Az Izraeli Légierő használt Sikorsky CH-53 Sea Stallion típusú szállítóhelikoptereket szerzett be az Amerikai Egyesült Államoktól.
A US Marine Corps leállított állományából 5 darab CH-53-ast vásárolt Izrael, melyeket alkatrészbázisként használnának a jelenlegi flotta gépeinek üzemben tartásához. Emellett további alkatrészeket is vásároltak, a csomagban rotorlapátok, hajtóművek, farokrotortartók és egyéb alkatrészek találhatók. A gépek átszállítását már megkezdték, Arizonából Houstonba vitték trélereken, ahol óceánjáró teherhajókra rakodták az alkatrészekkel együtt. Várhatóan február közepén érkeznek Izraelbe, ahol a Tel Nof támaszpontra kerülnek a 22. Karbantartó Egységhez.
Az Izraeli Légierő 23 darab repülőképes CH-53-essel rendelkezik, melyek közül 18 darabot CH-53 2000 szabványúra modernizáltak, míg 5 példányt Yasur 2025 típusú forgószárnyast faragtak új elektronikus hadviselési rendszerek és műholdas kommunikációs berendezések segítségével.
Az izraeli vezetés jelenleg nem rendelkezik a típusváltáshoz szükséges “felesleges” összeggel, emiatt akár el is húzódhat a döntés, de a légierő illetékesei figyelmeztettek, hogy 3-4 éven belül meg kell hozni a döntést, különben a Sikorsky CH-53D ‘Sea Stallion’ helikopterek kirepülik a sárkányukból az utolsó repült órákat is.
Ajánlatok már vannak a váltótípusra, a Sikorsky a CH-53 jelenleg fejlesztés alatt áll a típus legújabb verzióját, a CH-53K ‘Super Stallion’-t ajánlja, mely talán legesélyesebb a győzelemre. Emellett a Boeing egy CH-47G jelzésű masinával próbálja elnyerni az izraeliek szívét, mely inkább a V-22 Osprey felé húzna.