|

HTKA Hírhalom 2012. 45. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

Érdekes problémára derítettek fényt a Dél-Koreai Légierő emberei egy teszt során: az F-15K vadászbombázók csak egyik szárnyuk alatt hordozhatják az AGM-158 JASSM szárnyas rakétát, mert annak függőleges vezérsíkját csak baloldalra lehet eldönteni a felfüggesztési pozícióhoz. A pár éve a német Taurus-al szemben kiválasztott fegyver Dél-Koreának való eladásáról ugyan még nem döntött az amerikai kormány, a légierő máris a probléma megoldását keresi. A védelmi beszerzésekért felelős hivatal (Defense Acquisition and Procurement Administration – DAPA) már megkérdezte mind a Boeing-t, mint az F-15K gyártóját, valamint a Lockheed Martint-t, mint az AGM-158 fejlesztőit, ám még egyik cégtől sem kaptak választ. A hivatal tisztviselője elmondta, hogy akár a szárny alatti pilon, akár a fegyver függőleges vezérsíkjának áttervezése megoldást jelentene, de tudják hogy ez sokba kerülne számukra. Ellenben ha a vadászbombázóknak aszimmetrikus felfüggesztéssel kéne hordozni a szárnyas rakétát, az könnyen instabilitáshoz, a repülőgép kontrolljának elvesztéséhez valamint katasztrófához vezethet.

Amerikai F-15E AGM-158 JASSM szárnyas rakétát indít ,

A Boeing elkészült a 6. Ausztrália számára gyártott C-17 Globemaster III nehéz szállítógéppel. Az Ausztrál Királyi Légierő utolsó ilyen szállítógépét a Boeing Long Beach-i összeszerelő üzeménél adták át hivatalosan is az új üzemeltetőnek, november 1-én. A repülőgép a RAAF 36. századához kerül az Amberley légibázisra – ahol az összes többi kengurus C-17 is üzemel – és innen vesz részt a légierő misszionárius, humanitárius és békefenntartó küldetéseinek támogatásában.
A Boeing júniusban kapott megrendelést a 6. ausztrál C-17 leszállítására, az extra gyors munka az amerikai és ausztrál kormányok, valamint a mamutvállalat közötti szoros együttműködés eredménye.

—-

A svéd Saab cég elnyerte első megrendelését újonnan fejlesztett szemmagasságú kijelzőjükre, ismertebb nevén HUD-ra (Head Up Display). A nagy felbontású kép kivetítésére alkalmas eszközt a BAE Systems-el kooperációban fejlesztették helikopterek számára, hogy biztonságosabbá tegyék a rossz látási körülmények közötti, alacsony magasságú repülést. A rendszert eddig az Amerikai Hadsereg tesztelte egyik UH-60 Black Hawk helikopterén, de a megelégedettségük jeleként most további példányokat rendeltek, és más típusokra is kibővítik a tesztrepüléseket.

—-

A General Dynamics fegyverfejlesztési részlege az Amerikai Hadsereg fegyverzet kutatási és fejlesztési központjával együttműködve dolgozik egy új pilóta nélküli gépeken alkalmazható kisméretű fegyver tesztelésében. A General Dynamics GPS irányítórendszert szerelt egy 81 milliméteres aknára, és azt indították egy Tiger Shark UAV fedélzetéről. A teszt során 7000 láb, azaz 2133 méteres magasságból indítottak 3 aknát a pilóta nélküli repülőeszköz fedélzetéről, ezek mindegyike 7 méteres pontossággal talált célba.
A sikeres tesztel demonstrálták, hogy a cég képes a 10 fontos (4,54 kg) fegyverek körében költséghatékony irányítórendszert biztosítani, ezzel alapot biztosítanak egy olyan fegyverrendszer kifejlesztésére, melyet a kisebb UAV típusok is alkalmazhatnak, ráadásul a szűkös költségvetésbe is belefér.

