|

Új márkanév alatt gyártanák az orosz Ruszlánt

Jurij Sjitnyik, az orosz repülőgép-ipari fejlesztésekért felelős vezető azt nyilatkozta, hogy az ukrán Antonov An-124 Ruszlán típusú stratégiai szállítógép modernizált változatát gyártásba vinnék.

“A nemzetközi szabályozás alapján meg kellene tartanunk az An-124 típusjelzést, amennyiben nem hajtunk végre a típuson jelentős változtatást. Azonban amennyiben megfelelő módosítást végzünk rajta, úgy egy másik márkanév alatt készülhetne” – nyilatkozta egy vasárnapi rádióműsorban. “Az avionika, a sárkányszerkezet és a hajtómű is változik, az alapot az An-124 adja, de a gyakorlatban egy teljesen új repülőgépet kapunk.”

Forrás: US Navy ,

Az An-124 Ruszlán oroszországi képviselője az Iljusin vállalat, melyre az orosz-ukrán konfliktust követően nagyobb szerep hárul a gépek légialkalmasság-fenntartásában, valamint az élettartam-hosszabbításban. Minden bizonnyal az “új” típus hatósági engedélyeztetésében is komolyan támaszkodnak majd az Iljusinra.

Oroszországban korábban is esett szó egy 80-120 tonna kapacitású szállítógép fejlesztéséről, melyet akkor PAK-VTA (korábban PAK-TA) jelzéssel emlegettek és várhatóan 2027-ben áll hadrendbe Il-106 névvel. Lehetséges, hogy végül egy és ugyanazon projektről van szó.

Fórum hozzászólások

  • kamm
    Ha jol olvastam, akkor ennek is ugyanaz a hajtomuve, mint a Mrijanak es ugy tunik, a kinaiak nyakig benne vannak a gyartoban (Motor Sich) - aki nem kicsi, 21 ezer fo felett foglalkoztat: https://www.washingtonpost.com/worl...b4b9fb62aa2_story.html?utm_term=.a49bf678f683

    Az igazgato szerint ha a szankciok miatt ugrik a kinai uzlet, 10 ezer ermbert for az utcara rakni:

    "ZAPORIZHIA, Ukraine — The president of a top Ukrainian aerospace company says its new Chinese investors often ask the staff for “little conversations.”
    They want to know about record-keeping and planning, the setup of production lines and the interplay between workshops.
    “They’ll talk for three hours, and the next day, a totally different group of people will come,” said Vyacheslav Boguslayev, whose sprawling Soviet-era company, Motor Sich, is one of the most advanced military aircraft engine manufacturers in the world.
    “They’ll ask all the same questions as yesterday, and this continues for a week,” he said.
    Racing to upgrade its military, China has been turning to Ukraine. And Ukraine — with its economy scrambled by hostilities with Russia — has been willing to accept China’s embrace.
    “If they ban us from working with China,” Boguslayev said, “then the first thing I’ll do is fire 10,000 people.”
    Az uki repülőgépipar és hadiipar mehet a levesbe, a maradékot esetleg majd felvásárolják amerikai cégek. Az nem érdeke az USA-nak, hogy az ukik a kínaiakat (vagy korábban Iránt) lássák el technológiával, vagy hogy az amerikai cégeknek csináljanak konkurenciát. Hacsak nem döntenek úgy politikai okokból, hogy megpróbálják életben tartani ezeket a cégeket, de nem lesznek életképesek, ha Ukrajna a Nyugathoz integrálódik. Ezek arra voltak berendezkedve 2014-ig hogy az oroszoknak és harmadik világbeli országoknak gyártsanak. Az orosz piac elveszett számukra, a beszállítási láncok megszakadtak.
  • fonak9
    Az uki repülőgépipar és hadiipar mehet a levesbe, a maradékot esetleg majd felvásárolják amerikai cégek. Az nem érdeke az USA-nak, hogy az ukik a kínaiakat (vagy korábban Iránt) lássák el technológiával, vagy hogy az amerikai cégeknek csináljanak konkurenciát. Hacsak nem döntenek úgy politikai okokból, hogy megpróbálják életben tartani ezeket a cégeket, de nem lesznek életképesek, ha Ukrajna a Nyugathoz integrálódik. Ezek arra voltak berendezkedve 2014-ig hogy az oroszoknak és harmadik világbeli országoknak gyártsanak. Az orosz piac elveszett számukra, a beszállítási láncok megszakadtak.
    Igen ám, de az amcsi és a nyugati szállítógépek nem fedik le az Antonov teljes termékpalettáját. Kérdés, hogy van-e olyan "hiánypótló" ukrán típus, mely miatt érdemes megmenteni a gyárat, mert a gyártáshoz modernizálásra, és az orosz alkatrészek lecserélésére is szükség lesz...
  • formosa1
    az amcsi és a nyugati szállítógépek nem fedik le az Antonov teljes termékpalettáját
    Erre valami bizonyíték?
    Pár aktív antonovnak nyugati megfeleltethető párja:
    An22-C17
    An26-C27
    An32-C295
    An124-747Dreamlifter/beluga
    An225-C5
  • megazez
    Erre valami bizonyíték?
    Pár aktív antonovnak nyugati megfeleltethető párja:
    An22-C17
    An26-C27
    An32-C295
    An124-747Dreamlifter/beluga
    An225-C5
    Hóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó....
    • A C-5-ösök USAF kézben vannak, nem végezhetnek magán szállítást. Az An-225 meg igen.

