Az orosz Aviastar közleménye szerint hamarosan megkezdődhet a jól ismert (és elismert) Antonov An-124 típusú teherszállító repülőgép modernizált változatának tesztelése. A polgári cégeknek és katonai szervezeteknek egyaránt ajánlott masina An-124-100M-150 típusjellel fut a piacon, de emlegették már An-124-500 típusjellel is.
A modernizált An-124-esről már a HTKA is beszámolt párszor, megírtuk, hogy az Orosz Légierő és több civil vállalat is igényt tart a nagyobb teljesítményű, üzemidejű és megbízhatóságú változatra. Oroszország jelenleg 10 darab beszerzését tervezi, továbbá a jelenlegi példányokat is modernizálnák az új verzió specifikációinak megfelelően. A civil piacon eddig 65 példányra adtak le igényt, többek között a Volga-Dnyeper, a Poljot és a Maximus jelezte a gyártónak megrendelési szándékát.
Az új Ruszlán hasznos terhelését 120 tonnáról 150 tonnára emelték, a maximális felszállótömeg 392 tonnáról 402-re nőtt, míg a hatótávolság maximális terheléssel eléri immár a 5400 kilométert (korábban 4800 km volt). A gépek üzemidejét 24 000 repült órára emelték, míg a modern pilótafülkének köszönhetően a személyzet 6-ról 4 főre csökkent.
Az Antonov iroda elmondása szerint idén három modernizált gép készül el, míg ezelőtt évi egy-két gépes ütemben készültek az An-124-esek.
Most egy technikai jelegű kérdésem van: Új „üveg” pilótafülke, új építésnél nagyobb élettartam. De a hajtóművek azok ujjak, vagy a régi modernizált változatai?
Ha igen, akkor mit modernizáltak rajtuk?
Az ukránok csinálják az egész programot?
Sziasztok!
Régóta olvasom az oldalt és a hozzászólásokat. Ezúton gratulálnék hozzá.
Valamint megkérdezném, hogy van valakinek arról információja, hogy mekkora szeletet hasítanak ki a globális katonai szállításból ezek a gépek?
„Az új Ruszlán hasznos terhelését 120 tonnáról 150 tonnára emelték, a maximális felszállótömeg 392 tonnáról 402-re nőtt” – akkor ez az jelenti, hogy a gép üres tömege 20 tonnával csökkent? Vagy én nem értem ezt a részt…Valaki segítsen!
Szerintem a fejlesztéseknek köszönhetően a gép „takarékosabbá” vált, így kevesebb üzemanyagot tankolva és a maximális felszálló tömeget növelve jön ki a 30 tonnás hasznos teher differencia.
@dalost
ez szerintem több dolog összessége. Részben a sárkányszerekezet tömege csökkent, részben nőtt a hajtóművel teljesítménye és emellett csökkent a fogyasztás. Viszont itt látok egy kis anomáliát ugyanis az Antonov oldalán 120T terhelés mellett írják az 5400 km hatótávot míg itt max (150T) terhelés mellett.
Ahoz képest, hogy eredetileg 1200 órára tervezték, elég jól bírja. Mi van a két befejezetlen 225össel?
Ha csinálának még egy pár 225 öst is ara is lenne vevö szerintem A 124 es is maximális kihasználtság melet müködnek Nagyon kelendöek