|

Hamarosan kezdődik a modernizált Ruszlán tesztelése

Az orosz Aviastar közleménye szerint hamarosan megkezdődhet a jól ismert (és elismert) Antonov An-124 típusú teherszállító repülőgép modernizált változatának tesztelése. A polgári cégeknek és katonai szervezeteknek egyaránt ajánlott masina An-124-100M-150 típusjellel fut a piacon, de emlegették már An-124-500 típusjellel is.

A modernizált An-124-esről már a HTKA is beszámolt párszor, megírtuk, hogy az Orosz Légierő és több civil vállalat is igényt tart a nagyobb teljesítményű, üzemidejű és megbízhatóságú változatra. Oroszország jelenleg 10 darab beszerzését tervezi, továbbá a jelenlegi példányokat is modernizálnák az új verzió specifikációinak megfelelően. A civil piacon eddig 65 példányra adtak le igényt, többek között a Volga-Dnyeper, a Poljot és a Maximus jelezte a gyártónak megrendelési szándékát.

Fotó: Dmitriy Pichugin

Fotó: Dmitriy Pichugin ,

Az új Ruszlán hasznos terhelését 120 tonnáról 150 tonnára emelték, a maximális felszállótömeg 392 tonnáról 402-re nőtt, míg a hatótávolság maximális terheléssel eléri immár a 5400 kilométert (korábban 4800 km volt). A gépek üzemidejét 24 000 repült órára emelték, míg a modern pilótafülkének köszönhetően a személyzet 6-ról 4 főre csökkent.

Az Antonov iroda elmondása szerint idén három modernizált gép készül el, míg ezelőtt évi egy-két gépes ütemben készültek az An-124-esek.

8 hozzászólás “Hamarosan kezdődik a modernizált Ruszlán tesztelése”

  1. „Az új Ruszlán hasznos terhelését 120 tonnáról 150 tonnára emelték, a maximális felszállótömeg 392 tonnáról 402-re nőtt” – akkor ez az jelenti, hogy a gép üres tömege 20 tonnával csökkent? Vagy én nem értem ezt a részt…Valaki segítsen!

  2. @dalost
    ez szerintem több dolog összessége. Részben a sárkányszerekezet tömege csökkent, részben nőtt a hajtóművel teljesítménye és emellett csökkent a fogyasztás. Viszont itt látok egy kis anomáliát ugyanis az Antonov oldalán 120T terhelés mellett írják az 5400 km hatótávot míg itt max (150T) terhelés mellett.