    • Az An-124 a C-5 ellenpárja méretben és teherbírásban és az is végez bérszállítást.

    • A Dreamlifter incs akkor méretű és ki-be gurulható tehertere, mint a katonai gépeknek. Pontosan ezért más a rámpás szállítógép vs. civil gépek világa. Ezen felül mindkét gép az airliner gyártás logisztikai eleme, egyik Boeing Dreamliner a másik meg az Airbus. Tudtommal semmiféle más bérszállítást nem végeznek velük, mert egyetlen célra épültek. A Dreamlifter teher tere még csak nem is hermetizált, el sem érhető a kabinból. Még múlt héten tettem be róla videót is... (Ahol egyébként igen sok szó esett a B737 MAX-ról is.)
    Tehát, ha még a pontatlan összehasonlítást akartad volna csinálni, akkor is a cargo B747-nek kellene itt lennie, és nem a specializált Dreamlifternek és Belugának...

    A két nagy Antonov olyan terhek szállítását tudja a piacon vállalni, amit nyugati gépek nem. An-124-hez hasonló gép csak a C-5, semmi más. Minden civil teherszállító lehet bármekkora, más kategória.

    Persze humanitárius és speciális esetekben a C-5 is szállíthat ezt-azt, de úgy kibérelni, mint egy taxit azt nem lehet.
  • molnibalage
    Hóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó....
    • A C-5-ösök USAF kézben vannak, nem végezhetnek magán szállítást. Az An-225 meg igen.

    • Az An-124 a C-5 ellenpárja méretben és teherbírásban és az is végez bérszállítást.

    • A Dreamlifter incs akkor méretű és ki-be gurulható tehertere, mint a katonai gépeknek. Pontosan ezért más a rámpás szállítógép vs. civil gépek világa. Ezen felül mindkét gép az airliner gyártás logisztikai eleme, egyik Boeing Dreamliner a másik meg az Airbus. Tudtommal semmiféle más bérszállítást nem végeznek velük, mert egyetlen célra épültek. A Dreamlifter teher tere még csak nem is hermetizált, el sem érhető a kabinból. Még múlt héten tettem be róla videót is... (Ahol egyébként igen sok szó esett a B737 MAX-ról is.)
    Tehát, ha még a pontatlan összehasonlítást akartad volna csinálni, akkor is a cargo B747-nek kellene itt lennie, és nem a specializált Dreamlifternek és Belugának...