Tiger Shark UAV ,

Az Eglin légibázis F-35 Lighting II vadászbombázói november 2-án teljesítették 500. repülésüket. A floridai reptéren máig 22 5. generációs vadászbombázót vettek át, ezek 238 nap alatt érték el félezredik repülésüket, a következő bontásban: július 12-én, 123 nap alatt érték el a 100. repülést, majd 44 nappal később, augusztus 24-én a 200.-at. További 28 napot kellett várni a 300. szárnyalásra, szeptember 21-ig, majd 25 nappal később már a 400-as számot is átlépték, október 16-án, ezek után 16 napra volt szüksége a csapatnak, hogy november 2-án elérjék az említett félezres számot.

—-

10 MQ-9 Reaper Block 1 pilóta nélküli repülőgép legyártására és leszállítására kapott szerződést a General Atomics a Pentagon-tól. A munkát Kalifornia államban, Poway-ban végzik, 2014 november 28-i határidővel.

—-

Oroszországban a Yantar hajógyárban elkészültek az India számára gyártott INS Tarkash alacsony észlelhetőségű fregattal. Új-Delhi 3 példányt rendelt a kalinyingrádi hajógyárból a csökkentett észlelhetőségű fregattokból, az INS Tarkash ezek közül a második, mely decemberben hajózhat át az Indiai óceánra.

—-

Az Airbus Military és a PT Dirgantara Indonesia megállapodást írt alá, melynek értelmében az Airbus Military C-212-400 Aviocar modernizált változatával törnének be a könnyű szállítógépek piacára. Az új típus az NC-212 nevet kapta, és a katonai mellett a civil körökbe is ajánlják az üzemeltetőknek. A típus teljesen új, digitalizált avionikát és robotpilótát kap, a szállítható személyek számát pedig 25-ról 28-ra növelik. A hosszútávú szerződés értelmében a gyártósort Indonéziában, Bandung-ban állítják fel, a hosszútávú felmérések szerint az elkövetkezendő 10 évben 400-450 példány eladásával számolnak.

Vietnami C212 ,

A Northrop Grumman megkezdte az első ausztrál F-35A törzsközéprészének legyártását. Az alacsony üzemű sorozatgyártás 6. szériájából kerül ki az Ausztrál Királyi Légierő első két ötödik generációs vadászbombázója, melyek építéséhez az amerikai mamutvállalat idén októberben állt neki. Az AU-1 és AU-2 jelzésű gépeket 2014-ben adják át, majd a próbarepülések után megkezdik velük a kengurus légierő első pilótáinak átképzését az új típusra.
Ausztrália eredetileg 100 példány beszerzését tervezte az F-111C és F/A-18A/B gépek leváltására, ám a késedelmek miatt előbbi típus helyettesítésére a Boeing-tól szereztek új F/A-18F Super Hornet-eket, ezek egy részét később átalakítják az elektronikai hadviselésre optimalizált Growler verzióra. A típus beszerzése miatt csökkent az ötödik generációs vadászbombázó utáni igény, ezért idén májusban 12 példánnyal megkurtították az eredeti 100 gépes mennyiséget.

Ausztrál Super Hornetek Brisbane városa felett.

Ausztrál Super Hornetek Brisbane városa felett. ,

Az EADS katonai részlege, a Cassidian kapta a megbízást a Brazil Haditengerészet új EC725 helikoptereinek új feladattervező számítógéppel való ellátásáról. Az európaiak a Sao Paolo-i ATECH céggel együttműködve látják el a Brazil Haditengerészet 8 EC725 Caracal típusú forgószárnyasát új számítógéppel, 2017-ig bezárólag. A szerződés értéke 40 millió dollár.

—-

94 hozzászólás “HTKA Hírhalom 2012. 45. hét”

  1. “A típus beszerzése miatt csökkent az ötödik generációs vadászbombázó utáni igény, ezért idén májusban 12 példánnyal megkurtították az eredeti 100 gépes mennyiséget.”

