|

Új márkanév alatt gyártanák az orosz Ruszlánt

Jurij Sjitnyik, az orosz repülőgép-ipari fejlesztésekért felelős vezető azt nyilatkozta, hogy az ukrán Antonov An-124 Ruszlán típusú stratégiai szállítógép modernizált változatát gyártásba vinnék.

“A nemzetközi szabályozás alapján meg kellene tartanunk az An-124 típusjelzést, amennyiben nem hajtunk végre a típuson jelentős változtatást. Azonban amennyiben megfelelő módosítást végzünk rajta, úgy egy másik márkanév alatt készülhetne” – nyilatkozta egy vasárnapi rádióműsorban. “Az avionika, a sárkányszerkezet és a hajtómű is változik, az alapot az An-124 adja, de a gyakorlatban egy teljesen új repülőgépet kapunk.”

Forrás: US Navy ,

Az An-124 Ruszlán oroszországi képviselője az Iljusin vállalat, melyre az orosz-ukrán konfliktust követően nagyobb szerep hárul a gépek légialkalmasság-fenntartásában, valamint az élettartam-hosszabbításban. Minden bizonnyal az “új” típus hatósági engedélyeztetésében is komolyan támaszkodnak majd az Iljusinra.

Oroszországban korábban is esett szó egy 80-120 tonna kapacitású szállítógép fejlesztéséről, melyet akkor PAK-VTA (korábban PAK-TA) jelzéssel emlegettek és várhatóan 2027-ben áll hadrendbe Il-106 névvel. Lehetséges, hogy végül egy és ugyanazon projektről van szó.

Fórum hozzászólások

  • Capslock27
    Egy darabos gyartasi szerianak igen nagy ertelme van, es egy nemletezö gyartol rendelni egy nemletezö tipust szinten oriasi döntes.... :) Vajon mennyit kapott ezert Peruban zsebbe valaki? :)
    Ezzel Peru ugy fog jarni, mint minden kulföldi probalkozo a Superjettel, aminek szinten a tul kis peldanyszam, es az emiatt gyenge, kialakulatlan globalis alkatreszellatas a veszte.
    A gyár és a típus létezik, az utóbbit még az oroszos időkben fejlesztették. Problémát az orosz alkatrészek cseréje /pénz és idő/ okozhat, ami Perunak /kötbér formájában/ még jól is jöhet, mert valószínű, hogy az ár okán választottak...
  • formosa1
    A gyár és a típus létezik, az utóbbit még az oroszos időkben fejlesztették. Problémát az orosz alkatrészek cseréje /pénz és idő/ okozhat, ami Perunak /kötbér formájában/ még jól is jöhet, mert valószínű, hogy az ár okán választottak...
    Lehet hogy az olcsóbb ár miatt választottak így, de azért a kötbér egyetlen repgép-tulajdonost se vígasztal, ha a gép üzemképtelenül ácsorog a földön ... :(:mad:
  • emel
    Lehet hogy az olcsóbb ár miatt választottak így, de azért a kötbér egyetlen repgép-tulajdonost se vígasztal, ha a gép üzemképtelenül ácsorog a földön ... :(:mad:
    .
    .
    Kizartnak erzem, hogy rentabilis legyen egy darab repulöt a vilag pont masik felen ellatni alkatreszekkel, megszervezni a kis es nagy javitasait, szemelyzeteket kikepezni a semmivel nem kompatibilis cockpitjehez..... Plane nem ukran mentalitassal parositva mindezt.
  • Capslock27
    Kizartnak erzem, hogy rentabilis legyen egy darab repulöt a vilag pont masik felen ellatni alkatreszekkel, megszervezni a kis es nagy javitasait, szemelyzeteket kikepezni a semmivel nem kompatibilis cockpitjehez..... Plane nem ukran mentalitassal parositva mindezt.
    Peru Antonov /An-32/ üzemeltető így van alkatrészellátó és javítóbázis is, ám az ellátáshoz cserélni kell az orosz alkatrészeket. A személyzet képzését pedig C-295 vagy C-27J vásárlása esetén is meg kellene oldani "a világ másik felén"...! :)
  • formosa1
    Peru Antonov /An-32/ üzemeltető így van alkatrészellátó és javítóbázis is, ám az ellátáshoz cserélni kell az orosz alkatrészeket. A személyzet képzését pedig C-295 vagy C-27J vásárlása esetén is meg kellene oldani "a világ másik felén"...! :)
    .
    nem tudom, az An-32-nek mennyi hasonlosaga van a meg nem is letezö An-178 tipussal, de szerintem semmi. Az persze pozitiv, ha van olyan szakemberuk, aki esetleg tud az ukranokkal/oroszokkal beszelni es cirill betuket is olvasni, meg hogy van par telefonszamuk :), amit fel lehet hivni baj eseten, de ettöl meg egy darab gep muködesben tartasa a vilag masik feleröl, es pont az orosz/ukran iranybol.... Mindegy, en erösen szkeptikusan, de persze kivancsian fogom követni a hireket, hogy mi jön ki ebböl.
  • Capslock27
    .
    nem tudom, az An-32-nek mennyi hasonlosaga van a meg nem is letezö An-178 tipussal, de szerintem semmi. Az persze pozitiv, ha van olyan szakemberuk, aki esetleg tud az ukranokkal/oroszokkal beszelni es cirill betuket is olvasni, meg hogy van par telefonszamuk :), amit fel lehet hivni baj eseten, de ettöl meg egy darab gep muködesben tartasa a vilag masik feleröl, es pont az orosz/ukran iranybol.... Mindegy, en erösen szkeptikusan, de persze kivancsian fogom követni a hireket, hogy mi jön ki ebböl.
    "egy darab gep muködesben tartasa a vilag masik feleröl, es pont az orosz/ukran iranybol..." - Antonov üzemeltetőként eddig is ezt tették! Ám ezek után én is kíváncsi leszek a perui Antonov hírekre... :)
  • Antonov Airlines used of its modernised AN-124-100-150 to transport the largest and most powerful spacecraft Lockheed Martin has ever built. The flight was from Moffett Airfield in US to French Guiana and it took place in January 2019.