    A két nagy Antonov olyan terhek szállítását tudja a piacon vállalni, amit nyugati gépek nem. An-124-hez hasonló gép csak a C-5, semmi más. Minden civil teherszállító lehet bármekkora, más kategória.
    Szóval akkor nincs An225-nek nyugati párja. 124-nek meg talán a cargo747
  • megazez
    Szóval akkor nincs An225-nek nyugati párja. 124-nek meg talán a cargo747
    Nem, nem párja.

    Hiába hosszú és nagy a teherbírása a B747 Cargo változatnak, attól nem tud oda begurulni és nem bír el egy M2 Bradleyt, M1 Abramst vagy más dolgot. Kb. szabvány konténer és ahhoz hasonló dolgokat lehet vele vinni.

    Lásd itt.
    https://www.cargolux.com/Our-Expertise/cargo-equipment/aircraft/747-400f-specifications

    Vagy itt.
    https://www.atclogistic.net/air-freighter-specification/

    [​IMG]

    Csak amíg anno a Szovjetunió létezett addig egész egyszerűen nem volt értelmezhető az tudtommal, hogy civil. A teljes ipar és minden állami kontroll alatt volt. Ha valamit kellett egy ipari nagyberuházásnál vinni, akkor odaküldték a katonai gépet és csá. Nyugaton ilyen generálisan nincs. Tudtommal.
  • formosa1
    Igen ám, de az amcsi és a nyugati szállítógépek nem fedik le az Antonov teljes termékpalettáját. Kérdés, hogy van-e olyan "hiánypótló" ukrán típus, mely miatt érdemes megmenteni a gyárat, mert a gyártáshoz modernizálásra, és az orosz alkatrészek lecserélésére is szükség lesz...
    USÁból lenne elvi igény a Ruszlánra és a Mrijára, de presztízsokok miatt soha nem fognak egy jobbágyországból rendelni.
    Inkább saját maguk nekiállnak fejleszteni hasonlót a nulláról.
  • fonak9
    Az uki repülőgépipar és hadiipar mehet a levesbe, a maradékot esetleg majd felvásárolják amerikai cégek. Az nem érdeke az USA-nak, hogy az ukik a kínaiakat (vagy korábban Iránt) lássák el technológiával, vagy hogy az amerikai cégeknek csináljanak konkurenciát. Hacsak nem döntenek úgy politikai okokból, hogy megpróbálják életben tartani ezeket a cégeket, de nem lesznek életképesek, ha Ukrajna a Nyugathoz integrálódik. Ezek arra voltak berendezkedve 2014-ig hogy az oroszoknak és harmadik világbeli országoknak gyártsanak. Az orosz piac elveszett számukra, a beszállítási láncok megszakadtak.
    .
    .
    Szerintem az ukranok az elmult evtizedekben mindent eladtak a kinaiaknak, amit csak tudtak. Varjag hordozot, Szu-33 prototipust, hajtomuveket (pl. minimum a kinai L-15-höz), szo szerint mindent. Ha nem az allam maga adta el, akkor korrupt cegvezetök, mernökök, stb a kinaiak szamara fillerekert. A közelmultban eladtak az utolso adujukat, az An-225 masodik peldanyat es a gyartasi jogokat is Kinanak.
    Szoval ezen az USA mar csak bankodhat. de csak idö kerdese, hogy jöjjenek a hangsulyozottan önallo kinai fejlesztesu, kiköpött An-225-ösök.
  • ravenlord
    USÁból lenne elvi igény a Ruszlánra és a Mrijára, de presztízsokok miatt soha nem fognak egy jobbágyországból rendelni.
    Inkább saját maguk nekiállnak fejleszteni hasonlót a nulláról.
    .
    .
    Anno felmerult, hogy talan az An-70 tervet a NATO megvenne/atvenne/közösen lehetne belöle valami, de azutan az se ment, pedig a gep kepessegeire szukseg lett volna.
  • ravenlord
    USÁból lenne elvi igény a Ruszlánra és a Mrijára, de presztízsokok miatt soha nem fognak egy jobbágyországból rendelni.
    Inkább saját maguk nekiállnak fejleszteni hasonlót a nulláról.
    Elvi igény sincs, mert az USAF nem véletlenül költött milliárdokat a Galaxy-k modernizálására és teljes élettartam hosszabbítására.
    Civil tehercégek meg konténerben szállítanak sokkal olcsóbban üzemeltethető civil cargogépekkel. Ruszlánt üzemeltető orosz vagy ukrán céget csak ritkán, túl méretes vagy túl súlyos áru miatt hívnak.
  • megazez
    Pár aktív antonovnak nyugati megfeleltethető párja:
    An22-C17
    An26-C27
    An32-C295
    An124-747Dreamlifter/beluga
    An225-C5
    Ez nem a teljes Antonov paletta, ráadásul a 2 legnagyobbat elfelejtheted, mert azokat vevő híján sosem lehetne nyereségesen gyártani. - Miként a készülő Elefánt is veszteséges lesz, de 1 katonai airlifternél más a fejlesztés szempontja.
    Az meg a nyugati befektetőkön múlik, hogy látnak-e fantáziát a kisebb Antonovok gyártásában.
  • Jelenleg az Antonovnak semmilyen palettája nincs. Nem gyártanak semmit és nem is nagyon fognak már szerintem. Faszán elvágták magukat mindenhonnan.