    Koze nincs a kurtitasnak az “igeny csokkenesehez”. A legiero ugy varja az uj tipust hogy csak na es pont azert klett sporolniuk az utobbi idoben az oreg F-18 A/B flotta nagyjavitasain mert hogy minek abba penzt nyomni mikor itt az F-35 , mindjart. Volt hogy hivatalosan az egesz orszagban alig volt 25 db F-18 as repkepes. ( Ez az E/F verziok megerkezese elott volt )

    A darabszam csokkentese mogott az van hogy az itteni baloldali munkaspart amelyik 89 ota nem volt kepes egy olyan evet produkalni amikor pozitiv lett volna a koltsegvetes ( a masik nagy part meg 80 % ban hozta a pozitivumot minden evben ) no szoval most letettek a nagyeskut hogy veletlen eppen a valasztasok elotti evben pozitiv lesz a merleg. Ezt nem am az eszetlen koltekezes visszafogaaval ( tudnam sorolni ) hanem tobbek kozott a hadero terveinek “esszerusitesevel” es a koltsegvetesenek csokkentesevel eri el.

  2. molni

    “Akkor az ausztrál választó pont annyira intelligens, mint a nagyvilágban bárki? Mert ezek alapján elég furcsa, hogy egy majdnem mindig +-t felmutatő erő megbukik…”

    A tarsadalom egy jelentos resze valoban ilyen de messze nem a tobbseg es nem olyan sulyosan. Viszont vannak a kevesbe kepzett es igy alacsonyabb jovedelmu retegek akiknek ezen populista dumak olyanok a szo szoros ertelmeben mint ha kezpenz lenne.

    Azert jovore valszeg megfognak bukni, de azt sajnalom hogy az itteni jobboldal a belso csatarozasaival nyugdijba kuldte az egyetlen tokos es tehetseges politikust John Howard-ot.

    Sajna a jelenlegi garniturabol meg csak a zoknija szintjenel sincs senki es ezek csak a jobboldaliak mert a munkaspart az valahol ugy a masodik pinceszint kornyeken ficereg.

  3. Valamelyik nap volt egy tudósítás egy különleges Gripen kötelék repülésről.
    Még a Keszis gép pár is felszállt. Mind a 14 gép a levegőben volt!! nem hittem volna hogy az összes gép bevethető állapotban van. Nem úgy értem, hogy kanalizálták volna őket hanem karbantartás végett állhat pár gép.

  4. magic szerint: 2012. november 12. hétfő @ 15:29

    Hmm… lehet hogy itt nem volt erről hír. Máshol napokig azon ment a vita, hogy miért nem jelentik be az ilyet előre. Illetve aki tudta hogy lesz, miért nem szólt. A végkövetkeztetés: a HM-nek nem kell tájékoztatni a ilyenekről a közvéleményt és azt hív meg a fotózásra akit akar; a meghívottaktól (most: saját fotósok, MTI, Blikk, RTL Klub) sem várható el hogy előre jelezzék az ilyen nagy pillanatokat; aki az előző két félen kívül még tudja (de honnan?) szintén nem várható el hogy továbbadja mert Magyarországon ez nem szokás. És felesleges a külföldi példákkal összehasonlítani, mert az külföld.

    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.371373812950012.91695.203389926415069&type=1

    http://www.youtube.com/watch?v=c1vTMRPTVgY&feature=youtu.be

    A két An-26-osból fotózták őket. A helikoptereink pedig az előző héten megint éleslövészeten voltak. (Idén ez hányadik alkalom volt? Lehet hogy így “semmisítik meg” a fegyvereket a Mi-24 év végi kivonásáig. Így olcsóbb.)

    http://www.honvedelem.hu/galeria/elikopter_elesloveszeti_gyakorlat_aborfalvan

    Főnököm azt szokta mondani: ez egy munkahely, azért vagyunk itt hogy dolgozzunk. A 100 % az alapelvárás, mindig minden feladatot meg kell jól oldani, ezért senki ne váron dicséretet.

  5. Nos mindig mondtam hogy a fórumokon fellelhető képeket komolyan kell venni:
    http://youtu.be/pGmSXyzvfZQ
    A fenti videó közepe táján lévő érdekes, bizonyos orosz lokátorra hasonlító megoldás már jó ideje ismert a fórumokon. Azonban a mellette álló orosz jármű miatt sokan azt állították hogy a kép nem Iránban készült. Nos ezek szerint még is. Szerintem elég szellemes ahogy kicsomagolja magát. Az biztos hogy az akkori kép az ide bevágott videóból lett kivágva, tehát az itt látottak a múltat mutatják.

  6. Valaki tudja hogy az agyon dicsért vas kupola mitől nem működik Izraelben? Ugyan is a híradóban döbbentem néztem a felvételeket. Az állítólagos 100% körüli védelem egészen 0% felé tendál.

