaszinót vagy esetleg konditermet akar majd csinálni belőle.
    De hogy viszi el, mert a röpképessé tétele 1 vagyonba kerülne? - A repülő kaszinó meg hülyeség, mert csak 1 kicsi és szűk túlnyomásos utastere van...
  • formosa1
    De hogy viszi el, mert a röpképessé tétele 1 vagyonba kerülne? - A repülő kaszinó meg hülyeség, mert csak 1 kicsi és szűk túlnyomásos utastere van...
    Me agyalj, nem áll jól neked. :D
  • formosa1
    De hogy viszi el, mert a röpképessé tétele 1 vagyonba kerülne? - A repülő kaszinó meg hülyeség, mert csak 1 kicsi és szűk túlnyomásos utastere van...
    Te tényleg komolyan vetted a "kaszinó" dolgot? Nem hallottal még a Liaoning nevű ex szovjet, majd ex ukrán és most épp kínai rephordozóról? o_O
    Lécci számolj már el 10-ig, mielőtt kommentelsz!:hadonaszos:
  • ghostface
    Te tényleg komolyan vetted a "kaszinó" dolgot? Nem hallottal még a Liaoning nevű ex szovjet, majd ex ukrán és most épp kínai rephordozóról? o_O
    Lécci számolj már el 10-ig, mielőtt kommentelsz!:hadonaszos:
    Te számolj10-ig. és akkor tán nem írsz kaszinós hülyeségeket a Ruslan topicba...!!!
  • formosa1
    Te számolj10-ig. és akkor tán nem írsz kaszinós hülyeségeket a Ruslan topicba...!!!
    Ne alázd már porig magad...
    Becummantottad a dolgot és kész. Lendüljünk túl rajta. ;)

    Ez se kaszinó :
  • formosa1
    Te számolj10-ig. és akkor tán nem írsz kaszinós hülyeségeket a Ruslan topicba...!!!
    Anyám! Édes jó anyám!
    Most tényleg mesélnem el a dolgot szájbarágósan, hogy a kisfiúk is megértsék?
    Na jó! Csak mert olyan szépen kérted:
    Kína, anno azzal a nyilván való hazugsággal indokolta a Varjag megvásárlását az ukránoktól, hogy úszó kaszinót építenek belőle.
    Azóta már mindannyian tudjuk, hogy nem lett belőle kaszinó.

    Remélem így már te is érted az analógiát...
  • ghostface
    Anyám! Édes jó anyám!
    Most tényleg mesélnem el a dolgot szájbarágósan, hogy a kisfiúk is megértsék?
    Na jó! Csak mert olyan szépen kérted:
    Kína, anno azzal a nyilván való hazugsággal indokolta a Varjag megvásárlását az ukránoktól, hogy úszó kaszinót építenek belőle.
    Azóta már mindannyian tudjuk, hogy nem lett belőle kaszinó.

    Remélem így már te is érted az analógiát...
    Nem, mert az egyikből lehet, a másikból nem lehet kaszinót csinálni. Arra viszont alkalmas, hogy hülyeségekkel szétoffoljátok a topicot! - Kár, hogy ezt nem mondta az anyukád...
  • formosa1
    Nem, mert az egyikből lehet, a másikból nem lehet kaszinót csinálni. Arra viszont alkalmas, hogy hülyeségekkel szétoffoljátok a topicot! - Kár, hogy ezt nem mondta az anyukád...
    Szétoffoljuk a topikot?
    Ember! Én linkeltem be a hírt! Te pedig beesel és tök alap dolgokról kezdesz el okoskodni.... :D

Ugrás a fórum topichoz