    Az elefántnak én nem sok értelmét látom, legalább is anyagilag egy C-5M szinten(új avionika+új saját fejlesztésű hajtóművek) feljavított 124-es ésszerűbb választás lenne és még sokáig megfelelhetne a követelményeknek. A bürokrácia miatt esetleg átnevezhetnék Iljusinnak.
  • formosa1
    Ez nem a teljes Antonov paletta
    Milyen teljes antonov paletta? (nehogy már az A-1-től induljunk 194x-ből...) Boki írta, hogy 1db prototípust izzadtak ki sok év alatt, az An70 és változatai kb becsődölt próbálkozások, kína már bevásárolt valószínűleg az antonovból, azt meg ne várjuk, hogy a nyugat majd megsegíti őket. Esetleg úgy mint minket, felvásárolnak majd bezárnak. Ahogy hallom még a nagyjavítások sem mennek úgy, ahogyan azt a megbízók elképzelnék.
  • megazez
    Erre valami bizonyíték?
    Pár aktív antonovnak nyugati megfeleltethető párja:
    An22-C17
    An26-C27
    An32-C295
    Csak annyi kiegészítés engedtessék meg, hogy az An-26-osank a CN-235 a párja...
  • ghostface
    Az elefántnak én nem sok értelmét látom, legalább is anyagilag egy C-5M szinten(új avionika+új saját fejlesztésű hajtóművek) feljavított 124-es ésszerűbb választás lenne és még sokáig megfelelhetne a követelményeknek. A bürokrácia miatt esetleg átnevezhetnék Iljusinnak.
    A GE a Volga-Dnyeperrel karöltve elvileg dolgozik a 124-esek áthajtóművezésén CF6-80C2-re.
  • T.Tom
    A GE a Volga-Dnyeperrel karöltve elvileg dolgozik a 124-esek áthajtóművezésén CF6-80C2-re.
    Igen, évek óta napirenden van ez a dolog, de nem tudom, hogy ez mennyire tud megvalósulni a jelenlegi politikai helyzetben. Ha lenne saját hajtómű a géphez, akkor jószerivel meg is valósulhatna egy super galaxy-hoz hasonló upgrade. Az Aviastarnál elvileg minden megvan a gép gyártásához, a hajtóműveket leszámítva.
  • ghostface
    Jelenleg az Antonovnak semmilyen palettája nincs. Nem gyártanak semmit és nem is nagyon fognak már szerintem. Faszán elvágták magukat mindenhonnan.
    Persze, hogy nem gyártanak, mert megrendelő és pénz nélkül nehéz lenne bármit is gyártani. - Így most csak várhatják a nyugati befektetőket... :(
    Ja, és ők nem vágtak el semmi, mert nem 1 repülőgépgyár határozza meg Ukrajna politikáját...