  7. Nocsak!
    Már Szlovéniába is megyünk? Kéne velük egyezkedni, pl. négy gépet rotációban ott állomásoztatni náluk (természetesen szlovén kontóra) és beszerezni legalább ennyit pluszba a svédektől…
    Biztos sok pluszt adhat a jártassághoz is hiszen arrafelé vannak már kisebb hegyek és valamennyi tengerpart is, habár nem hinném, hogy ott sokat kellene kalózokra vadászni. :D

  8. Talán a közeljövőben részleteket is megtudunk a feladatokról, azok anyagi költségeiről, hozadékáról.
    Illetve, kiderül, egy ilyen helyzetben, mennyi az annyi.
    Nevezetesen, mire is elég, vagy nem elég, a mindössze 14 Gripenünk.

  9. honved szerint: 2012. november 13. kedd @ 18:52

    Ha a csehek meg tudták oldani 14 géppel a saját és a balti légvédelmet egyszerre, akkor nekünk is meg kell tudnunk oldani. (És itt most ne gyertek az Alcákkal.) Ráadásul a védendő ország itt van a szomszédban, nem 1000 km-re.

  10. Már elkezdődött Operation Pillar of Defense néven.

    A tartalékosok megkapták a behívókat, IDF twitteren írja, hogy megkezdődik a szárazföldi offenzíva is. Hajók,drónok,F-16-osok bombázzák Gázavárost.

    Egyiptom visszahívta izraeli nagykövetét, összehívta a BT-t és az Arab Ligát ez ügyben. BBC tudosító 11 éves fia is meghalt a bombázásban.

    Ebből lesz balhé…

  11. “Szerintem újabb gázai csapásra készülnek. Kell az ürügy. Szerintem politikai okból nem működik jól.”

    Na mit mondtam?

    http://kuruc.info/r/4/104042/

    Izrael ismét megtámadta a Gázai övezetet – legalább tíz palesztin halálos áldozat, közülük kettő gyermek (folyamatosan frissítjük)

    Áhmád el-Dzsá’bárinak, a Hamász Iszlám Ellenállási Mozgalom katonai szárnya parancsnokának likvidálása nyitotta meg az izraeli támadások sorozatát a Gázai övezet ellen. A „Felhőoszlop” fedőnevű hadművelet kezdetén az izraeli légierő több tucat föltételezett rakétabunkert támadott meg, s az izraeli hadsereg szóvivője szerint közel ötven hosszú távú (maximum 40 kilométer – H. J.) föld-föld rakétát megsemmisítettek. Eddig közel egy tucat palesztin személy haláláról és mintegy ötven sebesüléséről érkeztek hírek.

    További részletek: http://kuruc.info/r/4/104042/#ixzz2CEMVSe00

  12. Afganisztán helyett Mali ?
    “Több száz fős katonai missziót küldene az Európai Unió a Szaharába, hogy a radikális iszlamisták által leigázott Észak-Mali felszabadításában segédkezzen. A Külügyminisztérium szerint Magyarország sem zárkózhat el az afrikai krízis megoldásától, ezért elképzelhető, hogy a csetepatéból a magunk módján mi is kivesszük majd a részünket.”

  13. Qualit:
    Ezzel nem fogod itt nekünk legitimizálni a hadműveletet.

    Az iszlámban nem megengedett állatot vagy embert műtárgyon ábrázolni, ezért vannak csak kizárólag virág- és növénydíszítések a műtárgyaikon.

    Ennek ellenére a koptok valószínűleg nem fogják engedni és max. körbekerítés lesz a dologból, ha lesz egyáltalán valami, de a turizmusból befolyó pénzek azért szerintem felül fogják ezt írni( Világörökség része is ha jól tudom ).

  14. Egy ablakozott fémdobozon mi olyan nagy szám? Egyáltalán hol használnánk ezt? Ez egy új képesség, vagy valami helyett lesz/lenne?

    Kiváncsi lennék arra mennyi pénz ment el erre. A Currus Zrt. is nagy pénzszivattyú cég hírében áll (mellesleg nagy káder temető is).

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.