  • https://index.hu/techtud/2020/04/04...udapest_koronavirus_vedofelszereles_ferihegy/

    “...Az alaptípust még a Szovjetunióban kezdték el gyártani az 1970-es években, egyszerre két helyen is, Uljanovszkban és Kijevben, de az orosz néhány évvel ezelőtt elhalt, így ma már csak az ukránok szerelnek össze néhány gépet a típusból...”

    Ez tévedés. Az ukránok már nagyon régóta nem szerelnek össze semmit Kievben.
    Az oroszok dolgoznak egy Ruszlan modernizáción és egy váltótípuson, a Szlont-on.
  • Allesmor Obranna
    https://index.hu/techtud/2020/04/04...udapest_koronavirus_vedofelszereles_ferihegy/

    “...Az alaptípust még a Szovjetunióban kezdték el gyártani az 1970-es években, egyszerre két helyen is, Uljanovszkban és Kijevben, de az orosz néhány évvel ezelőtt elhalt, így ma már csak az ukránok szerelnek össze néhány gépet a típusból...”

    Ez tévedés. Az ukránok már nagyon régóta nem szerelnek össze semmit Kievben.
    Az oroszok dolgoznak egy Ruszlan modernizáción és egy váltótípuson, a Szlont-on.
    Szlon az elefánt.
  • SilvioD
    Volt közönség, ahogy hallottam a rendőröket is kihívták, mert összegyűltek vagy 200-an.
    És mi lett a vége a rendőri intézkedésnek?
  • SilvioD
    Volt közönség, ahogy hallottam a rendőröket is kihívták, mert összegyűltek vagy 200-an.
    Vagy a reptéren belüliekre hívták ki a rendőröket? :D

    [​IMG]
  • Terminator
    És mi lett a vége a rendőri intézkedésnek?
    A Cargo City kerítése mellé hívták a rendőröket, elküldtek aaz embereket onnan. De a pályavégnél ("patakparton") többen voltak, oda nem mentek ki a zsaruk

Ugrás a fórum topichoz