    Viszont Oo-ban a Szuhoj sincs jó helyzetben, pedig ott van állami pénz, ám a lopakodó még mindig nincs kész. A Superjetet ugyan gyártják, de nem kell a kutyának sem, mert nincs hozzá alkatrész.

    Szóval pénz ide vagy oda, Kelet-Európa repülőgépgyártása továbbra is évtizedes lemaradásokkal küzd... :(
  • formosa1
    Persze, hogy nem gyártanak, mert megrendelő és pénz nélkül nehéz lenne bármit is gyártani. - Így most csak várhatják a nyugati befektetőket... :(
    Ja, és ők nem vágtak el semmi, mert nem 1 repülőgépgyár határozza meg Ukrajna politikáját...

    Viszont Oo-ban a Szuhoj sincs jó helyzetben, pedig ott van állami pénz, ám a lopakodó még mindig nincs kész. A Superjetet ugyan gyártják, de nem kell a kutyának sem, mert nincs hozzá alkatrész.

    Szóval pénz ide vagy oda, Kelet-Európa repülőgépgyártása továbbra is évtizedes lemaradásokkal küzd... :(
    Ezen nincs mit csodálkozni:
    A Szovjetunióban eleve más szemlélettel tervezték s repülőgépeket.
    Még azokat is, amik nyugati inspiráció után készültek el.
    Kevésbé számított az üzemanyag fogyasztás, hanyagolták, amíg csak tudták a belépőél mechanizálását (lásd Il-62 vs. Vickers VC–10) stb., stb.
    Lehetne sorolni tovább, de felesleges: Nem a nyugati (világ)piacra készültek. Talán úgy gondolták sokáig, hogy úgyis győz a cocilizmus a világon, addig meg mit erőlködjenek?
    A Brezsnyevi pangás meg meghozta a gyümölcsét; ezután oly mértékben lemaradtak a polgári repiparban, illetve típusaik hiába voltak vételárban olcsóbbak, hogy már esélyük sem volt a beágyazódott nyugati rendszerek (üzemeltetés) ellen.
    Ez egy vesztes meccs jelenleg is; nem elég olcsónak lenni eladáskor, utána is annak kell maradni.
    Kedvenc példám az, (Aeromagazinban olvastam) amikor az NDK(!) Interflug le akarta cserélni az Il-62-eseit a nyolcvanas évek végén A310-esekre(!), azzal érveltek a szakemberek Honeckeréknek (pedig le is lövethette volna őket:D:D:D), hogy az Airbus gépek - ha jól emlékszek - harmadannyi üzemanyagot fogyasztanak...

    Annak az NDK-nak az állami vezetése, amelyik ideológiailag megcsontosodottabb volt, mint a szovjeté, rábólintott a vásárlásra.
    https://hu.wikipedia.org/wiki/Interflug

    Szerintem.
  • formosa1
    Persze, hogy nem gyártanak, mert megrendelő és pénz nélkül nehéz lenne bármit is gyártani. - Így most csak várhatják a nyugati befektetőket... :(
    Volt keleti üzleti partner(Oo), és van most keleti érdeklődő(Kína). Nyugati befektető nincs. Nem érdemes a csodára várni.

    formosa1
    Ja, és ők nem vágtak el semmi, mert nem 1 repülőgépgyár határozza meg Ukrajna politikáját...
    Értsd jól és értsd a lényeget.

    formosa1
    Viszont Oo-ban a Szuhoj sincs jó helyzetben, pedig ott van állami pénz, ám a lopakodó még mindig nincs kész. A Superjetet ugyan gyártják, de nem kell a kutyának sem, mert nincs hozzá alkatrész.
    Azért a Szuhoj összehasonlíthatatlanul jobb helyzetben van.

Ugrás a fórum topichoz